Nuo 2015-ųjų greitąją pagalbą naujas automobilis iškvies pats?

Specialiai lrytas.lt, Briuselis

Automatinė skambučio 112 numeriu sistema per metus padėtų išsaugoti šimtus gyvybių.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotrauka
Automatinė skambučio 112 numeriu sistema per metus padėtų išsaugoti šimtus gyvybių.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

Guoda Pečiulytė

Jun 16, 2013, 2:05 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 11:42 AM

Europos Komisija siūlo nuo 2015 m. visuose naujuose ES parduodamuose automobiliuose įdiegti „eCall” sistemą. Įvykus avarijai ir išsiskleidus oro pagalvėms, ši sistema automatiškai paskambintų trumpuoju pagalbos telefonu 112 ir arčiausiai įvykio vietos esančiomis pagalbos tarnybomis suteiktų būtinos informacijos.

„Kai įvyksta avarija, svarbi kiekviena minutė. Jei tarnybos automatiškai informuojamos apie įvykį ir gali jį lokalizuoti, gelbėtojai operatyviau atvyksta įvyko vietą. Tai gali padėti išgelbėti žmonių gyvybes ir užkirsti kelią nukentėjusiojo būklės blogėjimui“, - teigė už transporto klausimus atsakingas EK narys Siimas Kallasas.

EK siūlo, kad nuo 2015 m. spalio visuose naujo modelio automobiliuose Europoje, nesvarbu, kur jie būtų pagaminti, būtų įdiegti automatinė skambučio sistema. Numatyta, kad ji įsijungtų tik išsiskleidus oro pagalvėms.

Net jei vairuotojas ar keleiviai būtų be sąmonės, automatiškai susisiekdama su artimiausiai esančiomis pagalbos tarnybomis sistema nusiųstų informaciją apie įvykio vietą, automobilio markę ir degalų tipą bei tikslią automobilio kryptį. Tai ypač svarbu, jei avarija įvyksta greitkeliuose arba tuneliuose.

„Tyrimai rodo, kad apie 50 proc. mirčių kelyje ištinka per pirmąsias avarijos minutes. 30 proc. - per kelias pirmąsias valandas, o apie 20 proc. mirčių – per ateinančias dienas ir savaites“, - teigė S. Kallasas.

Tikimasi, kad automatinė skambučio 112 numeriu sistema per metus padėtų išsaugoti šimtus gyvybių.

Be to, atsakingos tarnybos galėtų operatyviau nukreipti automobilius kitais keliais, taip padedant išvengti avarijų sukeliamų eismo spūsčių.

Tokią sistemą būtų galima aktyvuoti ir rankiniu būdu, pavyzdžiui, esant avarijos liudininkais, paspaudus reikiamą mygtuką.

EK pabrėžia, kad tokia naujove neketinama sekti ir rinkti duomenų, kur ir kaip ES piliečiai važinėja, mat neaktyvuota „eCall“ sistema „miega“ ir jokių signalų nesiunčia. Tačiau neatmetama galimybė, kad ateityje tokia paslauga būtų galima naudotis norint lokalizuoti pavogtą automobilį. Sistema veiktų visose ES šalyse.

Komisijos paskaičiavimais, tokios programos įdiegimas vienam automobiliui kainuotų nedaugiau 100 eurų. Skambutis pagalbos numeriu 112 yra nemokamas.

Tačiau manoma, kad net jei per pusantrų metų automobilių gamintojai spėtų prie tokios naujovės prisitaikyti, sistemą įdiegti užtruks pačios šalys narės. Mat kai kur techniškai neįmanoma nustatyti, iš kurios vietos buvo surinktas trumpasis pagalbos numeris.

Be to, neatmetama, kad tokią sistemą padarius privaloma visiems naujiems automobiliams, pagalbos centrai bus užtvindyti elementarios pagalbos ar patarimo prašančių ar net piktnaudžiaujančių žmonių skambučių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.