Vilniaus centrą drebinusių „Gumball 3000“ ralio automobilių vertė - apie 70 mln. litų

Kokia galėtų būti visų į Vilniaus Rotušės aikštę šią savaitę užsukusių milijonierių ir garsenybių ralio "Gumball 3000" automobilių vertė? To pasakyti negali niekas, nes net ir mažas kiekvieno automobilio patobulinimas gali gana ženkliai kilstelėti jo kainą. Tuo tarpu visiškai standartinių automobilių "Gumball 3000" ralyje praktiškai nėra. Be to, vienas "Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss" kainuoja tiek, kiek penkiolika ralyje taip pat važiavusių "Ford Mustang Saleen".

Brangiausiu ralio automobiliu "Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss", kainuojančiu per 2,5 milijono litų, važiavo verslininkai iš Olandijos.<br>T. Bauras
Brangiausiu ralio automobiliu "Mercedes-Benz McLaren SLR Stirling Moss", kainuojančiu per 2,5 milijono litų, važiavo verslininkai iš Olandijos.<br>T. Bauras
Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

2013-05-22 13:32, atnaujinta 2018-03-06 10:24

Todėl atsipyrimo tašku skaičiuojant "Gumball" automobilių vertę galėtų būti tai, kad didesnė dauguma šio ralio automobilių yra "Ferrari" ir "Lamborghini", kurių vienas vidutiniškai kainuoja apie 200 tūkstančių eurų (700 000 litų) be mokesčių.

Tad Vilniaus centrą praėjusį trečiadienį užplūdusių automobilių vertė galėjo siekti maždaug 70 milijonų litų.

Pirmasis į Rotušės aikštę įvažiavo Švedijos slidinėjimo legenda Jonas Ollsonas. Jo automobilis - vienetinis, pagal paties sportininko brėžinius parengtas „Caresto“ kompanijoje Švedijoje.

Jame sumontuotas 10 cilindrų „Lamborghini“ variklis. Toks automobilis pasaulyje vienintelis.

Minia turėjo galimybę paganyti akis į išties išskirtinius automobilius, kurių pasaulyje važinėja tik po kelias dešimtis. „Porsche“, „Lamborghini“, „Ferrari“, Aston Martin DBS“ čia nieko nestebina, užtat įdomu akis paganyti į „Aston Martin V12 Vantage“, elektrinį „Fisker Karma EVer“, amerikietišką „Rally Fighter“ visureigį, kurio ratus suka 750 AG pajėgumo „Corvette“ variklis.

Tokių automobilių pasaulyje yra keturiasdešimt, šio numeris septintas, Europoje jis - vienintelis.

Ne mažiau įspūdingas retas „Mercedes Benz Gullwing AMG“, kurį puošia šmaikštus užrašas „Vokietijos pakrančių apsauga“.

Tačiau jais gerbėjai gali gėrėtis tik iš tolo - jie sustoja aptvertoje Rotušės aikštėje.

Vilniuje ralio dalyviai, tarp kurių TV laidos „Jackass“ kolektyvas, reperis Xzibit, riedlentininkas Tony Hawkas, Davidas Guetta, „Cuban Brothers“, reperė Eve, neužsibūna.

Pastatę automobilį, jie papietauja „Stiklių“ restorane ir vėl leidžiasi į kelią.

Vietoje buliaus - kupranugaris

Kai kurie automobiliai taip perdaryti, kad net sunku atpažinti jų modelį. Štai, grėsmingos išvaizdos automobilis su gulinčio kupranugario ženkliuku ant variklio dangčio. Net neįtartum, kad tai – perdarytas „Nissan GT-R“.

Juo labiau neįtartum, kad vabzdžių liekanas nuo automobilio skudurėliu valantis jaunas arabas – vienas iš Saudo Arabijos karališkos šeimos narių.

„Kodėl būtent gulintis kupranugaris?“ – rodau į mašinos ženkliuką.

