Kuo vežiojami svarbiausi Lietuvos svečiai? Žvilgsnis į „europinius“ BMW iš arčiau

Vilniaus senamiesčiu pralekia kolona, lydima švyturėliais mirksinčio ir ūkčiojančio policijos automobilio. Iš paskos seka jaukiai apsauginių lydimas juodas naujas BMW.

Per pusmetį kiekvienas „europinis“ BMW turėtų nuvažiuoti ne daugiau 5 tūkst. km.<br>D.Umbraso nuotr.
Per pusmetį kiekvienas „europinis“ BMW turėtų nuvažiuoti ne daugiau 5 tūkst. km.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 7, 2013, 4:45 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 9:52 AM

Ne vienas lietuvis su priekaištais lūpose ir pavydu akyse nužvelgia prabangius vokiškus automobilius, skirtus Europos Sąjungos Tarybai pirmininkaujančios Lietuvos svečiams vežioti.

Kas slepiasi po blizgančiais variklių dangčiais, ko mokėsi specialiai garbiems svečiams vežioti samdyti vairuotojai ir ar įperkami šie BMW paprastiems piliečiams?

ES svečius Vilniuje vežioja 80 visiškai naujų BMW automobilių, o iki metų pabaigos jų padaugės dar šimtu. Tačiau įspūdingos rikiuotės Užsienio reikalų ministerija nepirko. Šiuos automobilius pagal paramos sutartį skyrė „BMW Group“ koncernas ir šiai vokiškai markei Lietuvoje atstovaujanti „Krasta Auto“.

Vienintelis gedimas – pradurta padanga

Panašu, kad ant policijos palyda besinaudojančių BMW burnojantys praeiviai mašinų neprakeikė. „Krasta Auto Vilnius“ direktorė Rasa Klimavičiūtė patikino, kad nuo birželio į servisą buvo užsukęs tik vienas automobilis, ir tai dėl menkos bėdos – prakiuro jo padanga.

Bet ir dėl to nebuvo problemų, nes BWM „apauti“ „Run Flat“ padangomis ir su pradurta padanga gali nuvažiuoti apie 150 km.

Visi automobiliai prieš išriedėdami į sostinės gatves buvo visiškai nauji, išskyrus pačius brangiausius šarvuotus BMW 7 serijos automobilius.

Taupi prabangos versija

Priklausomai nuo svečio pareigų, jis vežamas 3, 5 arba 7 serijos modeliu. Itin galingais automobiliais ES pareigūnams netenka pasivažinėti – dauguma automobilių varomi dyzeliniais 2 arba 3 litrų varikliais ir vidutiniškai suvartoja 5 litrus degalų 100 km.

R.Klimavičiūtė neslėpė, kad didesnių variklių nebūtų nė kur įvertinti. „Automobiliai skirti važinėtis tik po miestą. Pagrindinis maršrutas – tarp oro uosto ir Senamiesčio. Užmiesčio keliais dideliu greičiu jiems nereikės važinėti“, - sakė ji.

Priklausomai nuo modelio, BMW 3 vidutiniškai kainuoja apie 140 tūkst. litų, o BMW 5 – 180 tūkst. litų. Tai tik šiek tiek daugiau, nei bazinė 320d ir 520d kaina, taigi automobiliai nėra gausiai prikimšti papildomos įrangos. Svarbiausias pagerinimas – odinės sėdynės, jos yra bene visuose automobiliuose.

Per pusmetį – 5 tūkst. kilometrų

URM atstovė Rasa Jakilaitienė tvirtino, kad išskirtinai Europos Sąjungos svečiams vežioti skirti BMW atitinka protokolo reikalavimus. Automobiliai nėra nei per prasti, nei pernelyg prašmatnūs. „Tikrai negėda taip prisistatyti Europai, turint omenyje, kad atvyksta pakankamai aukštas pareigas užimantys svečiai, kurie žino, kaip turi būti sutikti“, - sakė ji.

Artėjant šalčiams netrukus visi 80 BMW grįš į saloną, kur jiems bus sumontuotos žieminės padangos ir užpildyti šaltam klimatui pritaikyti skysčiai.

R.Klimavičiūtė neplanuoja, kad iki gruodžio pabaigos patikėtiems automobiliams reikės daryti ką nors daugiau, kaip keisti tepalus, nes kiekvienas automobilis per pusmetį greičiausiai nuriedės tik apie 5 tūkst. kilometrų.

Automobilius plauna kasdien

Kasdien automobiliais rūpinasi specialiai Lietuvos pirmininkavimo Europos Sąjungai pusmečiui Užsienio reikalų ministerijos pasamdyta įmonė „Ollex“. Ji automobilius saugo daugiaaukštėje aikštelėje Vilniaus pakraštyje.

Daugiausia darbo tenka plovėjams, nes mašinos blizginamos prieš kiekvieną išvažiavimą. Įmonės vadovas Edvinas Radionovas atskleidė, kad kartais automobiliai valomi ir kelis kartus per dieną.

Vien vairuotojų, dirbančių su naujaisiais BMW, yra arti 70. Juos apmokė ir BMW pardavėjai, ir ministerijos protokolo specialistai. Tačiau greičio mėgėjai gali nepavydėti – tokių triukų, kokie rodomi veiksmo filmuose apie valstybių vadovus, vairuotojai nesimokė.

„Mokymai buvo daugiau teoriniai, kad vairuotojai žinotų, kaip kuris mygtukas veikia – kaip atidaryti automatiškai užsirakinančias duris, kaip išimti bagažą, kad svečias neliktų įkalintas automobilyje“, - aiškino R.Klimavičiūtė.

Pasibaigus Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai pusmečiui dalis automobilių bus parduoti Lietuvoje, o dalis grįš BMW koncernui ir bus naudojami kituose renginiuose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.