Žemiškos naujienos iš Frankfurto: kuo važinėsime dabar? (papildyta)

Praėjusią savaitę Frankfurte (Vokietija) prasidėjo didžiausia šiais metais tarptautinė automobilių paroda. Į trisdešimčiai futbolo aikščių dydžiu nenusileidžiančią teritoriją susirinko daugiau nei tūkstantis pasaulio automobilių pramonės atstovų.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Sep 15, 2013, 4:19 PM, atnaujinta Feb 22, 2018, 4:43 AM

Į Frankfurtą sulėkė ne tik automobilių, bet ir detalių, padangų gamintojai, eismo saugumo specialistai, puošybos profesionalai.

65-ąjį kartą surengtoje automobilių parodoje tradiciškai visus domino pasaulinių koncernų pristatomos naujovės. O jų tikrai nestigo.

Įperkama ir lietuviams

Viena didžiausių parodos naujienų bus įperkama ir lietuviams. Pietų Korėjos automobilių gamintojas „Hyundai” čia pristatė naujausios kartos ir mažiausią savo modelį „i10”. Jis bus siūlomas su 1 litro 65 arklio galių (AG) arba 1,25 litro 85 AG benzininiu varikliu.

Naujas modelis ne tik platesnis ir ilgesnis už pirmosios kartos „i10”, bet ir akivaizdžiai geresnės kokybės. Salono medžiagos malonesnės liesti, o visiškai perdarytas prietaisų skydelio dizainas atrodo gerokai stilingiau.

Nieko keista, kad „Hyundai” pagrindiniu konkurentu laiko ne pačius pigiausius modelius, o stilingą, bet jau senstelėjusį „Fiat 500”. Tiksli „Hyundai i10” kaina dar nepaskelbta, bet ji gali siekti apie 35 tūkst. litų.

„Mazda” taip pat pristatė naujieną, įtiksiančią bet kokiam skoniui. Klasikinės išvaizdos „Mazda 3” labai panaši į pernai išleistą trečiosios kartos „Mazda 6”, bet mažesnė ir, žinoma, pigesnė. Planuojama, kad Europoje šis modelis kainuos maždaug nuo 70 tūkst. litų, o variklį bus galima rinktis iš keturių variantų. 

Tačiau gatvių „sportininkams” nebus kuo džiaugtis – galingiausias 2 litrų benzininis variklis turi tik 162 AG.

Sedano ir hečbeko kėbulu gaminama „Mazda 3” Lietuvoje greičiausiai išpopuliarės dvejopai – ji bus ne per prastas, bet ir ne pernelyg prabangus modelis vadovaujančias pareigas užimantiems įmonių darbuotojams. Be to, greičiausiai nemažai trečiųjų „mazdų“ bus atplukdyta iš JAV, nes už Atlanto jos kainuos tik nuo 45 tūkst. litų.

Peugeot 308” taip pat gali būti stiprus varžovas tarp C segmento modelių. Antrosios kartos modelis atrodo gerokai stilingiau ir kokybiškiau, be to, jis greičiausiai bus apčiuopiamai pigesnis už vidutinės klasės vokiškus modelius, nors gamintojas kol kas nepaskelbė kainos.

„Peugeot“ nepamiršo ir greičio mėgėjų – galingiausias „308R” turi net 266 AG.

Spėliojo, kas po audeklu

Didesnių automobilių mėgėjai Frankfurte vis sustodavo prie „Nissan” stendo. Kol vieną šio gamintojo automobilį slėpė audeklas, žiūrovai spėliojo, kad „Nissan” ketina pristatyti naujosios kartos „Qashqai”.

Vis dėlto tai pasirodė besąs trečiosios kartos visureigis „X-Trail”, nustebinęs gerokai švelnesnėmis linijomis ir labiau miesto visureigiams tinkančiu dizainu.

Kol kas gamintojas nepaskelbė nei jo kainos, nei variklių pasirinkimo ir oficialiai naująjį modelį vis dar vadina koncepciniu. Tačiau „Nissan Nordic Europe” atstovas Mindaugas Plukys patvirtino, kad į prekybos salonus naujasis „Nissan X-Trail” atvyks iš esmės nepasikeitęs.

Taip pat netrukus gatvėse galėsime pamatyti naujų „Kia Soul”, BMW 4, BMW X5 ir „Mercedes-Benz GLA” ar atnaujintų „Opel Insignia”, „Alfa Romeo Giulietta”, „Range Rover” ir kitų.

