Antrąjį šių metų ketvirtį nustojo augęs eksportas iš septynių ekonomiškai aktyviausių Azijos valstybių – Japonijos, Kinijos, Pietų Korėjos, Taivano, Tailando, Honkongo ir Singapūro. Į Europos Sąjungos valstybes iš šio regiono išvežta 9 proc. mažiau prekių nei tuo pat metu pernai.
Eksportas vis dar sudaro apie 35 proc. regiono apyvartos. Bet Kinijoje sparčiai auga vidaus vartojimas ir aplinkinėms valstybėms tai puiki proga realizuoti prekes arčiau namų.
Kinijos įmonės perka įvairius pramonės įrenginius ir automobilių detales, o gyventojai nori vis daugiau išmaniųjų telefonų, televizorių ir šaldytuvų. „Samsung“, LG ir „Hyundai“ Kinijoje tampa vienais iš populiariausių prekės ženklų.
„Kinijos vyriausybė labai stengiasi pakelti vartojimą vidaus rinkoje, o eksportuotojams iš Pietų Korėjos tai labai patinka. Asmeninis vartojimas auga gerokai greičiau, nei visa ekonomika“, - sakė „Hyundai Securities“ ekonomistas Lee Sang-Jae.