„Toyota Auris Touring Sports“ bandymas: automobilis ieško doro piliečio

Talpus, stilingas, taupantis degalus, patogus - „Toyota Auris Touring Sports“ išpildo visus šiuos reikalavimus. Tiesa, yra ir keletas neišpildytų, bet apie juos vėliau.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 26, 2013, 8:10 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 7:55 PM

„Auris Touring Sports“ buvo pristatytas dar pernai Paryžiaus automobilių parodoje, tačiau praėjo beveik metai, kol ši naujiena atkeliavo iki Lietuvos. Bet didelės naujienos galima ir ilgiau palaukti.

Šis automobilis yra pirmasis universalas su hibridine pavara ir puikus įrodymas skeptikams, netikėjusiems, kad hibridai gali būti kažkas daugiau, nei mados klyksmas, bei kad taupus automobilis nebūtinai turi būti A klasės skardinė.

Sportiškumas tik iš išorės

Antros laidos „Toyota Auris“ iš pirmo žvilgsnio išsiskiria iš senesnės laidos modelio. Šiek tiek žemesnis ir ilgesnis modelis orientuotas į dinamiškesnio, bet minimalistinio stiliaus mėgėjus, o „Touring Sports“ profilis dar nuožulnesnis, nei anksčiau mūsų šalyje pasirodžiusio hečbeko.

Kampuotų formų priekiniai žibintai suteikia automobiliui panašumo į japonų samurajus, aštrios linijos pasikartoja ir užpakaliniuose žibintuose, bet iš tiesų automobilis nėra toks sportiškas, kaip atrodo.

Madingas žodis „Sports“ pavadinime įdėtas tik dėl grožio – šiame modelyje nieko iš tikrųjų sportiško nėra. Taip, jo važiuoklė ir vairas kiek tvirtesni nei ankstesniosios kartos, todėl automobilis patikimiau laikosi ant kelio, o dėl tvirtesnio vairo jį lengviau tiksliai pasukti. Bet šie patobulinimai pritaikyti kasdieniam patogumui, o ne lenktynių trasoms.

Galima pasiginčyti tik dėl aptakios, ištęstos kėbulo formos bei ekspresyvaus automobilio priekio dizaino, bet tai daugiausia sportiškumo, kiek galima rasti šiame modelyje.

Automobilis, sukurtas ne greičiui

„Auris Touring Sports“ su hibridine sistema iki 100 km/val. įsibėgėja tik per 11,2 sek. ir stipriai spaudžiamas ima piktai, triukšmingai burgzti. Šiam automobiliui greitis nepatinka. Jis buvo sukurtas važinėti ramiu, kasdienišku tempu – tokiu, kokiu kiekvienas doras pilietis ir turėtų riedėti savo kasdieniais maršrutais.

Taupyti skatina ir vietoje tachometro įmontuota trijų skyrių skalė, žyminti, kada automobilis važiuoja elektra, kada rieda ekonomišku režimu, o spustelėjus stipriau rodyklė pakyla iki aukščiausios padalos „power“ (angl. - galia) ir nusidažo raudona šviesa. Be to, automobilio kompiuteryje galima stebėti ir degalų sąnaudų grafiką, padalintą į penkių minučių žymas.

Tačiau už ramų vairavimo stilių automobilis atsilygina su kaupu. Pervažiavus didžiausią rytinę spūstį „Auris“ kompiuteris rodė tik 4,4 l/100 km. vidutinį degalų suvartojimą. Tai gan artima gamintojo žadamiems 3,7 l/100 km. Be to, automobilyje yra mygtukas EV, kurį nuspaudus porą kilometrų galima riedėti vien tik elektra ir nesudeginti nė gramo benzino.

Varikliai pagal skonį

Hibridinę sistemą sudaro 1,8 litro benzininis ir elektrinis variklis, kartu turintys 136 AG, o automatinis persijungimas tarp benzininio ir elektrinio variklio visiškai nejuntamas.

Kaip ir hečbeko versija, „Auris Touring Sports“ siūlomas ne tik su hibridine sistema, bet ir su dviem benzininiais (1,33 ir 1,6 litro) bei dviem dyzeliniais (1,4 ir 2 litrų) varikliais. Tiesa, nė vienas iš jų nėra itin galingas, o daugiausiai „arklių“ slepia būtent hibridas.

Tai tik dar kartą patvirtina, kad „Auris“ universalas labiausiai tiks ramaus vairavimo stiliaus šalininkams. Bet šiam modeliui tai nėra joks trūkumas. Jis tinkamas visoms gyvenimiškoms situacijoms – juo patogu važiuoti ir vienam, ir keturiese. 530 litrų ilga bagažinė yra didesnė, nei gali pasiūlyti daugelis miesto visureigių, o nulenkus sėdynes galima sutalpinti net 1,88 m. ilgio krovinius. Be to, tai reiškia dar vieną lietuviams aktualų dalyką – išvažiavus į gamtą bus galima apsieiti be palapinės.

Minimalistinė prabanga

Išbandytas modelis buvo pačios aukščiausios komplektacijos ir atrodė, neslėpsiu, prašmatniai. Pilkos odos intarpai aplink prietaisų skydelį priderinti prie perforuotos odos sėdynių, patogiai apgaubiančių nugarą. O virš galvos – milžiniškas 1,5 m2 ploto stiklinis stoglangis iš automobilio išorės susiliejantis su priekiniu stiklu.

Tiesa, tai papildoma įranga. Išbandytas modelis buvo pačios gausiausios komplektacijos ir su visais įmanomais priedais, todėl jo kaina nedžiuginanti – 100 tūkst. 100 litų. Paprasčiausia modelio versija su 1,33 litro benzininiu varikliu kainuoja 55 tūkst. 790 litų.

Bet automobilį taip pabrangina ne hibridinė sistema. Ji, palyginus su 2 litrų dyzeliniu varikliu, automobilį pabrangina tik 6-4,5 tūkst. litų, todėl apie hibridinę „Touring Sports“ versiją verta pagalvoti ne tik užkietėjusiems ekologijos šalininkams, bet ir kitiems stereotipų neberibojamiems vairuotojams.

„Toyota Auris Touring Sport“ skaičiai:

Kaina: 100 tūkst. 100 litų.

Bazinė kaina: 55 tūkst. 790 litų.

Variklis: 1798 cm3 99 AG (benzinas) ir 82 AG elektrinis variklis

Bendra sistemos galia: 136 AG

Pavarų dėžė: E-CVT

Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4560/1760/1460

Ratų bazė, mm.: 2600

Svoris: 1465 kg.

Įsibėgėjimas iki 100 km: 11,2 sek.

Didžiausias greitis: 175 km/val.

Vidutinės deklaruojamos degalų sąnaudos: 3,7 litro.

Gamybos vieta: Burnastonas, Didžioji Britanija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.