Pavojus keliuose: padangų neprižiūrinčios moterys ir kuo pasižymi vairuojantys vyrai

Pasibaigus šiltajam sezonui ir besiruošiant keisti padangas į žiemines vairuotojai trijuose didžiausiuose Lietuvos miestuose galėjo nemokamai pasitikrinti savo padangų būklę.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 3, 2013, 4:45 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 12:48 PM

Daugiau nei pusė į matavimo punktus atvykusių automobilių buvo su geromis ar bent neblogomis padangomis, bet kai kurie nustebino ir visko mačiusius padangų ekspertus.

„Buvo ne tik automobilių su prastomis, visai nutrintomis padangomis, bet net su skirtingomis ant tos pačios ašies“, - sakė padangų ekspertas Marekas Stefanovičius.

Visos prastos ir visos skirtingos

Labiausiai tikrintojus nustebino automobilis su visomis keturiomis skirtingomis padangomis. Buvo ir naudojančių suskilinėjusias, trupančias, daugiau nei 10 metų senumo padangas.

„Kai kurie atvažiavę tikrintis jau žinojo, kad jų padangos prastos ir reikia keisti. Kiti galvoja, kad gal dar pavažinės, bet kai pamato, kiek protektoriaus belikę, susimąsto“, - pasakojo pašnekovas.

Moterims padangas išrenka vyrai

Apie 300 automobilių patikrinę specialistai pastebėjo, kad šįmet daugiau vairuotojų važinėja su geros ar bent pakenčiamos būklės padangomis. Bet atskira problema išlieka moterys.

„Yra tokių, kurios nė nenutuokia, su kokiomis padangomis važinėja ir ar jos geros, ar blogos. Yra ir savarankiškų moterų, kurios supranta ir pačios išsirenka padangas, bet ne tokių yra dauguma. Į technines detales nebūtina gilintis, bet padangos yra saugumas, apie jas bent elementariai nusimanyti reikia kiekvienam vairuotojui“, - tvirtino techninis konsultantas Žilvinas Yla.

Tačiau M.Stefanovičius pastebėjo, kad moterys lengviau priima pastabas ir pamačiusios tikrinimo rezultatus supranta, kad važinėja nesaugiomis padangomis, o vyrai paprastai nusiteikę nugremžti padangas iki paskutinio leidžiamo milimetro.

Vienas komplektas – 2-4 sezonams

Padangų dilimas priklauso nuo padangų minkštumo, vairavimo stiliaus ir nuvažiuojamo atstumo, bet pasak Ž.Ylos, vidutiniškai vienas milimetras gumos nusitrina nuvažiavus 10 tūkst. km. Paprastai naujos padangos protektoriaus gylis siekia 8-9 mm, o specialistai pataria nenaudoti padangų su mažiau nei 3 mm protektoriaus, taigi vieno padangų komplekto užtenka 2-4 sezonams.

Per padangų tikrinimo akcijos „Ruošk ratus žiemai“ uždarymą kalbėjęs Lietuvos kelių policijos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas pabrėžė, kad pasikeisti padangas reikia ne tik dėl to, kad taip reikalauja kelių eismo taisyklės, bet dėl savo pačių saugumo.

Dėl nusidėvėjusių padangų – jokios draudimo išmokos

„Goodyear“ pardavimo vadovas Mindaugas Jasiūnas vaizdžiai paaiškino, kad automobilis prie kelio laikosi tik padangomis, o bendras kiekvieno rato sukibimo plotas siekia tik sulyg delnu. Jei padangos nusidėvėjusios, sukibimo plotas lieka dar mažesnis ir pakanka plono sluoksnio vandens ar ledo, kad mašina imtų slysti.

Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ Žalų departamento direktorius Gytis Matiukas savo ruožtu atkreipė dėmesį, kad draudikai turi teisę neišmokėti kompensacijos po avarijos, jei padangos neatitinka reikalavimų. Vasarą mažiausias padangų protektoriaus gylis gali būti 1,6 mm, o žiemos sezonu – 3 mm.

Padangų tikrinimo akciją organizavo Lietuvos policija, socialinė kampanija „Praleisk.lt“, padangų gamintoja „Goodyear“ ir degalinių tinklas „Statoil“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.