Per egzaminą merginoms sunkiau valdyti automobilį, o vaikinai neįvertina situacijų

Geriausiu Lietuvos vairuotoju pripažintas Andrius Sinkevičius jau septinti metai egzaminuoja būsimuosius vairuotojus valstybės įmonės „Regitra“ Kauno filiale. Egzaminuotojas pastebėjo, kad nepraeina nė diena, kad jis nepatektų į pavojingą situaciją.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 2, 2013, 6:31 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 1:37 PM

„Eismo įvykių grėsmė, pavojingos ir rizikingos eismo sąlygos – tai egzaminuotojų darbo kasdienybė.

Nors tokias situacijas sukelia ir patyrę vairuotojai, tačiau egzaminų automobilyje, kurį vairuoja pradedantysis vairuotojas, su grėsmingomis situacijomis susiduriama dažniausiai“, - pastebėjo A.Sinkevičius.

Daugiau kaip pusė pradedančiųjų vairuotojų – jauni, iki 30 metų amžiaus. Teisės vairuoti jie siekia ne tik dėl daugelio patogumų, kuriais gali pasinaudoti turėdami vairuotojo pažymėjimą, bet ir galvodami apie savo būsimą karjerą. Gyvenančius atokiose vietovėse vairuoti savo automobilį verčia ir menkai išvystyta viešojo transporto sistema.

Nors saugiai vairuoti šiuolaikinį lengvąjį automobilį nesudėtinga, ir to nesunkiai išmoksta dauguma jaunų ir vyresnių žmonių, visgi tik nedaugeliui užtenka privalomo vairavimo kurso vairavimo mokykloje. Kitiems būtina skirti žymiai daugiau laiko reikiamai vairavimo patirčiai įgyti.

„Todėl, jei tik yra nors menkiausia papildoma galimybė gilinti saugaus vairavimo įgūdžius, reikia ja ir naudotis. Mokytis vairuoti papildomai galima su savo šeimos nariu ar su vairavimo instruktoriumi“, – pataria A.Sinkevičius.

Jei laikant vairavimo egzaminą pernelyg jaudinamasi, blaškomasi, tuomet greičiau ir suklystama. Dažnai pasitaiko su automobilio sankabos ir pavarų valdymu susijusios klaidos, pasirenkamas netinkamas greitis.

Valdydamos automobilį, pasak A.Sinkevičiaus, dažniau klysta merginos. Vaikinai dažniau suklysta atpažindami ir įvertindami situaciją: nepastebi kelio ženklų, dažniau rizikuoja, nenumato manevro pasekmių.

„Gana daug būsimųjų vairuotojų beveik nestebi eismo situacijos už vairuojamo automobilio, nesinaudoja galinio vaizdo veidrodžiais, taigi, patys sau gerokai apsisunkina važiavimą, – pastebi A.Sinkevičius. – Susidaro įspūdis, kad mažai domimasi ir situacija automobilio priekyje, tuo, kas yra už 30-50 metrų“.

Vairavimo aikštelėje atliekami pratimai susiję su realaus eismo situacija, todėl jiems skiriamas didelis dėmesys. Tačiau šioje aikštelėje sėkmingai atlikto pratimo, pavyzdžiui, „pagreitėjimo“, būsimajam vairuotojui neretai jau nebepavyksta pakartoti realiame eisme, taip sudaroma visiems eismo dalyviams pavojinga situacija.

„Nors klaidų dar pasitaiko, tačiau apskritai mūsų keliuose jau vairuojama kultūringiau. Pagrindinis tai lemiantis dalykas – tapome Europos Sąjungos dalimi, keliaudami susipažįstame su kitų šalių eismo kultūra, didelę įtaką daro ir saugaus eismo kompanijos žiniasklaidoje“, - pastebi „Regitros“ specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.