„Volkswagen“ savininkai: kam už detales mokėti brangiau?

Atsarginės detalės seniems automobiliams: nebrangu ir patikima! Taip būna? Senam automobiliui naudoti originalias atsargines detales pernelyg brangu, o naudoti senas rizikinga.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Dec 6, 2012, 4:40 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 8:02 PM

Koncernas „Volkswagen Group” savo ištikimiems klientams pasiūlė išeitį, kuri vadinasi „Economy Parts”. Ši ekonominė programa skirta senesniems nei penkerių metų automobiliams. Ji veikia Vokietijoje, Čekijoje, Rusijoje ir nuo šių metų pradžios - ir Lietuvoje.

Specialiai seniems automobiliams skirtos detalės gaminamos koncerno gamyklose, taigi joms taikomi aukščiausi reikalavimai ir net dvejų metų garantija.

Interviu su „Economy Parts” projekto globėju, Maskvos filialo „Volkswagen Group Rus” generaliniu direktoriumi Zdeneku Dresleriu paskelbė rusų žiniasklaida.

– Atsarginių detalių rinka perpildyta, ypač „Volkswagen” automobilių.

– O tų detalių kokybė? Kaip galime vertinti savo automobilius, jei jų savininkai detales įsigyja kur papuola?

– „Economy Parts” programos atsarginės detalės pigesnės nei originalios, nes pagamintos iš ne tokių patikimų medžiagų, tačiau jų garantijos laikas tas pats?

– Naudojamos ne blogesnės medžiagos, bet kitokios.

Tik šių gaminių naudojimo laikas gali būti trumpesnis nei skirtų naujam automobiliui. Kita vertus, kam 10 metų senumo automobilio duslintuvas, kuris veiks dar 10 metų ir „pergyvens” visus kitus agregatus?

– O kaip dėl stabdžių trinkelių? Juk jas tenka keisti kur kas dažniau.

– Visi vairuotojai žino, kad jų tinkamumo laikas priklauso nuo vairavimo įpročių, oro ir eksploatavimo sąlygų. Mūsų nuomone, geriausias patikimumo matas – tai stabdymo kelias. Beje, ir originalių, ir pagal programą „Economy Parts” siūlomų stabdžių trinkelių jis vienodas.

– Atsiprašau, bet neįtikinote. Net žemos kokybės stabdžių trinkelių stabdymo kelias iš pradžių būna tobulas, bet svarbu, ar jos ilgai išlaiko savo charakteristikas.

Jei komplekto gyvavimo laikas trunka 3 mėnesius ir jis atlaiko 3000 kilometrų, tokio tikrai nereikia.

– „Economy Parts” programos stabdžių trinkelių patvarumas buvo tikrinamas esant įvairioms, net prasčiausioms sąlygoms. Bandymai truko tris savaites sudėtingame, klastingumu garsėjančiame aukštikalnių Grosgloknerio kelyje.

Įveikus dešimtis tūkstančių kilometrų apsitrynusios stabdžių trinkelės buvo keičiamos naujomis, tačiau bandymų stenduose jos dar būdavo išbandomos ekstremaliais krūviais. Jų patvarumas buvo tikrinamas iš viso 250 tūkstančių kilometrų nuotolyje. Galiu pasakyti, kad „Economy Parts” stabdžių trinkelės tvers ne trumpiau nei metus.

– Senų automobilių savininkams veikiausiai rūpi, kokių dar atsarginių detalių siūloma pagal „Economy Parts” programą?

– Tokių, kurioms labiausiai gresia susidėvėti: duslintuvų, stabdžių diskų, uždegimo žvakių, amortizatorių, akumuliatorių... Daug pavadinimų. Tai lengvųjų „Volkswagen”, „Škoda” ir „Seat” modelių bei komercinių automobilių atsarginės detalės.

– Vis tiek daugelis abejos, ar priimti jūsų sąlygas. Juk siūlote šias atsargines detales keisti tiktai firminiuose technikos centruose. „Išsinešti” negalima.

– Yra tiesa, kurios daugelis nepaiso: detalė bus tinkama ilgai, jei bus sumontuota specialiu instrumentu ir kvalifikuoto mechaniko rankomis.

– Taip, iš dalies galima sutikti. Bet klientas tokiuose technikos centruose palieka daugiau pinigų nei paprastuose servisuose.

– Mane tiesiog iš vėžių išmuša tas faktas, kad reputacijos neturinčiame automobilių servise vienos valandos uždarbio tarifas mažesnis. Bet juk mūsų meistrai, kurie yra sukaupę didžiulę patirtį ir darbuojasi specialiais instrumentais, viską daro greičiau, todėl už paslaugą čia mokama mažiau nei „garažuose”. Specializuotuose technikos centruose klientai tikrai sutaupo.

– „Economy Parts” detales siūlote naudoti senesniuose nei penkerių metų automobiliuose. Kodėl negalima 3–4 metų?

– Žinoma, yra didelė pagunda sutaupyti. Bet pagalvokite patys: „Economy Parts” detales testavo įrengtas senuose automobiliuose ir žino, kaip jos veikia būtent ten.

Ar jos tiks įtaisytos į naujesnius – neaišku. Pavyzdžiui, jiems kone kasmet griežtinama kenksmingųjų medžiagų išmetimo norma.

Kas bus į naują automobilį įtaisius dujų išmetimo sistemos detalę, skirtą ankstesnių metų automobiliams, kuri neatitinka šiandienos reikalavimų? Tuomet automobilis gali nepereiti techninės apžiūros. Kita pastaba: „Economy Parts” programos detalė pagal užimamą vietą neatitiks naujos, nes tiesiog pasikeitė jos geometrija.

– O gal programa „Economy Parts” skirta tik Rusijai. Juk niekam ne paslaptis, kad ten automobiliai eksploatuojami nenormaliai ilgai?

– Šiuo požiūriu Rusija nėra išskirtinė. Pavyzdžiui, Čekijoje pirmasis automobilio savininkas juo naudojasi 14 metų (žinoma, programa gali naudotis antrasis ir paskesnieji savininkai).

Čekijoje programa buvo pradėta diegti praėjusiais metais, bet tik per devynis šių metų mėnesius ekonominių atsarginių detalių apyvarta išaugo 80 procentų. Vadinasi, automobilių savininkai įvertino: tokiu būdu remontuoti automobilius patogu ir apsimoka.

– Apsimoka?

– Palyginkite. Originalus naujo automobilio duslintuvas kainuoja 4511 rublių (387 litus), ekonominės klasės – 2170 rublių (186 litus) – pigesnis 52 procentais. Perkant stabdymo trinkeles, sutaupoma daugiau nei 40 procentų, o amortizatoriai – maždaug per pusę pigesni.

Tik nelyginkite „Volkswagen Group” ekonominio segmento atsarginių detalių kainų su tomis, kurios parduodamos turgavietėse. Jos gali kainuoti ir pigiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.