„Mikriukų“ vairuotojai viliojami į valdiškus autobusus

Kol Vilniuje mikroautobusais keleivius vežiojusios įmonės galvoja, kaip išgyventi dar vieną dieną, sostinės autobusus ir troleibusus valdanti bendrovė Vilniaus viešasis transportas (VTT) ieško naujų darbuotojų ir perka daugiau autobusų.

Be darbo likę mikroautobusų vairuotojai kviečiami sėsti prie autobusų vairo.<br>J. Stacevičius
Be darbo likę mikroautobusų vairuotojai kviečiami sėsti prie autobusų vairo.<br>J. Stacevičius
Daugiau nuotraukų (1)

llona Staškutė

Jul 4, 2013, 4:57 PM, atnaujinta Mar 4, 2018, 10:42 PM

VVT planuoja, kad rudenį į gatves išleis trečdaliu daugiau autobusų, todėl paskelbė priimsianti į darbą 60 vairuotojų.

Trumpame skelbime akcentuojama, kad prioritetas bus taikomas mikroautobusų vairuotojams, turintiems keleivių vežimo sostinėje patirties. Vairuotojams siūlomas 3 tūkst. litų atlygis.

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis kalbėdamas apie šią situaciją sunkiai rinko žodžius.

„Jie elgiasi nesąžiningai, neteisingai, bet darbo rinka atvira. Jei vairuotojai nuspręs, kad kitur jiems geriau, privačių įmonių vadovai negalės žmonių sulaikyti. VVT pasinaudojo situacija“, – apmaudo neslėpė pašnekovas.

Vilniaus viešojo transporto generalinis direktorius Gintaras Nakutis nesureikšmino naujų darbuotojų paieškos. Anot jo, daugiau vairuotojų ieškoma kasmet prieš rudenį, tik šįmet apie darbuotojų atranką paskelbta plačiau.

Tikisi sulaukti mikroautobusų vairuotojų

„Vairuotojų pasiūla ir taip didesnė nei paklausa. Būna, kad žmonės ir be raginimo kreipiasi dėl darbo. Turime paraiškų ir darome atranką – jei vairuotojas turi reikalingus dokumentus, tikriname jo Kelių eismo taisyklių žinias ir vairavimo įgūdžius.

Jei viskas gerai, priimame į darbą“, – tvirtino pašnekovas.

Bet jis neslėpė, kad tikisi nemažai kandidatų sulaukti iš nepavydėtinoje padėtyje atsidūrusių vežėjų mikroautobusais įmonių.

„Kadangi privačios įmonės nebegalės dirbti, atsiras laisvų vairuotojų. Jei jie turės reikalingus dokumentus ir įgūdžių, priimsime“, – aiškino VVT vadovas.

Šiuo metu VVT dirba apie 700 autobusų ir 500 troleibusų vairuotojų. G. Nakutis aiškino, kad įmonė ir taip dėl darbuotojų kaitos kas mėnesį pasamdo 5–10 naujų vairuotojų. Tačiau šįmet vairuotojų vis tik reikės daugiau nei įprastai, nes iš keleivių vežimo sistemos pasitraukus mikroautobusams jų keleiviai turėtų persėsti į autobusus.

VVT ieško tik autobusų vairuotojų – troleibusų vairuotojų ir taip yra daugiau nei pakankamai. Įmonės vadovas pabrėžė, kad kandidatai turi turėti D kategorijos vairuotojo pažymėjimą, leidžiantį vairuoti bet kokio dydžio autobusą. D1 kategorijos, leidžiančios vairuoti autobusus iki 16 vietų, nepakaks.

Artėjant rudeniui Vilniaus visuomeninis transportas planuoja ne tik dažniau išleisti turimas transporto priemones, bet ir įsigyti naujų autobusų. Rugpjūčio viduryje Vilnių turėtų pasiekti 12 mažų autobusų, talpinančių po 35 keleivius.

Pasiūlys kąsnį privatiems vežėjams

G. Nakutis neslėpė, kad jų vairuotojams labai praverstų patirtis prie mikroautobuso vairo, bet užtikrino, kad ir šis pirkinys neturi nieko bendro su vežėjų mikroautobusais išstūmimu iš rinkos.

Pasak pašnekovo, konkursas mažos talpos autobusams pirkti buvo paskelbtas dar vasarį, kai esą nebuvo žinoma, kad „mikriukų“ nebeliks. Nedidelius autobusus VVT planuoja naudoti nepopuliariems maršrutams ir reisams siauromis gatvėmis. 

Be to, VVT ketina skelbti konkursą ir privatiems vežėjams perduoti keturis maršrutų paketus. Planuojama, kad jais turėtų važiuoti apie 30–40 mažų autobusų.

Tačiau planuojamame konkurse numatyta būtina sąlyga, kurią esamiems vežėjams mikroautobusais bus labai sunku išpildyti – laimėtiems maršrutams skirtuose autobusuose turės būti stovimų vietų.

Ir keturi maršrutai būtų didelė pagalba be darbo likusioms vežėjų mikroautobusais įmonėms. Tačiau S. Matulionis nedėjo vilčių, kad toks konkursas apskritai bus paskelbtas.

„Yra kalbų, kad bus konkursas, bet neturime jokių konkrečių žinių. Reikia gyventi šiandien, darbuotojams algas mokėti. Tais žodžiais sunku patikėti, be to, kol konkursas įvyks, gali praeiti ir pusmetis“, – sakė jis.

Skeptišką pašnekovo nuomonę nesunku suprasti – Vilniaus savivaldybė dar praėjusių metų pabaigoje vežėjų įmonėms išsiuntė oficialius pranešimus, kad vasario 1 d. bus paskelbtas konkursas privežamiesiems maršrutams aptarnauti. Tačiau žadėtasis konkursas nepaskelbtas iki šiol.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.