Ar Lietuvą užplūs per uraganą „Sandy“ nuskendę automobiliai?

Prieš kelias dienas JAV rytinę pakrantę nusiaubęs uraganas „Sandy“ nuniokojo ir paskandino dešimtis tūkstančių automobilių. Kada ir kiek tokių automobilių atkeliaus į Lietuvą, ar verta pirkti skendusį automobilį?

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Nov 5, 2012, 2:05 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 4:40 PM

„Pirmieji šio uragano metu skendę automobiliai Lietuvą turėtų pasiekti maždaug po 2 mėnesių: kai savininkai gaus draudimo išmokas, šie automobiliai atsidurs aukcionuose ir dar maždaug tris savaites truks jų parplukdymas laivu“, - sako amerikinius automobilius į Lietuvą vežančios bendrovės „TransPark“ atstovas.

Tačiau, jo manymu, tokių automobilių kiekis nebus labai didelis ir neįtakos bendros situacijos.

Iš JAV įvežama nedaug

Šiuo metu viename didžiausių JAV automobilių aukcionų „Copart“ siūlomi 1974 skendę automobiliai, tačiau dauguma jų – ne „Sandy“ uragano metu.

Beje, visi skendę automobiliai aukciono svetainėje žymimi užrašu „water/flood“ (vanduo/potvynis).

„Į Lietuvą bus vežami skendę automobiliai, bet daugiausiai skirti ardymui dalimis – kaip kitų automobilių donorai“, - įsitikinęs Dainius Notkevičius, privataus serviso sostinėje savininkas.

Jis ir kiti lrytas.lt kalbinti specialistai pastebi, kad amerikinių automobilių paklausa Lietuvoje šiuo metu bendrai yra sumažėjusi.

Pernai į mūsų šalį buvo įvežti 204 tūkstančiai naudoti automobiliai. Taigi, net atvežus visus šiuo metu parduodamus JAV skendusius automobilius, jų dalis bendroje naudotų automobilių rinkoje sudarytų apie 1 procentą.

Tuo tarpu 40 procentų mašinų į Lietuvą įvežama iš Vokietijos, 15 – Prancūzijos, 13 – Italijos, 9 – Belgijos.

Tad vien tik iš šių šalių į Lietuvą įvežtų automobilių kiekis sudarė 77 procentus.

Sau skenduolio nepasiliktų

Ar verta pirkti skendusį automobilį, kuris paprastai kainuoja gerokai pigiau nei įprastoje avarijoje sudaužytas.

„TransPark“ atstovas tikina, kad sau tokio automobilio nepasiliktų.

„Ir pirkėjus atkalbinėju nuo skendusio, nes tai lyg žaidimas loterijoje: pasiseks arba ne. Gali tekti keisti praktiškai viską: laidus, žibintus, salono apdailą“, - kalba jis.

Tad įsigijus skendusį automobilį gali tekti investuoti dvigubai tiek pinigų, kiek kainavo mašina.

Tiesa, pasitaiko ir išimčių.

Vienas vilnietis gyrėsi įsigijęs po vandeniu pabuvojusį 1995 metų „Lexus SC 400“ automobilį, kuriuo be jokio vargo važinėjo 7 metus.

Tačiau kitas sostinės gyventojas, kurį laiką važinėjęs skendusiais „Lexus LS430“ bei „Opel Astra“ automobiliais, patyrė priešingų įspūdžių. Abi mašinas nuolat kamavo elektronikos bėdos, kartą bevažiuojant „Lexus“ tiesiog skilo pusiau pavarų dėžė. Matyt, joje dar buvo likę vandens, nors tepalai ir buvo pakeisti.

Tinka tik ardymui

Technikos ekspertas iš Vilniaus Gintautas Skonsmonas apie skendusius automobilius yra labai prastos nuomonės: tai mašina ardymui.

„Jeigu automobilis kurį laiką pastovi po vandeniu, laiduose įvyksta cheminė reakcija, jie pažaliuoja ir pradeda pūti. Keisti visus laidus, kompiuterius, monitorius – beprasmis darbas“, - kalba jis.

Tad parsiplukdžius skendusį automobilį, galima panaudoti tik jo kėbulo skardas, ratus, kitas metalines dalis.

„Net žibintai jau nebetinkami naudojimui. Taip pat visos minkštos salono dalys prisigėrę drėgmes, kurios pašalinti neįmanoma ir pamažu pūva“, - kalba jis.

Ypač automobiliui kenkia sūrus vandenyno vanduo, į įvairias automobilio dalis patekęs su srovės nešamo purvo priemaišomis. Toks mišinys – peilis bet kurioms tarpusavyje besiliečiančioms detalėms.

Ilgiau vandenyje pabuvusi mašina pažeidžiama labai smarkiai. Nukenčia ne tik visa elektronika, laidai, bet ir guoliai, tarpikliai. Vanduo prasiskverbia į pavarų dėžę, reduktorius ir visas įmanomas ertmes.

Be to, reikia pakeisti ne tik visus laidus, bet ir mikroprocesorių blokus, kurių šiuolaikiame automobilyje gali būti 10 - 30, o, pavyzdžiui, „Volkswagen Phaeton“ per 40. To daryti tiesiog neapsimoka finansiškai.

Būtent todėl ir draudikai laikosi kategoriškos nuomonės -skendęs automobilis yra neremontuotinas.

Masalas patikliems pirkėjams?

Ką daryti tiems, kurie pirkdami naudotą mašiną net nenutuokia, kad ji buvo paskendusi. Kaip įmanoma atpažinti skenduolę?

Pirmiausia, žinant, kad JAV praūžė uraganas, reikia būti itin dėmesingiems ir kruopščiai apžiūrėti perkant iš JAV atvežtą automobilį.

Net jeigu pardavėjai labai kruopščiai išplauna, išvalo mašiną, vis tiek nuėmus vidinę durų apdailą ar kitose sunkiai prieinamose ertmėse rasi smėlio.

Žinoma, perpardavėjai supurškia specialiais preparatais laidus, chemijos pagalba sugeba paslėpti pelyjančio salono kvapą, tačiau anksčiau ar vėliau jos išlenda į viršų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.