Pastebima vis daugiau skendusių, degusių ir baisiai sulipdytų automobilių

Dauguma tokių „garažinės inžinerijos“ stebuklų Lietuvą pasiekia iš JAV. Užatlantėje praūžus audroms ar potvyniams amerikiečiai nesivargina remontuoti stichijos suniokotų automobilių, o verslūs lietuviai su džiaugsmu plukdo juos į mūsų šalį ir parduoda kaip puikiai prižiūrėtus.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Sep 12, 2013, 1:18 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 7:01 AM

Draudimo ekspertai įspėja vairuotojus apie tokių automobilių grėsmę saugumui ir patarė, kaip nenusipirkti katės maiše.

ERGO Insurance“ padalinio Lietuvoje ekspertai per aštuonis šių metų mėnesius identifikavo virš 80 degusių, skendusių ar iš atskirų gabalų sulipdytų automobilių – trečdaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Draudimo departamento vadovas Tomas Nenartavičius teigė, kad per praėjusius metus kreipėsi šimtas klientų, norinčių kasko draudimu apdrausti anksčiau skendusį, degusį ar stipriai sudaužytą automobilį. Jų kokybiškas remontas po įvykio ekonomiškai netikslingas, kadangi išlaidos remontui gerokai viršijo automobilio vertę.

Šiais metais praėjo dar tik aštuoni mėnesiai, bet draudikai jau registravo 83 atvejus – trečdaliu daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. T.Nenartavičiaus teigimu, skendusių automobilių skaičiaus ūgtelėjimas susijęs su pavasarį JAV ir vasaros pradžioje Vidurio Europą siaubusiais potvyniais.

„Tokie automobiliai turėtų patekti į metalo laužą, tačiau aukcionuose nuperkami ir taisomi nesilaikant technologinių normatyvų – suremontuojamos ne visos detalės, kartais dalis jų net neįdedama, ir parduodami Lietuvoje“, – tvirtino T.Nenartavičius.

Jis atkreipė dėmesį, jog tokį automobilį nusipirkę vairuotojai paprastai turi daug rūpesčių dėl eksploatacijos. Be to, šie automobiliai nesaugūs, pažeistos konstrukcijos, su streikuojančia ar netgi neveikiančia elektroninė įranga, dažnai be saugos pagalvių.

Nelaimės atveju šie gedimai gali tapti lemtingi. „Tokių automobilių nėra galimybės apdrausti kasko draudimu, kadangi avarijos atveju gali būti neįmanoma nustatyti, kurie defektai atsirado avarijos metu, o kurie liko po ankstesnio įvykio.

Be to, skendusius, degusius ir nepataisomai avarijų metu sugadintus automobilius galima būtų pavadinti „tiksinčiomis bombomis“ gatvėse ir tai nėra kasko draudimu valdoma rizika“, – pasakojo T.Nenartavičius.

Jis patarė, kaip išvengti nesėkmingo pirkinio. „Prieš perkant automobilį, visuomet rekomenduojama jį nuvežti į automobilių servisą, kad meistrai nuodugniai patikrintų, ar nėra paslėptų defektų. Taip pat iš JAV atvežamus automobilius galima patikrinti duomenų registre www.carfax.com.

Įvedus kėbulo VIN numerį, galima sužinoti visą automobilio istoriją, pamatyti, kaip jis atrodė ir kokios būklės buvo paskutinio aukciono metu“, – teigė T.Nenartavičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.