Tai sukėlė nemažos dalies gyventojų pyktį. Kelias valandas prieš oficialų gatvės uždarymą vairuotojai važinėjo aplink Koliziejų, signalizavo ir fotografavosi su mašinomis bei motociklais.
Tačiau naujai išrinktas Romos meras Ignazio Marino tvirtina, kad mašinų išvijimas iš šios teritorijos svarbus visam pasauliui. Beveik prieš 2 tūkst. metų pastatyta gladiatorių kovų arena jau visiškai pajuodusi nuo automobilių išmetamų teršalų.
Nusprendęs uždaryti 1,1 km ilgio „Fori Imperiali“ gatvę, vedančią nuo Koliziejaus iki Viktoro Emanuelio statulos, I.Marino tikisi ilgainiui paversti visą Romos senamiestį arceologiniu parku.
„Turime pasirinkti, ar labiau norime automobilių, ar branginame savo paminklus“, - tvirtino meras, per du mėnesius nuo rinkimų jau pagarsėjęs pomėgiu važinėti dviračiu net į svarbiausius renginius.
„Negaliu sugalvoti jokio kito miesto pasaulyje, kuris būtų pavertęs Koliziejų, turbūt žymiausią istorinį pastatą pasaulyje, žiedine sankryža“, - sakė jis.
Gatvę tiesiai ant senovinės Romos griuvėsių ketvirtajame dešimtmetyje pastatė diktatorius Benitas Musolinis, kad kariniai paradai galėtų žygiuoti tiesiai per miesto centrą. Tačiau nepaisant to nemaža dalis Romos gyventojų didžiuojasi elegantišku aveniu.
Šeštadienį gatvės uždarymo proga net buvo surengtas koncertas, bet naujovės priešininkų grupė nematė reikalo švęsti. „To kaina bus likusios daugelį metų veikiančios parduotuvės ir smulkusis verslas, kuris ir taip stipriai nukentėjo dėl ekonomikos krizės ir mokesčių“, - pranešė dešiniųjų aktyvistų grupė „Casapound“.