Šįmet gamintojai parodoje kaip niekad susitelkė ne į visiškai naujų modelių pristatymus, bet į esamų modelių papildymą naujais varikliais, hibridinėmis sistemomis ar kitokios formos kėbulu, kaip „Škoda Rapid Spaceback“, „Opel Adam Black Link“ ir „White Link“, „Suzuki Swift 4x4” ar „Audi A3 Cabrio“. Tiesa, du automobiliai, papildyti naujomis degalų sistemomis, yra didesnės naujienos, nei gali pasirodyti. Tai elektra varomi „Volkswagen e-Golf“ ir „e-up!“.

Vokiečiai susidomėjo elektra

„Mes pasirengę. Jei tik bus paklausa, elektros sistemą galime pradėti montuoti į bet kurį mūsų modelį”, – pranešė „Volkswagen” grupės vadovas Martinas Winterkornas per naujų vokiškų modelių pristatymą parodos išvakarėse.

Ne tik „Volkswagen” gamyklas, bet ir „Audi”, „Škoda”, „Seat” bei prabangiuosius „Porsche”, „Bentley”, „Lamborghini” ir „Bugatti” valdančios grupės vadovo pareiškimas reiškia viena – elektromobiliai nebėra ateities transporto priemonės ar žaislai ekologijos entuziastams.

Kiek anksčiau masinės gamybos elektromobilius jau pristatė „Nissan“, „Mitsubishi“ ir „Chevrolet“, bet pastarasis gamintojas labiau orientuojasi į JAV rinką, o abi japonų įmonės dydžiu nė iš tolo neprilygsta „Volkswagen“ grupei.

Taigi, vieno iš pačių didžiausių koncernų atėjimas į elektromobilių rinką reiškia tik viena – labai greitai elektromobiliai nebebus tik nišinis produktas. Miesto elektromobilis „e-up!” sunaudoja tik 11,7 kWh elektros energijos 100 kilometrų kelio – šiuo metu tai yra absoliutus pasaulio rekordas. 

Didesnis „e-Golf” šį atstumą nurieda sunaudodamas 12,7 kWh elektros energijos.

Šiuo metu Lietuvoje elektros energija kainuoja 51 centą už kWh, taigi nuvažiuoti 100 km su „e-up!” kainuotų tik 6 litus, o su „e-Golf” – maždaug 6,5 lito.

Tai maždaug penkis kartus pigiau nei važiuoti tradiciniais degalais varomu automobiliu, todėl vienintelė likusi rimta kliūtis – įkrovimo stotelių trūkumas. Tačiau kai kur tai nebėra bėda: antai Norvegijoje valstybė apmoka įkrovimo stotelės įrengimą net privačiame garaže.

Todėl, pasak „Volkswagen” atstovybės „Moller Baltic” direktoriaus Toreso Nilseno Breeno, vien per pirmąją „e-up!” pardavimo dieną Norvegijoje šį automobilį užsisakė 777 pirkėjai.

Įspūdinga BMW naujovė

Elektrines idėjas perėmė ir superautomobilių gamintojai. Svarbiausios išskirtinių modelių premjeros titulą Frankfurto parodoje galima drąsiai atiduoti fantastiškų formų hibridui BMW i8. Jo hibridinės sistemos technologija iš esmės skiriasi nuo kitų hibridų, nes abu varikliai čia dirba atskirai – benzininio motoro galia perduodama galiniams ratams, o elektrinio priekiniams.

Todėl bendra automobilio galia siekia pilną abiejų motorų galių sumą – 362 AG, o ne mažiau, kaip nutinka automobiliams, kuriuose benzininiai ir elektriniai varikliai būna sugretinti. Negana to, dėl tokios konstrukcijos automobilis gali būti varomas priekiniais, galiniais ar visais ratais, kada tik šeimininkas nori.

Iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 4,4 sek., didžiausias automobilio greitis – 250 km/val. Vien tik elektra jis gali nuvažiuoti 35 km, o su pilnu baku benzino nebereikia jaudintis dėl kelionės trukmės, nes 100 km automobilis naudoja tik 2,5 litro benzino. Automobilio kaina siekia apie 350 tūkst. litų.

“Porsche” savo naująjį hibridą „918 Spyder“ paskanino dar didesne galia. Prie 4,6 litro V8 formos benzininio variklio inžinieriai pridėjo du elektros motorus ir bendrai išgavo net 887 AG.

Kitos prabangiausios naujienos, “Bugatti Veyron Jean Bugatti” ir “Rolls-Royce Celestial Phantom” išliko varomos tradiciniais degalais, o “Ferrari 458 Speciale” kūrėjai net didžiuodamiesi pabrėžė, kad 597 AG naujasis modelis yra galingiausias kada nors sukurtas „Ferrari“ su atmosferiniu varikliu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.