Estiškose „Autoplius Fast Lap” lenktynėse - lietuvių pergalės ir gražuolių desantas

Birželio 8 d. naujutėlaitėje Pernu lenktynių trasoje „Autoplius Fast Lap” surengė antrą šio sezono etapą. Dauguma lenktynininkų šioje trasoje dar nėra važiavę, todėl kova buvo itin aštri. Geriausiai su įtampa susitvarkė panevėžietis Gytis Vaitulionis, laimėjęs abu „Race” važiavimus, Jonas Poškus, laimėjęs „Pro” klasės „Super lap” finalą ir Nerijus Urbonavičius, aplenkęs visus „Street” klasės dalyvius.

Estijoje vykusiose "Fast Lap" varžybose dominavo lietuviai.<br>A. Venskus
Estijoje vykusiose "Fast Lap" varžybose dominavo lietuviai.<br>A. Venskus
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jun 9, 2013, 2:18 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 6:06 PM

Bet apie viską iš eilės. Pradėsime „Race” kovomis, pereisime prie „Street” klasės „Super lap” pirmūnų ir baigsime „Pro” klasės vieno greito rato „Super lap” rungties nugalėtojais. Nepaminėsime visų 42 dalyvių – apdovanojimų pakyloje jie netilpo. Bet visi iki vieno prisidėjo prie fantastiškos „Autoplius Fast Lap” fiestos Estijoje.

Neabejotinai, Gytis Vaitulionis su „Subaru Impreza” Parnu etapą primins ilgam. Pirmose „Race” lenktynėse labai aštriu važiavimu jis pasiekė pergalę, aplenkęs techninių bėdų turėjusį Vytą Bilinską (smarkiai kaito jo variklis) ir Tomą Sveikauską su „Toyota Supra”. Tarp lyderių visų dešimties ratų lenktynių metu virė itin aštri kova. Joje dalyvavo ir Andrius Firantas su „Honda S2000”, bet ketvirtame posūkyje jis išlėkė iš trasos – lyderiai nepasidalino trasos ir visi į posūkį netilpo.

Gerokai atitrūkęs nuo prizininkų, bet ir gerokai lenkdamas visus kitus ketvirtas finišavo Tauras Tunyla su „Mazda MX-5”. Nebuvo lengvos jo lenktynės – automobilis ožiavosi, o gale liko be stabdžių. Tai neleido jam kovoti antrose lenktynėse, kurias jis, deja, praleido. Bet vienas finišas pasiektas – tai gera proga šypsotis po gerokai prastesnio etapo „Nemuno žiede”.

Dar vienas lyderis prisijungė prie „neatlaikė technika” klubo ir nesudalyvavo nei pirmame, nei antrame „Race” važiavime – Gediminas Bilinskas su BMW E30 – sugedo kažkokie dalykai jo išmetimo sistemoje.

„Race 2” – Gytis Vaitulionis laimi dar kartą

Antrose lenktynėse bene įdomiausia dalis – startas. Nes dalyviai startavo „apsivertę”: pirmas kvalifikacijoje – dešimtas lenktynėse. Antras kvalifikacijoje – devintas lenktynėse ir t.t. Startas gavosi tikrai vykęs – į pirmą staigų ir lėtą posūkį vienu metu įvažiavo beveik visi dalyviai. Bet jau trečiame posūkyje Gytis Vaitulionis išsiveržė į lyderius ir taip važiavo iki finišo. Tuo tarpu už jo vyko rimta kova.

Vytas Bilinskas ir Tomas Sveikauskas kelis kartus lenkė vienas kitą, aštuonis ratus važiavo vienas paskui kitą. Viename rate į priekį veržėsi „Supra”, kitame – „Evo”. Ir tik paskutiniuose ratuose, tikėtina – spjovęs į variklio kaitimo problemas – Vytas Bilinskas „užmynė” kaip turi būt ir gerokai atsiplėšęs nuo Tomo Sveikausko finišavo antras. Paskutiniuose ratuose jis gerokai vijosi nugalėtoją, neaišku ar dėl atrasto greičio, ar dėl Gyčio Vaitulionio logiško veiksmo – nelėkti.

Taip baigėsi „Race”, kova, kurios rezultatai skaičiuojami sudėjus abiejų važiavimų rezultatus. Taigi, apdovanojimų pakyla: 1. Gytis Vaitulionis, „Subaru Impreza”, 20 taškų. 2. Vytas Bilinskas, „Mitsubishi Lancer Evo VIII”, 16 taškų. 3. Tomas Sveikauskas, „Toyota Supra”, 14 taškų.

