Vilniaus gatvės ruošiamos greitiesiems autobusams

Rengdamasi vasarą prasidėsiančiai miesto transporto pertvarkai, savivaldybė judriausiose vietose jau pradėjo braižyti ir įrenginėti papildomas A juostas.

Laisvės prospekte A juostos įrengimo darbai kitą savaitę turėtų būti užbaigti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Laisvės prospekte A juostos įrengimo darbai kitą savaitę turėtų būti užbaigti.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas ("Lietuvos rytas")

May 4, 2013, 12:25 PM, atnaujinta Mar 7, 2018, 7:11 AM

Laisvės prospekte vadinamąją A juostą kelininkai baigia įrengti plačios skiriamosios juostos sąskaita.

Savivaldybė taip pat ketina paplatinti Žirmūnų, Ukmergės, vėliau – Ozo, Kalvarijų gatves.

„Darbus stengiamės atlikti mažiausiomis išlaidomis. O lėšų reikia. Juk ant žolės neasfaltuosi.

Naujai juostai juk reikia pagrindą pakloti, įvertinti po žeme besidriekiančias komunikacijas”, – paaiškino savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Algirdas Šešelgis.

Šiuo požiūriu Laisvės prospektas tinkamas naujai A juostai įrengti. Skiriamojoje juostoje po žeme nėra jokių komunikacijų.

Todėl darbai sparčiai juda į pabaigą – juos ketinama baigti po savaitės.

Kita vieta, kur verkiant reikia A juostos, – Kalvarijų gatvė nuo Tauragnų stotelės ik Kareivių gatvės. Taip pat paplatinti ketinama nuo Tauro kalno besileidžiančią V.Kudirkos gatvę.

Gali būti, kad ši A juosta būtų tęsiama ir J.Tumo-Vaižganto gatve pro Lukiškių aikštę.

Sostinėje yra ir daugiau vietų, kur turėtų atsirasti A juostos. Tai Švitrigailos gatvės ruožas tarp Kauno ir J.Basanavičiaus gatvių, Dariaus ir Girėno gatvė tarp Eišiškių plento ir Tūkstantmečio gatvės, taip pat Žemaitės gatvė.

Miesto transporto pertvarka vyks ne tik platinant gatves, bet ir tobulinant eismo kontrolės sistemą, šviesoforų reguliavimą.

Tačiau eismo organizavimo specialistai įžvelgia ne tik A juostų naudą, bet ir žalą. Jos pavyktų išvengti tik tuomet, jei dalis vilniečių iš nuosavų automobilių persėstų į miesto transportą.

Ypač nepalankiai vertinamos tos A juostos, kurios braižomos neplatinant gatvių. Taip pertvarkant eismą transporto spūstys tik padidėtų.

„Stengsimės kitų vairuotojų nenuskriausti, nepabloginti jiems gyvenimo”, – žadėjo A.Šešelgis.

Tramvajaus neužmiršo

Sukūrus greitųjų autobusų tinklą ir įrengus A juostas, kai kur bus išbandytos numatomos ateityje diegti tramvajaus trasos.

Greitųjų autobusų trasos numatytos remiantis atliktais keleivių srautų modeliavimo rezultatais bei specialiajame plane pateiktomis rekomendacijomis. Atsižvelgta ir į dabartinių viešojo transporto maršrutų efektyvumą.

Greitieji autobusai, o vėliau tramvajai važiuos ten, kur keleivių srautai didžiausi, o intervalai tarp transporto priemonių bus skirtingi piko ir ne piko metu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.