Rusijos valdininkų automobiliai – prabanga už mokesčių mokėtojų pinigus

Specialiai lrytas.lt iš Maskvos

Daugiau nuotraukų (1)

Aleksandras Procenka

Aug 27, 2013, 4:12 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 5:28 PM

Aistra itin prabangiems automobiliams garsėja ne tik Rusijos verslininkai, bet ir valdininkai. Šios šalies keliais važinėja ne vienas išskirtinis, pagal specialų užsakymą patobulintas modelis, priklausantis valstybei.

Vakaruose toks elgesys būtų nesuprantamas, bet Rusijoje pinigai brangiausiems automobiliams nekliudomai semiami iš valstybės biudžeto.

Auksinis automobilis

Pernai Maskvos gatvėmis riedėjo prabangus „Porsche 911“ su išskirtiniu valstybiniu numeriu „911“. Bet ne dėl to į jį atsisukdavo visi praeiviai. Automobilio kėbulas buvo padegtas 20 kilogramų 24 karatų aukso. Kai jo savininkas bandė rasti mašinai naują šeimininką, „Porsche“ per bandomąjį važiavimą pavogė pirkėju apsimetęs nusikaltėlis.

Šių metų pavasarį, kai kompanija „Aston Martin“ Maskvoje surengė savo superautomobilio „Vanquish“ prezentaciją, paaiškėjo, kad du tokie automobiliai jau keliauja pas savo naujuosius savininkus Rusijoje, o užsakytos dar trys dešimtys.

Iš viso 2013 metais kompanija Rusijos Federacijoje žada parduoti iki 60 automobilių. Jungtinėje Karalystėje „Aston Martin Vanquish“ kainuoja apytiksliai 340 tūkst. eurų, bet kirtus Rusijos sieną automobilio kaina pakyla iki pusės milijono eurų arba 20 milijonų rublių.

Superautomobiliai skaičiuojami šimtais

Anot „Autostat“ agentūros duomenų, vien tik „Bentley“, kurių kaina siekia 100-150 tūkst. eurų, Rusijoje užregistruota 2,2 tūkst. Sąrašas čia nesibaigia: oficialiais duomenimis Rusijoje yra 600 „Maserati“ automobilių, daugiau nei 500 „Rolls-Royce“, apytiksliai 400 „Ferrari“, 300 „Aston Martin“ ir 150 „Lamborghini“.

Trys ketvirtadaliai šių superautomobilių važinėja Maskvoje. Taip pat jų gausu Maskvos apskrityje, Sankt Peterburge, Krasnodaro krašte, Rastovsko srityje, Tatarstane ir Dagestane.

Tačiau, pasak laikraščio „Moskovskij komsomolec“, visa tai - tik „gėlytės“ palyginti su fantastiškais valdininkų automobiliais.

Remontas už mašinos kainą

Vyriausybinės organizacijos „Rusnano“ vadovas, oligarchų tėvu vadinamas Anatolijus Čiubaisas vairuoja nepriekaištingą „Audi A8“. Kaip paaiškėjo, vien tik šio limuzino aptarnavimas vyriausybei kainuoja 1 mln. 599 tūkst. 900 rublių per mėnesį.

Auditorių ataskaitoje taip pat buvo nurodyta, kad S klasės „Mercedes-Benz“ vyriausybės kišenę paplonindavo nuo 853 iki 934 tūkst. rublių, o BMW X5 ir X6 - nuo 474 iki 520 tūkst. rublių per mėnesį. Pikti liežuviai plaka, kad dėl šių neregėto masto išlaidų kaltas ne kas kitas, kaip prasta Rusijos kelių būklė.

Kitų patikrų rezultatų duomenimis, automobilių eksploatacijai skiriama dar daugiau. Pavyzdžiui, Samarsko srities gubernatoriaus Vladimiro Artiakovo pagal užsakymą pagaminto „Mercedes-Benz S 600“ išlaikymas per metus kainavo net 1,8 mln. rublių. O jo kolegos iš Saratovo srities, Pavlo Ipatovo „Mercedes-Benz“ „surijo“ net 5,7 mln. rublių per du metus.

Didžiausi ir brangiausi

Panašu, kad Rusijos valdininkai išties nesikuklina. Mėgstamiausi jų automobiliai - S klasės „Mercedes-Benz“, 7 serijos BMW, „Audi A8“, „Toyota Land Cruiser“, o taip pat „Lexus LS“ ir LX. O perka juk ne vieną automobilį, o dešimtis.

Anot įvairių oficialių ataskaitų, Rusijos žiemos olimpinių sporto šakų asociacija praėjusiais metais nusipirko 60 BMW X5 automobilių, kurių bendra vertė buvo 156 mln. 540 tūkst. rublių. Įmonei „Rosoboronoexport“ kažkodėl prireikė 10 „Mercedes Benz S 500“, kurių bendra suma - 52 mln. rublių.

Tarnybinių automobilių skaičiumi Rusija pirmauja visame pasaulyje. Ir kitos civilizuotos šalys gerokai atsilieka.

Kam naudoti savus, jei yra tarnybiniai?

Visai neseniai įvykusio valdžios susirinkimo metu, finansų ministras Antonas Sulianovas įvardijo skaičius: vidutiniškai šimtui valstybės tarnautojų tenka 6 automobiliai, nupirkti iš valstybės biudžeto, o Čečėnijoje - net 27.

Rusijos spauda tikina, kad visai šiai prabangai kasmet iš valstybės biudžeto „dingsta“ nuo 5-8 iki 15-20 mlrd. rublių. Negana to, daugumą valstybės automobilių vairuoja asmeniniai vairuotojai.

Kone prieš du dešimtmečius Rusijoje buvo išleisti normatyviniai dokumentai, kurie garantavo piniginę kompensaciją valstybės tarnautojams, jei šie tarnybiniais tikslais naudojasi savo asmeniniais automobiliais, kaip tai daro daugelis valdininkų visame pasaulyje.

Tačiau rusai ne itin aktyviai naudojasi šia galimybe. Jeigu Rusijos valdininkai imtų naudotis savo automobiliais, šis žingsnis valstybės biudžetui išties išeitų į naudą - šalis sutaupytų krūvą pinigų, kurie padėtų užlopyti gatvių duobes.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.