„Street” klasės „Super lap” – laimi Nerijus Urbonavičius

Bet jei matuosime rato įveikimo laikais, greičiausi vyrai rinkosi mažiau pavojingas atrakcijas – „Time attack” varžybas. Be lenkimų, be pavojų papulti į mėsmalę posūkiuose. Ir, „Street” klasės atveju, ne tokiais galingais automobiliais.

Čia ir vėl tenka kalbėti apie Panevėžį, nes čia sublizgėjo „Race” nugalėtojo bičiulis Nerijus Urbonavičius. Su 1998-aisiais pagamintu „Mitsubishi Lancer Evo V” jis aplenkė visus „Street” klasės dalyvius ir finišavo pirmas.

Antras – Marius Stefanov su „Subaru Impreza”, trečias – Dainius Kablys su „Mitsubishi Lancer Evo X”. Reikia paminėti ir ketvirtą vietą. Bene „kiečiausiu” ir „mėlyniausio” kraujo automobiliu lygiai trimis dešimtosiomis nuo apdovanojimų pakylos „Autoplius Fast Lap” lenktynes baigė Audrius Niekis su „Porsche 911 GT3 RS”. „Pro” klasės „Super lap” – absoliučiai greičiausias Jonas Poškus

Na, o dabar pakalbėkime apie pačius greičiausius šios dienos Parnu didvyrius. Nei vienam jų nebuvo lengva. Visi jie kovojo ir su laiku, ir su technika. Bet visi pasiekė tikslą – užlipo ant apdovanojimų pakylos.

Norėtumėm pasinaudoti proga ir padėkoti tam pačiam Gyčiui Vaituolioniui, kuris išgelbėjo vakarėlį, kurį bandė sugadinti „Pro” klasės nugalėtojai. Mat pagal senas „Autoplius Fast Lap” tradicijas čempionai laistosi šampanu. Jiems atsisakius – gaila rūbų ar šukuosenos – iš minios su atkimštu šampano buteliu išbėgęs panevėžietis išmaudė čempionus. Nes jie to verti.

Juos pristatyti pradėsime nuo trečiosios vietos nugalėtojo. „Audruring” trasą per 1:24.986 įveikė „Race” lenktynėse taip pat pasižymėjęs Vytas Bilinskas, su ištikimu, bet šeštadienį baisiai kaitusiu „Mitsubishi Lancer Evo VIII”. Gera žinia - vienam greitam ratui tai nemaišė.

Antras „Super lap” finišavo latvis Mareksas Matvejevsas su lengva kaip pūkas „Lotus Elise”. Jo laikas – 1:24.140. Įdomi žinia – net keturi „Autoplius Fast Lap” „Super lap” greičiausi dalyviai aplenkė vietinių estų „Time attack” dalyvių rekordus. Trasos šeimininkai atrodė sunerimę – atvažiavo lietuvaičiai (ir vienas latvis) ir sumušė visus rekordus.

Ir, pagaliau, svarbiausia žinia – absoliučiai greičiausias Parnu trasoje, „Pro” klasės „Super lap” nugalėtojas Jonas Poškus. Nepaisant to, kad „auksinė” „Mitsubishi Lancer Evo VIII” turėjo problemų – „prapūtė” variklio tarpinė – aušinimo skysčiu ir bioetanoliu varomas Jono Poškaus monstras trasą įveikė per 1:23.763. „Autoplius Fast Lap” iš Estijos keliauja į Latviją

Taip praėjo antrasis „Autoplius Fast Lap” 2013-ųjų etapas. Su naujais nugalėtojais, visiškai naujoje trasoje. O ji tikrai puiki – tiek iš sportinės pusės, tiek iš žiūrovų perspektyvos. Vieną dieną, tikimės, kažką panašaus turėsime ir Lietuvoje.

„Autoplius Fast Lap” dalyviai į sekantį renginį rinksis liepos 27 dieną. Trečiasis etapas vyks Latvijoje, „Bikernieki” lenktynių trasoje. Specialiai šioms lenktynėms trasos šeimininkai ruošia net 5,5 km ilgio konfigūraciją – ji taps ilgiausia lenktynių trasa Baltijos šalyse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.