Paradoksas: šalies ekonomika sveiko, o naujų automobilių pardavimas smuko

Pirkėjams reikia pertraukėlės

Naujų transporto priemonių pardavėjų galvos skausmas - kaip pirkiniu sugundyti asmeniniam naudojimui mašinos ieškančius žmones.<br>AP
Naujų transporto priemonių pardavėjų galvos skausmas - kaip pirkiniu sugundyti asmeniniam naudojimui mašinos ieškančius žmones.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Karaliūnas

Jan 4, 2013, 11:32 AM, atnaujinta Mar 14, 2018, 12:48 AM

Pernai šalyje įregistruoti 13763 nauji automobiliai, o metais anksčiau jų parduota 15058. Tokie skaičiai užfiksuoti nepaisant pernai didėjusio šalies eksporto, gerėjančių įmonių finansinių rodiklių ir mažėjančio nedarbo.

Aiškiu lyderiu išlieka „Volkswagen“, kuriam tenka apie 18 procentų Lietuvos rinkos.

Pirkėjams reikia pertraukėlės

„Įmonės 2011 metais smarkiai atnaujino automobilių parką, todėl naujo pirkimo ciklo galima tikėtis po 3 metų - 2014-aisiais“, - mano „Škoda“ automobiliais prekiaujančios bendrovės ARX atstovas Linas Barščevičius.

Tiesa, „Škoda“ rodikliai neatitinka bendrų tendencijų - pro salonų duris išriedėjo daugiau šio Čekijos gamintojo automobilių.

Vilniaus „Volkswagen“ centro generalinis direktorius Linas Karlavičius prisipažino nedrįstąs kalbėti apie tikrąsias pardavimo smukimo priežastis, o tik galįs kelti šio reiškinio hipotezes.

Jis minėjo naujos šalies valdžios laukimą, nestabilią pasaulio šalių ekonomikos būklę ir Lietuvos gyventojų požiūrį į naują transporto priemonę.

L. Karlavičius sutinka, kad pardavimo smukimui įtakos turėjo ir itin sėkmingi 2011-ieji, kai „Volkswagen“ pardavimas Lietuvoje, palyginti su ankstesniais metais, išaugo dvigubai.

Kas dedasi už sostinės ribų?

Rezultatais nesiskundžia ir „Inchcape Motors“ Kauno padalinio vadovas Darius Armonas - naujų mašinų pardavimą pernai pavyko padidinti apie 10 procentų. Perkamiausias automobilis - „Ford Focus“.

Tiesa, prieš kelerius metus pardavimas Kaune krito net 3 kartus ir visiems pardavėjams reikėjo didelių pastangų išlikti. Ryškaus atsigavimo sulaukta 2011-aisiais.

„Turime ištikimų klientų, kurie vertina mūsų paslaugas“, - gerų rezultatų priežastis komentavo D. Armonas.

Jis pardavimo pagyvėjimo tikisi antroje šių metų pusėje, o „Ford“ gerbėjai turėtų sukrusti dar anksčiau, mat juos į salonus privilios nauji „Ranger“, „Kuga“, „B-MAX“ ir „Transit“ modeliai.

Pasak L. Karlavičiaus, šiemet visoje Lietuvoje naujų automobilių pardavimas turėtų pasiekti 2011-ųjų lygį. Panašaus dydžio optimizmo užtaisą nešioja ir „Škoda“ automobilių pardavėjai.

Pirkinių dairosi tik įmonės

Naujų transporto priemonių pardavėjų galvos skausmas - kaip pirkiniu sugundyti asmeniniam naudojimui mašinos ieškančius žmones.

Norvegijoje tokie pirkėjai sudaro apie 60 proc., Vokietijoje - 40 proc. Estijoje - 35 proc., o Lietuvoje - vos 5 proc. visų klientų.

„Lietuvos gyventojai niekaip nesiryžta savo reikmėms pirkti naujo automobilio“, - kalbėjo Vilniaus „Volkswagen“ centro vadovas.

Spėjama, kad didės vairuotojų, pasirinkusių automobilį su benzininiu varikliu, skaičius. Tai lemia brangstantis dyzelinas, griežtesni techninės apžiūros reikalavimai dyzeliniam varikliui.

Be to, dažniausiai naudoti automobiliai iškeliauja į Rusiją, Kazachstaną, Kirgiziją, o šiose šalyse mašinų su benzininiais varikliais paklausa yra gerokai didesnė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.