Šį mokestį Rusija įvedė 2012 metų rugsėjį, praėjus vos keletui dienų po įstojimo į Pasaulinę prekybos organizaciją. Mokestis taikomas visoms motorinėms transporto priemonėms, į Rusiją įvežamoms iš ES valstybių.
Už naują ar apynaujį automobilį tenka mokėti nuo 1 tūkst. 470 iki 9 tūkst. 315 litų, o jei mašina senesnė, nei trejų metų, mokestis pakyla iki 8 tūkst. 970 – 59 tūkst. 340 litų.
Kai kurioms transporto priemonėms, kaip galingiausiems kasyklose naudojamiems sunkvežimiams, mokestis gali siekti net iki pusės milijono litų.
Tačiau automobiliams, pagamintiems Rusijoje ar įvežamiems iš Kazachstano bei Baltarusijos, šis mokestis netaikomas, taigi ES manymu, taip Rusija sukuria nesąžiningą konkurenciją.
Jei per 60 dienų nuo kreipimosi Rusijos, PPO ir ES atstovai nepasieks bendro susitarimo, ES turės teisę prašyti sudaryti tarybą, kuri nuspręs, ar Rusijos veiksmai teisėti.
Komisija neseniai pateikė kaltinimus Rusijos dujų milžinei „Gazprom“ dėl kainų nustatymo. Ji taip pat skundėsi dėl Rusijos taikomų prekybos apribojimų ES arba proeuropietiškoms buvusioms sovietinėms šalims, įskaitant Lietuvą, Gruziją ir Moldovą.