Naujo „Range Rover“ bandymas: kokia užduotis jam būtų per sunki?

Lrytas.lt spec. korespondentas, Marokas

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Dec 8, 2012, 1:18 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 7:00 PM

Per dvi dienas prie „Range Rover“ vairo įveikęs pusę tūkstančio kilometrų akmenuotais kalnų tarpekliais, Atlanto paplūdimio kopomis, Atlaso kalnų keteromis, mokamu greitkeliu ir Marakešo miesto gatvėmis, likau kiek suglumęs. Ar yra užduotis, kurios šis automobilis negalėtų įveikti? Bent jau aš nežinau kito tokio automobilio, kuris galėtų 100 km/val. greitį pasiekti per 5,4 sekundės, įveikti beveik metro gylio brastą ir traukti 3,5 tonos priekabą. 

Naujasis „Range Rover“ tai gali.

Jis gali dar daugiau – važiuojantiems suteikti tokį komfortą, kokiu paprastai mėgaujasi tik važiuojantys prestižiniu sedanu.

Naujos kartos visureigis, kurį gamintojai pabrėžtinai vadina „All new Range Rover“, iš tiesų yra unikalių savybių derinys.

Kas yra konkurentas?

Niekada nebuvau didelių visureigių gerbėjas. Nesu ir dabar.

Mano supratimu, kasdien miesto gatvėmis pirmyn atgal varinėti daugiau nei 2 tonas metalo yra ne tik neracionalu, neekonomiška, bet ir kvaila. Juolab, kad važiavimo komfortu daugelis didelių visureigių nusileidžia mažesniems.

„Range Rover“ yra taip pat didelis visureigis. Judriose miesto gatvėse jis niekada nebus favoritas. Tačiau jo savybių visuma verčia nukelti kepurę.

Taip, rinkoje yra greitesnių visureigių („Porsche Cayenne“ ar BMW X6), bet jų pravažumo galimybės yra labai vidutinės.

Yra erdvesnių visureigių („Toyota LandCruiser V8“, „Cadillac Escalade“), bet jie yra gerokai lėtesni, sunkesni.

Gaminami ir labiau pravažūs modeliai („Land Rover Defender“, „Mercedes-Benz G“), bet jie nė iš tolo negali prilygti „reindžui“ komfortu.

Todėl tikrai nelengva rasti tiesioginių konkurentų „All new Range Rover“. Patys gamintojai mano, kad jis tiesiog neturi konkurentų.

Mano subjektyviu įsitikinimu, artimiausias jam galėtų būti nebent „Mercedes-Benz GL“.

Beveik puse tonos lengvesnis

„Atliekant potencialių klientų apklausas, šie pageidavo išlaikyti atpažįstamas formas, vengti didelių pokyčių, tačiau padaryti geresnį visureigį. Tai – nepaprastai sunki užduotis“, - sako Davidas Lloydas, „Range Rover“ programos vadovas.

Trečios kartos „Range Rover“, rinkoje debiutavęs 2002 metais, pelnė turtingų ir savitą skonį turinčių pirkėjų populiarumą.

25 metus šios kompanijoje dirbantis vyras, pastaruosius 2,5 metų skyręs vien tik šiam projektui, pripažino, kad sukurti atpažįstamą dizainą ir kėbulo proporcijas nebuvo taip sunku, kaip pagerinti technines savybes.

Visų pirma, buvo imtasi negailestingos „dietos“ - palyginti su ankstesnės kartos „Range Rover“, naujasis yra net 420 kilogramų lengvesnis.

„Įsivaizduokite, juk 420 kilogramų – tai beveik 5 suaugę žmonės“, - džiaugiasi D. Lloydas.

Tai sunkiai suvokiami skaičiai bet kuriam automobilių gamintojui, kuris džiaugiasi nauju modeliu „numetęs“ 100 kilogramų svorio.

D. Lloydas paskaičiavo, kad šimtu kilogramų mažesnis mašinos svoris leidžia sutaupyti 2 procentus degalų.

Pagrindinis stebuklingos „dietos“ receptas – visureigio kėbulas pagamintas iš aliuminio. Tad vietoje buvusių 2580 kilogramų liko 2160 kilogramų automobilio svorio. Be to, dyzelinį 8 cilindrų variklį pakeitė naujas ir gerokai lengvesnis 6 cilindrų agregatas.

