„Jeigu šiandien pirmiausia registruojame automobilį, po to atliekama techninė apžiūra, jis draudžiamas privalomu civilinės atsakomybės draudimu, sumokami mokesčiai, dabar pirmiausia bus privaloma techninė apžiūra, draudimas, mokesčiai ir galiausiai registravimas. Tik tuomet automobilis galės dalyvauti viešame eisme“, - sakė Seimo Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininkas socialdemokratas Julius Sabatauskas.
Pagal įstatymą, kai baigsis automobilio draudimas arba techninės apžiūros galiojimas, laikinai bus stabdomas leidimas tam automobiliui dalyvauti viešajame eisme, savininkas per 90 dienų privalės apdrausti mašiną, atlikti jos techninę apžiūrą.
„To nepadarius automobilis bus privalomai išregistruojamas ir savininkas turės grąžinti automobilio valstybinius numeris“, - aiškino J. Sabatauskas.
„Šiandien turime didelę problemą, kad keliais važinėja apie 200 tūkst. automobilių, kurių pasibaigusi techninė apžiūra ir kurie neturi privalomojo draudimo. Esame gavę policijos nusiskundimų - jeigu sulaikai kelyje tokį automobilį, nubaudi ir viskas“, - Seimo komiteto vadovas vylėsi, kad nauja tvarka padės išspręsti minėtą problemą.
Taip pat Lietuvoje nebus leidžiama registruoti automobilių, atvežtų iš kitų valstybių, jeigu tose valstybėse jo eksploatavimas buvo draudžiamas dėl techninės būklės.
Papildomai turės būti įvertintas į avariją patekęs automobilis.
„Po autoįvykio, jeigu sugadinamas automobilis taip, kad jo saugos sistemos išvedamos iš rikiuotės, tada po sutvarkymo, jam techninė apžiūra sustabdoma, tai yra ir dabar, bet realiai tai neveikė, nes nebuvo pareigos po sutvarkymo pateikti patvirtinimą, kad automobilis suremontuotas tinkamai, kad juo važinėti saugu“, - teigė J. Sabatauskas.
Keliais vadelioti, varyti gyvulius ar paukščius, joti bus leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims.
Dauguma įstatymo pakeitimų pradės galioti nuo kitų metų sausio, jeigu įstatymą pasirašys prezidentė Dalia Grybauskaitė.