Europos biurokratai siūlo uždrausti į pajūrį iš Vilniaus važiuoti 130 km/val. greičiu

Tai būtų ne paprastas draudimas važiuoti greičiau – didesnį greitį galėtų pamiršti ne tik lietuviai, bet ir plačių Vokietijos autostradų gerbėjai ar „Ferrari“ šeimininkai Italijoje. Kiekvienam Europos valstybėse registruotam automobiliui svarstoma įmontuoti greičio ribotuvą, neleidžiantį viršyti 120 km/val.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 4, 2013, 3:58 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 1:46 PM

Europos Komisijos (EK) Mobilumo ir transporto departamentas paskelbė, kad tokie svarstomi apribojimai galėtų padėti kasmet išvengti bent trečdalio iš 30 tūkst. aukų Europos keliuose.

Valdininkų manymu, į automobilius galėtų būti įmontuoti ne tik greičio ribotuvai, bet ir kameros, nuskaitančios apie greičio ribojimą pranešančius kelio ženklus. Jei vairuotojas viršytų greitį, sistema automatiškai pristabdytų automobilį.

Britai karštai priešinasi

Ribotuvai būtų montuojami ne tik į naujus automobilius, bet ir seni modeliai privalėtų būti „patobulinti“ servisuose, rašo telegraph.co.uk.

Į tokį siūlymą karščiausiai sureagavo Didžioji Britanija. Transporto sekretorius Patrickas McLoughlinas pasisakė griežtai prieš siūlymus įdiegti greičio ribojimus. Britų spaudos teigimu, jis prisakė valdžios atstovams užkirsti kelią „automobilininkų teises pažeidžiančiam“ sprendimui.

Viena iš priežasčių, kodėl D.Britanija taip prieštarauja išmaniajai greičio adaptavimo sistemai, yra ta, kad šioje šalyje įvyksta palyginti nedaug eismo nelaimių. Pernai D.Britanijos keliuose žuvo 1 tūkst. 754 žmonės, o Vokietijoje – 3 tūkst. 657.

Lietuviams tokie EK planai – naujiena

Lietuvos susisiekimo ministerija apie tokius ketinimus nieko nežino. Ministerijos atstovas Ričardas Slapšys neslėpė apie tai išgirdęs tik iš lrytas.lt. „Pirmą kartą girdžiu, – sakė jis. – Kaip tik ministerijoje diskutavome, kur dar būtų galima leisti važiuoti 130 km/val. greičiu. Dalyje esamų greitkelio ruožų, kur leidžiama 110 km/val., galėtų būti kalbama apie 130 km/val.“

Pašnekovo manymu, toks ketinimas nėra apgalvotas ir sunkiai galėtų būti įgyvendintas visoje Europos Sąjungoje. Sistema veiktų per palydovinį ryšį, kuris automatiškai perduotų automobiliams nurodymus, kokiu greičiu jie gali važiuoti. Vairuotojai galėtų būti perspėjami prilėtinti arba automobilius sistema stabdytų pati.

Oficialų dokumentą apie šį siūlymą EK ketina išleisti netrukus. „Šiuo metu vyksta konsultacijos dėl greičio ribojimo technologijų, jau naudojamų autobusuose ir vilkikuose. Kalbant apie rezultatus, rudenį EK išleis technikos ekspertų paruoštą dokumentą ir jame, neskaitant daugelio kitų dalykų, neabejotinai bus kalbama apie išmaniąją greičio ribojimo sistemą“, – sakė EK atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.