Todėl, nepaisant įspūdingo dydžio ir proporcijų, šio visureigio kėbulo konstrukcija sveria 23 kilogramais mažiau nei BMW X3 ir 85 kilogramais mažiau nei „Audi Q5“ kėbulas.

Salone - lyg verslo klasėje

Interjere – atpažįstamas „Range Rover“ stilius, tiesios, lakoniškos linijos, kokybiškos medžiagos. Kita vertus, būtų keista, jeigu 100 tūkstančių eurų kainuojančiame automobilyje medžiagų kokybė keltų abejonių. Svarbu tai, kad, palyginti su ankstesniuoju modeliu, įvairių mygtuku, jungiklių ir svirtelių sumažėjo net perpus.

Todėl salonas atrodo „vyriškas“ ir modernus.

Nors naujo modelio ratų bazė tik 4 centimetrais ilgesnė, tačiau vietos gale sėdinčių kojoms padaugėjo net 12 centimetrų. Gale sėdintys „Range Rover“ keleiviai gali jaustis lyg skristų lėktuvu verslo klase.

Ypač – jeigu jie sėdi už papildomą mokestį užsakomose atskirose sėdynėse su penkių rūšių masažo funkcija.

Važiuojančių ausis glosto net 29 garsiakalbių „Meridian“ garso sistema. Net sunku suprasti, kur jiems pavyko sutalpinti tiek daug garsiakalbių.

Komforto požiūriu kelyje „Range Rover“ gali lygintis su „Bentley Flying Spur“, vėjo ir kelio triukšmas yra labai gerai izoliuotas. Be to, dar yra sistema, skleidžianti priešingo dažnio garsą ir slopinanti triukšmą salone.

Išlaikė firminį bruožą

Gamintojų teigimu, važiuojant didesniu nei 120 kilometrų per valandą greičiu „Range Rover“ yra net 30 procentų tylesnis nei „Porsche Cayenne“.

Naujame modelyje išliko ir firminis bruožas, kuriuo „Range Rover“ ypač didžiuojasi – tai į dvi dalis atidaroma bagažinė. Viena automatiškai pasikelia į viršų, kita - apatinė atsilenkia žemyn.

Ši dalis dalis gali tarnauti ne tik kaip stalelis iškylose, ji išlaiko ir vyro svorį. Tad pasilypėjus ant jos galima stebėti žirgų ar automobilių lenktynes taip, kaip vienoje istorinėje nuotraukoje užfiksuotas britų karališkos šeimos narys.

Bekelėje – itin stiprus

Prieš prasidedant bandymams, gamintojai aiškino, kad „Range Rover“ išlaikė legendinį pravažumą, išmani „Terrain Response“ sistema ir net 29,6 centimetro prošvaisa leidžia įveikti labai rimtą bekelę.

Angliškojo visureigio ratų eiga yra net 60 centimetrų – tai net 10 centimetrų daugiau nei artimiausio pagal šį parametrą konkurento „Volkswagen Touareg“.

Na, manau, pakalbėjo ir tvarka – vis tiek važiuosime įprastais keliais arba lengva bekele.

Tačiau kai pamačiau priekyje važiuojančius specialiai bekelei paruoštus „Land Rover Defender“ su dideliais ratais, kastuvais, virvėmis ir kita specialia įranga, supratau – bus linksma.

Atlanto pakrančių kopos ir smėlis buvo juokas, palyginti su tuo, kas „All new Range Rover“ laukė vėliau.

Aštrūs akmenys, sraunūs upeliai, kuriuose visureigiai panirdavo beveik metrą (jie gali įveikti 90 centimetrų gylio vandens kliūtį).

O bene rimčiausias išbandymas laukė jau atvykus į Marakešą, prieš pat įvažiuojant į viešbutį. Siaura ir labai akmenuota trasa vertė prakaituoti net patyrusius vairuotojus.

Vos tik iššokau iš automobilio su fotokamera ir mane prie vairo pakeitė kolega iš Latvijos, jis kaip mat sugebėjo lengvai „pabučiuoti“ uolą visureigio buferiu.

Net stebėjausi, kaip organizatoriams negaila kelis šimtus tūkstančių litų kainuojančius visureigius kišti į vandenį, varyti per akmenis, smėlį ir rengti kitus negailestingus išbandymus.

Tačiau pasirinkus vieną iš „Terrain Response“ režimų, britų aristokratas kantriai ir patikimai važiavo visur, kur reikėjo. Nesunku buvo įsitikinti, kad jo pravažumo lygis iš tiesų yra sunkiai pasiekiamas bet kuriam konkurentui.

