Naujasis „Toyota Auris“: perversmo rinkoje teks palaukti

Prieš penkerius metus debiutavęs ir hečbeką „Corolla“ pakeitęs „Toyota Auris“ jokio perversmo rinkoje nepadarė. Jis buvo vidutiniškas kompaktinės klasės automobilis, Europoje nepajėgęs konkuruoti nei su „Volkswagen Golf“, nei su „Ford Focus“. Ar naujajam „Auris“ pavyks perlaužti situaciją – parodys laikas.

Viena, kas neabejotinai krinta į akis – išoriškai naujasis „Auris“ visiškai kitoks nei buvo. Gerokai aštresnės, dinamiškesnės kėbulo linijos sukuria veržlaus automobilio įspūdį.<br>Gamintojas
Viena, kas neabejotinai krinta į akis – išoriškai naujasis „Auris“ visiškai kitoks nei buvo. Gerokai aštresnės, dinamiškesnės kėbulo linijos sukuria veržlaus automobilio įspūdį.<br>Gamintojas
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Dec 15, 2012, 3:19 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 3:02 PM

Viena, kas neabejotinai krinta į akis – išoriškai naujasis „Auris“ visiškai kitoks nei buvo. Gerokai aštresnės, dinamiškesnės kėbulo linijos sukuria veržlaus automobilio įspūdį.

Jeigu ankstesnis „Auris“ buvo apvalainas, savotiškas burbuliukas ant ratų, tai dabartinis – visiška priešingybė.

Iš tiesų, jis ne tik vizualiai atrodo, bet ir realiai yra žemesnis. Lyginant su pirmtaku, dabartinis „Auris“ net 5 centimetrais žemesnis.

Tačiau sėdinčių viduje patogumas ir erdvė galvai dėl to nenukentėjo. Mat sėdynės nuleistos žemiau.

Todėl jausmas gana neįprastas – langų ir prietaisų skydo linija gana aukštai, o sėdi neįprastai žemai. Ne kaip įprastame kompaktinės klasės hečbeke, bet tarsi sportiniame bolide.

Gamintojai džiaugiasi, kad jiems pavyko šio automobilio svorio centrą nuleisti žemiau ir todėl pagerėjo automobilio valdymas, padidėjo sportiškumas.

Tačiau realiai tai daugiau deklaracija – sportišku šio automobilio nepavadinsi.

Dėmesys - hibridams

Greičiau „žaliu“, mat modelis su hibridine pavara yra ir taupus, ir mažiau nei konkurentai teršia aplinką CO2 dujomis.

Patys gamintojai mano, kad net trečdalis naujų „Auris“ bus hibridai. Iš viso šiam automobiliui siūlomi 5 varikliai: po du benzininius ir dyzelius bei vienas hibridinis.

Įdomu tai, kad elektros bateriją sumontavę ne už galinės sėdynės, bet po ja, naujo „Auris“ kūrėjai hibridinio modelio bagažinės tūrį padidino net trečdaliu – iki 360 litrų.

Tuo tarpu svorį, priklausomai nuo modifikacijos, pavyko sumažinti 50 – 70 kilogramų. Vien integruotas galinis oro aptakas leido sutaupyti 10 kilogramų.

Bendrai, „Toyota“ hibridiniams automobiliams skiria labai didelį dėmesį. Nenuostabu, nes jie yra šio technologijos pionieriai, pirmąjį „Prius“ pagaminę dar 1997 metais.

Tad per artimiausius trejus metus pasaulyje „Toyota“ pristatys net 21 naują hibridinį modelį.

Tuo tarpu Europoje kitais metais didžiausias pasaulio automobilių gamintojas ketina parduoti 115 tūkstančių hibridinių automobilių – tai 15 procentų viso Europoje parduotų „Toyota“ kiekio.

Gamintojai skaičiuoja, kad hibridiniu automobiliu per trejus metus nuvažiavus 90 tūkstančių kilometrų galima sutaupyti 2,5 tūkstančio eurų (8,6 tūkstančio litų) lyginant su dyzeline versija.

Tokie skaičiavimai, švelniai tariant, atrodo pernelyg optimistiški lyginant skaičius su dyzelinio modelio kaina ir kuro sąnaudomis.

Salone – daugiau erdvės

Vienas pastebimesnių dalykų naujo „Auris“ salone – gerokai daugiau vietos ant galinių sėdynių. Salono apdailai naudojamas kokybiškesnės medžiagos.

Pats prietaisų skydas – skonio reikalas. Man asmeniškai statmenas, juodas ir kiek senamadiškai atrodantis prietaisų skydas nepatiko. Nežavi ir prietaisų skydo ergonomika. Tačiau kitiems kolegoms jis pasirodė labai originalus.

Su 1,6 litro benzininiu varikliu automobilis tylus, variklio visai nesigirdi salone – tik nežymus padangų ir vėjo triukšmelis.

Tačiau persėdus į modelį su hibridine pavara, įspūdžiai ne tokie geri – salone gerokai daugiau triukšmo, variklis su CVT pavarų dėže riaumoja paspaudus akceleratorių. Daugiau ir padangų keliamo triukšmo.

Gal dėl to kaltos didesnės 17 colių šio modelio padangos ir CVT pavarų dėžė (variatorius), kuris uoliai triukšmauja.

Perversmo teks palaukti

Vertinant naują „Auris“, susidaro įspūdis, kad perversmo kompaktinėje klasėje jis nepadarys: automobilis išliko stiprus vidutiniokas.

Rodos, jame nėra ant ko pykti, bet nėra ir ką labai girti.

Kaip ir valdymas – rodos, neblogas, tačiau be vairuotoją uždegančios ugnelės.

Tačiau patys gamintojai tikis, kad lyginant su senuoju, pavyks pardavimus padidinti ketvirtadaliu. Ypač daug tikimasi iš vėliau rinkoje pasirodysiančio universalo.

Tuo tarpu sedanas kaip ir iki šiol bus pardavinėjamas „Corolla“ pavadinimu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.