Kauno gatvių duobes prilygino Marso krateriams

Kaunas sudarė sutartį su NASA. Miesto gatvėse bus išbandomi Marsui ir Mėnuliui skirti visureigiai. Tokia žinią kartu su iliustracija paskelbė internautai. Socialiniuose tinkluose akimirksniu išplitęs pranešimas iliustruotas trimis sugretintomis Marso, Mėnulio ir Kauno gatvės nuotraukomis. Planeta ir Žemės palydovas išmarginti krateriais, nuo jų duobėmis neatsilieka ir nufotografuota miesto gatvė.

Kauniečiai vėl tyčiojasi iš duobių problemos neišsprendžiančio miesto.<br>"Facebook"
Kauniečiai vėl tyčiojasi iš duobių problemos neišsprendžiančio miesto.<br>"Facebook"
Daugiau nuotraukų (1)

Lukas Pileckas

Feb 10, 2013, 9:57 AM, atnaujinta Mar 12, 2018, 6:16 AM

Internautų patyčios – ne pirma vieša akcija, kuria siekiama atkreipti dėmesį į neišsprendžiamą Kauno bėdą. Pavyzdžiui, P. Kalpoko gatvėje duobės buvo apibrauktos geltonais dažais, o greta užrašytas žodis „gėda“.

Triukšmas kilo ir prieš keletą metų, kai neapsikentę Raudondvario plente nuolat laužomų automobilių kauniečiai pakabino plakatą. Greitkeliuose apie žuvusius ir sužeistus pranešančius ženklus imituojantis plakatas tuomet skelbė: „Per parą šiame kelyje prakirstos 26 padangos, sulaužyta 12 važiuoklių. Miesto savivaldybė Jums linki gero kelio“. Tuomet akibrokštas suveikė – atsiųsti darbininkai sutvarkė kelio atkarpą.

Problema tokia opi, kad net Kauno policija neapsikentusi nuolat įvykstančių nelaimių dar metų pradžioje išplatino perspėjimą. Pareigūnai vairuotojams pasiuntė aiškią žinią – keičiantis orams miesto gatvės tampa itin pavojingos. Sulaužyto automobilio ar net avarijos tikimybė ypač išauga šiuo metų laiku, kai pasninga, o temperatūrai persiritus per nulį laipsnių sniegas tirpsta. Duobės prisipildo vandens ir tampa sunkiai pastebimos.

Pasak miesto Kelių policijos valdybos viršininko Dano Česnausko, duobės itin pavojingos vietose, kur važiuojama didesniu greičiu. Ten didelė tikimybė, kad vairuotojas automobilio nesuvaldys ir įvyks nelaimė, kurioje gali nukentėti ir kiti eismo dalyviai.

„Yra atvejų, kai nuo kelio nuvažiuojama pamačius ežiuką ar paukščiuką. Netikėtai pastebėta ar visai nepastebėta duobė yra kur kas pavojingesnė“, - neabejojo pareigūnas.

Kauno policija taip pat primena vairuotojams, kad eismo dalyviai, sudarę ar pastebėję kliūtį kelyje, sukėlę ar pastebėję jame pavojų, privalo šią kliūtį ar pavojų pašalinti, o negalėdami to padaryti - pranešti policijai, kelio savininkui ar kelią prižiūrinčiai įmonei, pažymėti kliūtį ar pavojingą vietą ir visais įmanomais būdais įspėti apie kliūtį ar pavojų kitus eismo dalyvius.

Tiesa, šis reikalavimas internete taip pat yra sulaukęs ne vieno pasišaipymo. Esą norėdami jį įvykdyti vairuotojai su savimi kasdien turėtų vežiotis po keletą dėžių žymėjimo priemonių.

„Keičiantis temperatūroms problema visada paaštrėja. Tačiau situacija nėra tragiška. Pastebėtas duobes stengiamasi užpilti, o netrukus jos bus sutvarkytos šaltu asfaltu“, - tikino miesto Tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis. Kaune esančio „Premus“ serviso vadovas Jonas Gutauskas važiavimą duobėtomis gatvėmis lygina su važiavimu bekele. Automobilių pravažumą didinančiai ir važiuoti bekele automobilius pritaikančiai įmonei vadovaujantis vyras neabejoja, kad kasdienis automobilio naudojimas duobėtose gatvėse kenkia daugybei mašinos detalių. „Važiuojant per duobes visa pakaba dirba kur kas smarkiau, nei važiuojant lygiu keliu. Didesne amplitude dėl duobių ar nelygumų svyruojančiai mašinai tenka dažniau keisti gumines atramas, amortizatorius, vairo traukę, stabilizatorius“, - pasakojo J. Gutauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.