Dvidešimties mašinų karavanas pakluso vieno Ž. Savicko jėgai

Kol speciali komisija laužo galvas, kuris automobilis vertas 2013-ųjų karaliaus titulo, o paprasti vairuotojai ir keleiviai "Tautos automobilį", varžytuvėse dalyvajančias mašinas išbandė ir stipruolis Žydrūnas Savickas. Tiesa, ne prie vairo.

Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Šilinskaitė ("TV antena")

Dec 1, 2012, 10:00 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 11:27 PM

Lietuvos metų automobilio rinkimuose šiemet varžosi rekordiškai daug — 38 naujausių modelių automobiliai.

Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamų rinkimų komisija — dešimt apie mašinas nusimanančių žurnalistų — nuspręs, kuriam modeliui skirti pagrindinį titulą.

Tačiau internete www.lrytas.lt/auto2013 balsuojantys eiliniai vairuotojai ir keleiviai turi teisę nuspręsti, kuriuo automobiliu patys labiausiai norėtų važinėti.

Tiesioginė konkurso finalo transliacija — gruodžio 9 d. 21 val. 15 min. per LRT televiziją.

Traukė 20 automobilių

Druskininkų viešbučio “Regina” aikštelė praėjusį savaitgalį buvo sausakimša. Į kurortą suvažiavo visos Metų automobilio konkurse dalyvaujančios mašinos. Tam, kad komisija galėtų jas visas išbandyti, ir tam, kad šešiskart stipriausiu pasaulio žmogumi tituluotas galiūnas Ž.Savickas (37 m.) pasiektų planetos rekordą.

Komisijos nariai tris dienas beveik be poilsio kaip pirštines keitė naujausių modelių automobilius ir burzgino šiaip jau ne itin garsiai dirbančius jų variklius.

Sekmadienį T.Kosčiuškos gatvėje tie naujausių modelių automobiliai buvo surikiuoti į vieną eilę ir sukabinti standžiąja vilktimi. Apsijuosęs specialiais diržais Ž.Savickas gulėsi ant traukinio bėgius primenančių kopėčių ir traukė automobilių eilę.

Iš pradžių stipruolis patraukė 12 automobilių, kurių bendra masė — 15 586 kilogramai. Pridėjus dar 4 automobilius, sąstato svoris padidėjo iki 21 357 kilogramų. Galiūnas patraukė ir šį karavaną.

Paskutiniu bandymu Ž.Savickas timptelėjo 20 automobilių, kartu sveriančių 27 513 kilogramų. Šis pasiekimas turėtų būti įrašytas į Guinnesso rekordų knygą.

Tai nebuvo didžiausias svoris, kurį yra tekę traukti stipruoliui. Tačiau šis pasiekimas buvo neįprastas. Net 80 padangų sukibimas su keliu sukuria pasipriešinimą, todėl realus automobilių svoris padidėja.

Išbandymą atlaikė

Viena svarbiausių organizatorių užduočių buvo nutarti, kuris automobilis turėtų stovėti sąstato priekyje. Automobilių gamintojai paprastai nurodo, kokį svorį konkrečios markės mašina gali tempti, o “Mitsubishi Outlander” tekusios daugiau nei 27 tonos šiuos skaičius gerokai pranoksta.

Tačiau SUV klasės, dar vadinamas parketiniu, visureigis išbandymą puikiai atlaikė. Jis pasirinktas pirmiausia dėl to, kad priekyje turi du kablius, todėl buvo galima patogiai pririšti diržus, kuriuos ant pečių juosėsi Ž.Savickas.

Dar vienas galvos skausmas varžybų rengėjams — kaip automobilius sujungti į standžiąją vilktį.

“Automobilių gamintojai skirtingose pusėse įrengia vietą kabliams įsukti: vienuose automobiliuose jis yra dešinėje pusėje, kituose — kairėje. Vienų kablys — plonesnis, kitų — storesnis, todėl reikėjo pasukti galvą, kaip išspręsti dėl to kilusias bėdas”, — pasakojo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.

Beje, Ž.Savickas traukė automobilius tik paleistais varikliais, nes kai kuriuose modeliuose išjungus variklį automatiškai įsijungia rankinis stabdys.

Vertina ir išvaizdą

Prieš apsispręsdama, kuriam automobiliui skirti 2013 m. karaliaus titulą, komisija paskelbs geriausiųjų septynetą.

Komisijos nariai jau dabar neslepia savo simpatijų ir antipatijų.

Jie vis labiau liaupsina iki šiol prestižinėmis nelaikomų markių mašinas.

Pavyzdžiui, vienas komisijos narių Linas Butkus komplimentus žarstė vienatūriui “Dacia Lodgy”, kuriame nesunkiai išsitenka 7 žmonės.

“Nors “Lodgy” man iš pradžių visiškai nepatiko — net atstūmė, kuo ilgiau važinėjau šiuo vienatūriu, tuo labiau juo žavėjausi: nustebino automobilio surinkimo kokybė ir praktiškumas”, — aiškino L.Butkus.

“Dacia Lodgy” greičiausiai nebūtų išrinktas telegeniškiausiu automobiliu — jo išvaizda gali atstumti. Tačiau rinkimuose dalyvauja ir tokie automobiliai, kurių grožis tiesiog akina.

“Jei reikėtų rinkti gražiausią automobilį, savo balsą atiduočiau “Citroen DS5”. Šis hečbekas — geru skoniu pasižyminčių prancūzų meno kūrinys”, — šypsojosi V.Valiukevičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.