„Kad linksmiau būtų: „Ferrari“ ženkle – piestu stojantis žirgas, „Lamborghini“ – įniršęs bulius, o mūsų „Galag“ firmos – tiesiog besiilsintis kupranugaris“, – šypsosi pašnekovas.

Startinis mokestis - per šimtą tūkstančių

Visi automobiliai apklijuoti kamufliažo spalvos ir rėmėjų lipdukais.

„Kodėl būtent kamufliažo? Todėl, kad tokia yra šių metų mūsų lenktynių tema“, – lrytas.lt paaiškino šio renginio sumanytojas ir organizatorius Maximillionas Cooperis. Jis patikslino, kad kartu su renginio organizatorių, apsaugos ir aptarnaujančio personalo automobiliais, iš viso šių metų varžybose startavo 146 automobiliai.

Ne visi jų pasiekė Vilnių: pora buvo sudaužyta, keli tiesiog sugedo. Tarp jų – ir Betmeno automobilis. Šis ralis yra jubiliejinis, vykstantis jau 15 kartą. Pirmasis buvo surengtas dar 1999 metais. Šiais metais gegužės 18 dieną startavę Kopenhagoje, „Gumball 3000“ dalyviai kelionę baigs Monake, kur stebės ir „Formulės-1“ varžybas.

Dalyvauti šiose varžybose – anaiptol nepigus malonumas. Neužtenka vien tik turėti išskirtinį automobilį. Vien startinis mokestis vienam ekipažui siekia apie 30 tūkstančių eurų (per 100 tūkstančių litų). Tiesa, tai tarsi gana pigu – mat lenktynės šiemet vyksta tik Europos žemyne.

Tuo tarpu 2008 metais, kai „Gumball 3000“ startavo San Franciske (JAV) ir finišavo Pekine (Kinija), kiekvienas ekipažas už dalyvavimą varžybose paklojo po 120 tūkstančių JAV dolerių (per 300 tūkstančių litų).

Į Vilnių iš Latvijos ir Estijos

Renginiui Rotušės aikštėje artėjant į pabaigą, „Gumball 3000“ dalyvius aplankė Vilniaus meras Artūras Zuokas. Jis, tarp egzotiškų mašinų vaikštinėdamas su M. Cooperiu, demonstravo puikias anglų kalbos žinias ir tai, kad automobilių tema jam tikrai nesvetima.

„Ar šis suspėja su visais kitais?“ – juokais paklausė A. Zuokas, rodydamas į visureigį „Land Rover Defender“.

„Taip, mes stengiamės laikytis kelių eismo taisyklių, be to, šie automobiliai visureigiai, padidinta jų variklių galia“, - paaiškino M. Cooperis.

A. Zuokas, apžiūrėjęs šių perdarytų visureigių vidų, dar pašmaikštavo, kad „Land Rover“ puikiai tiktų Vilniuje: ir į statesnę įkalnę žiemą įvažiuoti, ir didesnę duobę pavasarį pervažiuoti.

Į sostinę prabangūs automobiliai, dalyvaujantys ralyje „Gumball 3000“, atskriejo iš Rygos. Ralistai važiavo „Via Baltica“ greitkeliu.    

Ralis „Gumball 3000“ startavo gegužės 19 d. Kopenhagoje. Per septynias dienas ralio dalyviai žada aplankyti trylika šalių. Išvažiavę iš Helsinkio, jie apsilankė Taline ir patraukė Rygos link, vėliau atvyko į Vilnių. Sostinės centrą pasiekė Ukmergės gatve judėdami rotušės link.

Paprastai „Gumball 3000“ dalyviai raliui renkasi visiškai tam netinkamus automobilius. Nepatogius lenktyninius bolidus, garsiai riaumojančius superkabrioletus ir kitas ekscentriškas transporto priemones. Paprastai – brangias. Arba specialiai šiai kelionei pagamintus rankų darbo superautomobilius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.