Dauguma neišgali turimo automobilio pasikeisti nė į naujesnį naudotą

Per artimiausius metus keisti automobilį planuoja tik apie dešimtadalis Lietuvos gyventojų, o dauguma apskritai nenumato, kada galėtų persėsti prie naujesnio automobilio vairo.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Aug 22, 2013, 12:15 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 7:42 PM

Net per penkerių metų laikotarpį automobilį pakeisti planuoja vos trečdalis gyventojų – vidutinio amžiaus, gerai uždirbantys vairuotojai. Apie automobilių parko atnaujinimą galvoja ir stambių įmonių vadovai.

Kaip patvirtino „PZU Lietuva“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa, 36 proc. Lietuvos vairuotojų ketina atsinaujinti savo mašiną per artimiausius 5 metus.

Atsinaujins verslas

Per artimiausius metus mašiną ketina keisti apie 12 proc. apklaustųjų, per 2-3 metus – 13 proc. vairuotojų, po 4-5 metų – dar apie 11 proc. Lietuvos gyventojų. „Per penkerius metus į naują automobilį persėsti daugiausiai planuoja vidutinio amžiaus žmonės - 36-45 metų gyventojai, turintys aukštesnes pajamas.

Didžiausius planus dėl naujo automobilio puoselėja įmonių vadovai, perpus mažiau – smulkieji verslininkai. Tai leidžia daryti išvadą, kad stambesnės verslo įmonės ir jų vadovai, brėždami savo verslo planus, numato atsinaujinti verslo parką.

Tai geras ženklas naujų automobilių pardavėjams. Tiesa, bendras Lietuvos automobilių amžiaus vidurkis nelabai keisis, nes naujos mašinos sudarys tik nedidelę dalį viso atsinaujinančio mašinų parko“, - teigia „PZU Lietuva“ Produktų ir rizikos valdymo departamento direktorius Edvardas Skupas.

Naujesnis, be ne naujas

Jis mano, kad tarp vairuotojų, ketinančių keisti mašiną, didžioji dalis įsigis ne naują, o padėvėtą mašiną. Žmogui tai bus šioks toks atsinaujinimas, tačiau Lietuvoje ir toliau vyraus senesni nei 10 metų automobiliai. E.Skupas teigia, kad lėtai atsinaujinantis automobilių parkas turi įtakos ir vairuotojų įsigyjamam draudimo paketui.

Senesni automobiliai dažniau užsidega, draudiminius įvykius sukelia gendančios pasenusios automobilių dalys, todėl draudimo ekspertas rekomenduoja pasirūpinti platesnėmis draudimo apsaugomis.

Prireikia techninės pagalbos

Minimalus kasko draudimo paketas, pasak E.Skupo, vis dažniau praplečiamas ilgesniu paslaugų sąrašu. Vairuotojams ypač aktualus pagalbos kelyje draudimas.

Draudimo teikiama pagalba naudojamasi, kai transporto priemonė neužsiveda, pvz., sugedus akumuliatoriui, - žiemos laikotarpiu tai dažnai suteikiama paslauga senesnių mašinų vairuotojams.

Be to, automobiliui sugedus kelionės metu, suteikiama pagalba suremontuojant mašiną čia pat kelyje arba nutempiant transporto priemonę iki artimiausio serviso. Didesnio eismo įvykio atveju vairuotojai turi galimybę naudotis pakaitiniu automobiliu iki 7 dienų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.