Kadangi anglai labai mėgsta žirgų lenktynes, jie pabrėžia, kad „Range Rover“ gali tempti net 3,5 tonos svorio priekabą arba vežti septynis olimpinius žirgus.

Kiti aplinkui tarsi sustoja

Į „Range Rover“ gali būti montuojami trys varikliai.

Pirmiausiai išmėginau modelį su visiškai nauju 6 cilindrų, 3 litrų darbo tūrio dyzeliniu agregatu, kuris pakeitė anksčiau buvusį V8 motorą. Ne tik dėl naujo motoro, bet ir todėl, kad šis pigiausias modelis bus perkamiausias mūsų šalyje. Su mokesčiais jis kainuoja 323 tūkstančius litų.

Net ir šiuo, silpniausiu, varikliu, pasiekiančiu 258 AG pajėgumą, „Range Rover“ tikrai neskriaudžia šeimininko. Leidžia iki šimto kilometrų per valandą pagreitėti per 7,5 sekundes ir, jeigu tikėsime gamintojais, naudoja tik 7,5 litro dyzelino šimtui kilometrų kelio.

Kitas pasirinkimas – 8 cilindrų, 4,4 litro 340 AG dyzelinis variklis. Jo nebandžiau, nes tai bus mažiausiai įdomus pasirinkimas mūsų pirkėjams: ir brangus, ir sunkus, ir neekonomiškas.

Pati galingiausia ir brangiausia versija „Supercharged“ su V8 cilindrų turbininiu varikliu (net 510 AG) tiesiog verčia iš koto. Ji sugeba šį didelį visureigį iki 100 km/val. greičio katapultuoti vos per 5,4 sekundės.

Ir ne todėl, kad Maroke eismas iš esmės yra lėtesnis nei Lietuvoje, spustelėjus šio automobilio akceleratorių atrodo, kad visi aplinkui tiesiog stovi. Jo pagreitis ir galia yra žvėriški.

Toks brangiausias modelis „Autobiography“ su visa įmanoma įranga kainuoja 455 tūkstančius litų.

Tikrai nepigus automobilis, tačiau tie, kas renkasi „Range Rover“, žino, dėl ko tai daro.

Kas išnaudos galimybes?

- Ar tokios pravažumo galimybės realiai reikalingos? Juk niekas, sumokėjęs už visureigį 400 tūkstančių litų, nesileis juo į bekelę, nevažiuos į pelkę ar ropos į viršų akmenuotais kalnais, - paklausiau D. Lloydo.

- Tikrai tokių žmonių bus labai mažai. Tačiau savininkui svarbu žinoti, ką automobilis gali. Ir prireikus – panaudoti. Juk įsigijęs „Ferrari“ nebūtinai iš karto turi lėkti į lenktynių trasą, bet žinoti, kad prireikus bet ką gali aplenkti, - šypsosis D. Lloydas.

- Ar šis automobilis turi daugiau trūkumų, jeigu trūkumu nevadintume jo kainos?

- Valdymo savybėmis kelyje jis nusileidžia labiau sportiškiems konkurentams (BMW X6, „Porsche Cayenne“, „Mercedes-Benz ML“), mat aukšta prošvaisa ir paties automobilio aukštis daro savo. Fizikos dėsnių neapgausi - posūkiuose jis svyruoja labiau nei minėti modeliai.

Pakabos komfortas taip pat galėtų būti geresnis – rodos, su pneumatine pakaba jis turėtų plaukte plaukti nelygiu keliu. Ar Maroko keliai buvo tokie nelygūs, ar lūkesčiai buvo pernelyg dideli, tačiau saloną kartais sukrėsdavo lengvas drebulys.

Praėję metai buvo patys geriausi per visą „Range Rover“ istoriją. Buvo parduoti 279 tūkstančiai 606 šios markės visureigiai. Žinoma, sėkmę didžia dalimi lėmė mažojo „Evoque“ atsiradimas.

Tad dabar britai tvirtai įsitikinę, kad „All new Range Rover“ gerokai sustiprins pozicijas prestižinių visureigių rinkoje. Panašu, kad ir Lietuva nebus išimtis: vien tik iš nuotraukų, nepabandę ir net nepačiupinėję šį modelį jau užsisakė 6 pirkėjai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.