Brangiausias motoroleris Lietuvoje: „Vespa“ už 32 tūkst. litų

Be didelės pompastikos ir iškilmių nedideliam gerbėjų ratui Vilniuje buvo pristatytas, turbūt, brangiausias iš kada nors į Lietuvą atvežtų motorolerių - „Vespa 946“.

Daugiau nuotraukų (1)

Mindaugas Grinius

Aug 8, 2013, 12:05 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 2:00 AM

Šis išskirtinis modelis, skirtas pirmojo 1946 metais pagaminto „Vespa“ pagerbimui, kainuoja 32 tūkstančius litų. Tai maždaug 3 kartus daugiau nei pigiausias „Vespa“ modelis ir du kartus - nei įprastas 125 kub. cm modelis. Iš viso bus pagaminta tik 500 vienetų „Vespa 946“.

Įdomu tai, kad Lietuva tapo pirmąja ne tik Baltijos, bet ir Skandinavijos šalių regione, į kurią šis modelis atkeliavo pirmiausia. Baltijos šalims skirti tik trys tokie modeliai.

„Pirmą kartą šį modelį išvydęs parodoje, labai stengiausi jį gauti pirmas ir turėjau įtikinti italus, kad mūsų keliais važinėja ne tik arklių traukiami vežimai“, - šypsosi Karolis Vėta, „Piaggio Group“ atstovybės Lietuvoje vadovas.

Tačiau tai dar nereiškia, kad šis modelis riedės kažkurio Lietuvos miesto gatvėmis.

„Jeigu atsiras pirkėjas iš kitos šalies, nesvarbu, Norvegijos ar Baltarusijos, - jį parduosime. Toks daiktas turi važinėti gatvėmis ir džiuginti, o ne stovėti salone lyg koks paminklas“, - kalba K.Vėta.

Iš tiesų „Vespa 946“ gal tik išoriškai primena tradicinius šios markės modelius, tačiau apžiūrėjus atidžiau tampa akivaizdu, jog skirtumai - milžiniški.

Bendrai, pastačius šiuos kelis „Vespa“ modelius greta, matyti - kokybės, medžiagų, apdailos, technologijų skirtumai tokie dideli, jog net sunku patikėti, kad tai to paties gamintojo produkcija.

Tiesa, skirtingai nei įprasti „Vespa“ mopedai, nuo konvejerio riedantys šimtais tūkstančių, šie išskirtiniai 500 modelių renkami visiškai atskirai, atskirame naujame ceche. Prie kiekvieno jubiliejinio modelio pluša tik vienas meistras, kuris asmeniškai atsako už kokybę.

Visų pirma, „Vespa 946“ yra tikrai didelis motoroleris. „Vespa“ visą laiką gamino mažus (dabartinis LX ir S) ir didelius (GTS ir GTV serijos) modelius. 2,32 metro ilgio „Vespa 946“ yra didesnis nei GTS.

Tačiau savo svoriu (nes kėbulas pagamintas iš aliuminio) jubiliejinis modelis nusileidžia net pačiam mažiausiam „giminaičiui“.

Bene svarbiausia „Vespa 946“, kuris buvo pradėtas kurti nuo tuščio popieriaus lapo, ypatybė yra ta, kad jame suderintas klasikinis šių motorolerių stilius ir moderniausios technologijos.

Pavyzdžiui, jame panaudoti itin mažo pasipriešinimo riedėjimui guoliai, pritaikyti iš aviacijos pramonės.

Todėl šis 1 cilindro, keturtaktį 125 kubinių centimetrų (11 AG) variklį turintis motoroleris rieda itin sklandžiai. Vienu litru benzino gali nuvažiuoti iki 52 kilometrų. Vadinasi, degalų sąnaudos siekia vos 2 litrus šimtui kilometrų.

Įdomu, kad techninio aptarnavimo intervalai numatomi tik kas 10 tūkstančių kilometrų - beveik, kaip automobiliui.

Kitas išskirtinis bruožas - LED technologijos žibintai tiek priekyje, tiek gale. Kaip ir daugiafunkcinis elektroninis prietaisų skydelis.

Dviejų kanalų ABS ir elektroninė stabilumo sistema ASR, gelbėjanti galinį ratą nuo slydimo, jau nieko nestebina ir tai nėra didelė naujiena.

Apie motorolerio dizainą kalbėti nėra prasmės - akivaizdu, kad italai šioje srityje yra nepralenkiami.

„Kurdami šį modelį dizaineriai visaip stengėsi išvengti aštrių briaunų. Jų čia ir nėra. Net veidrodėlių laikikliai - aptakūs ir nušlifuoti“, - pasakoja K. Vėta.

Šis modelis gaminamas tik dviejų spalvų - juodos ir baltos.

Beje, gavęs savąją „Vespa 946“, jos savininkas turi pats prisukti chromuoto aliuminio dangtelį po sėdyne - taip tarsi simboliškai savo rankomis užbaigdamas motorolerio surinkimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.