Rengs specialius reidus
Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) netrukus rengs specialias mokomąsias priemones, kurios turėtų padėti vairuotojams įprasti prie tokių nepatogumų.
Jų metu pareigūnai sostinės gatvėmis važinės įjungę šviesos ir garso signalus, tačiau nelydės jokių valdžios atstovų. Jie tiesiog stebės, kaip elgiasi vairuotojai ir kokios situacijos susidaro kelyje.
„Tokias priemones rengiame kasmet, o jų metu nekeliame tikslo nubausti kuo daugiau nedrausmingų vairuotojų“, – aiškino LKPT viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius.
Pasak jo, laisvas kelias spūsčių kamuojamame mieste dažnai būna reikalingas ne tik valdžios atstovus lydintiems policijos pareigūnams, tačiau ir greitosios pagalbos medikams, ugniagesiams. Pareigūnai netrukus viešai paskelbs, kada ir kaip bus rengiami šie reidai.
Nemalonumai lydint premjerą
Kelių eismo taisyklėse gana aiškiai išdėstyta, kaip turi elgtis vairuotojai, išvydę mėlynos ir raudonos spalvos švyturėlius. Ar tikrai šitaip „papuoštoms“ transporto priemonėms kelyje suteikiamos neribotos teisės ir galimybės?
Birštono policijos komisariato pareigūnai šiuo metu kaip tik aiškinasi prieš porą savaičių įvykusio incidento aplinkybes.
Kelyje Vilnius-Marijampolė premjero Algirdo Butkevičiaus limuziną lydėjęs Vadovybės apsaugos departamento (VAD) visureigis „Volkswagen Touareg“ kliudė moters vairuojamo automobilio „Mitsubishi“ galinio vaizdo veidrodėlį.
Vairuotoja pasakojo mačiusi priešinga kryptimi lėkusį premjero kortežą, kuris lenkdamas sunkvežimį atsidūrė priešpriešinio eismo juostoje. Moteris sumažino automobilio greitį. Su pirmuoju palydos automobiliu sėkmingai prasilenkė, o antrasis kliudė „Mitsubishi“.
VAD direktoriaus pavaduotojas Paulius Nemira pranešė, kad dėl šio įvykio pradėtas tarnybinis patikrinimas, tačiau galutinės išvados bus parengtos tik policijos pareigūnams baigus tyrimą.
„Šiuo metu aiškinamės, ar VAD pareigūnai tinkamai naudojo įspėjamuosius šviesos ir garso signalus, ar jų manevrai nebuvo pavojingi“, – kalbėjo VAD atstovas.
Jeigu jie padarė nusižengimą, bus nubausti, tačiau P. Nemira neprisimena tokio atvejo. VAD automobilių susidūrimai su kitais eismo dalyviais – taip pat itin reti.
Privalo įvertinti situaciją
Pasak P. Nemiros, prie automobilių vairo sėdintys tarnybos pareigūnai yra baigę gausybę mokymų ir sugeba tinkamai elgtis įvairiose situacijose. Gerokai dažniau susiduriama su netinkama kitų vairuotojų reakcija.
VAD atstovas sako, kad mėlynos ir raudonos spalvos švyturėliai dar nereiškia, kad galima elgtis savo nuožiūra ir visada liksi teisus.
„Būtina vadovautis ir sveiko proto principais. Galbūt kai kuriose situacijose geriau nepasinaudoti savo teisėmis, bet išsaugoti žmonių gyvybę“, – svarstė P. Nemira.
Pasak jo, lydint svarbius asmenis VAD automobiliai turi teisę įvažiuoti į sankryžą tik tuomet, kai vairuotojai įsitikina, kad kiti eismo dalyviai juos mato ir užleidžia kelią.