Viena kliūtimi mažiau – Rusija kol kas nereikalaus papildomų garantijų

Nuo rytojaus į Rusiją krovinius gabenančios įmonės turėjo susidurti su dar viena užtvara. Rusija planavo reikalauti, kad visi per jos teritoriją krovinius vežantys verslininkai turėtų pasirūpinti papildomomis garantijomis – krovinio palyda, užstatu ar laidavimu. Bet kol kas kaimyninė valstybė jų reikalaus tik iš vežančių krovinius į Sibirą ir rytines gubernijas.

Rusijos reikalavimas pasirūpinti papildomomis garantijomis gali pabranginti vežėjų paslaugas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Rusijos reikalavimas pasirūpinti papildomomis garantijomis gali pabranginti vežėjų paslaugas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Sep 13, 2013, 4:35 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 5:45 AM

Šias garantijas teks įsigyti iš Rusijos įmonių ir nemažai už jas susimokėti netgi toms įmonėms, kurios turi tarptautinę garantiją liudijančias TIR knygeles.

Iš pradžių Rusija planavo papildomų garantijų reikalauti nuo rugpjūčio 14 dienos, bet kilus didžiuliam verslininkų ir tarptautinių organizacijų pasipiktinimui, Rusijos federalinė muitinės tarnyba atidėjo sprendimą sugriežtinti prekių gabenimo taisykles mėnesiui iki rugsėjo 14 dienos.

Reikalavimai – nuo rytojaus

Nauja tvarka pradeda galioti jau rytoj. Europinėje Rusijos dalyje, kur dažniausiai vyksta vilkikai iš Lietuvos, papildomų garantijų nereikės, bet vykstantiems už Uralo teks papildomų išlaidų.

Rusijos muitinės atsiųstame laiške tvirtinama, kad nuo rugsėjo 14 dienos papildomų garantijų reikės tik Sibiro ir Tolimųjų Rytų regionų muitinėse. Tai reiškia, kad į Rusiją vilkikai iš Lietuvos galės įvažiuoti neįsigiję papildomų nacionalinių garantijų, bet vidinėse valstybės muitinėse gali kilti problemų.

A.Kondrusevičius: „Rusija neteisi“

Vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius buvo labai susirūpinęs Rusijos ateities planais net iš TIR knygeles turinčių vežėjų reikalauti papildomų garantijų. „Rusija neteisi. Dėl to nedviprasmiškai pasisakė IRU (TIR knygeles išduodanti Tarptautinių kelių transporto sąjunga. – Red.).

Ji pasakė, kad negalima reikalauti papildomų garantijų, nes TIR knygelė – jau yra garantija. Tai – tarptautinis reikalas, Rusiją įspėjo ir Europos Komisija, ir Jungtinės Tautos“, - aiškino pašnekovas.

A.Kondrusevičius vylėsi, kad „nugalės sveikas protas“ ir Rusija pamirš norą reikalauti papildomų garantijų. Jis neslėpė, kad dėl šio reikalavimo ir sugriežtintų patikros procedūrų jau ne viena prekes į Rusiją parduodanti įmonė atsisakė lietuvių vežėjų paslaugų ir krovinius nukreipė į Latviją ar Estiją.

TIR knygelė ir taip yra garantija

Iki šiol buvo įprasta, kad į Rusiją krovinius gabenantiems vežėjams pakakdavo TIR knygelių. TIR knygelė užtikrina, kad net jei įmonė nesusimokės, juos sumokės nacionalinis garantuojantis susivienijimas. Lietuvos atveju, tai – „Linava“. TIR konvenciją yra pasirašiusios daugiau nei 60 valstybių, tarp jų ir Rusija.

Vykstant su TIR kortele krovinys tikrinamas tik vienoje muitinės įstaigoje, kur transporto priemonės ar konteineriai su prekėmis užplombuojami ir kitose muitinės įstaigose nebetikrinami. Todėl krovinius buvo galima vežti greičiau ir be papildomų išlaidų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.