Į Vilnių grįžtantys „mikriukai“ ties kiekvienu kampu nebestos

Jau šią savaitę sostinės gyventojai bei svečiai vėl galės važiuoti maršrutiniais mikroautobusais, tačiau „mikriukus“, kurie stodavo ant kiekvieno kampo, o bilietas būdavo per keleivių rankas perduoti trys litai, teks pamiršti.

Jau šią savaitę Vilniaus gatvėse pasirodys mikroautobusai, tačiau dabar vairuotojai bus priversti gerokai labiau paisyti taisyklių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Jau šią savaitę Vilniaus gatvėse pasirodys mikroautobusai, tačiau dabar vairuotojai bus priversti gerokai labiau paisyti taisyklių.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lina Jakubauskienė (ebus.lt)

Nov 4, 2013, 1:05 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:10 PM

Netrukus miesto gatvėse pasirodysiančiuose privačiuose mikroautobusuose galios ta pati elektroninio bilieto sistema, o už važiavimą miestiečiai galės atsiskaityti Vilniečio kortele. Sustoti mikroautobusai turės teisę tik viešojo transporto stotelėse.

Daugybę metų vilniečius vežę privačių vežėjų mikroautobusai ir didieji autobusai sostinės gatvėse nepasirodė šių metų liepą, kuomet sostinės Tarybos nariai nepritarė sprendimui įtraukti juos į vieningą viešojo transporto sistemą. Vilniuje liko vienas keleivių vežėjas – bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“.

Jau liepos viduryje įmonė paskelbė konkursą keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais paslaugoms pirkti. Konkursas skelbtas keturioms maršrutų grupėms – tiek vežėjams mikroautobusais, tiek ir didžiaisiais autobusais.

Konkurso vokai atplėšti rugsėjo 24-ąją. Sulaukta keturių pasiūlymų. Pirmasis nugalėtojas paaiškėjo pirmojoje grupėje – juo tapo privati bendrovė „Ridvija“.

„Šis vežėjas jau nuo lapkričio 7-osios veš keleivius trimis maršrutais septyniais autobusiukais. Jie jau papuošti tinkama simbolika, transporto priemonėse sumontuota elektroninio bilieto įranga. Be to, bendrovė turi reikiamą rezervinių autobusiukų kiekį, kad vienam sugedus, galėtų garantuoti eismo reguliarumą“, - sako bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Pirmieji privatūs mikroautobusai važinės 9-uoju maršrutu „Zuikių g.–Agrastų g.“, 20-uoju „Žemieji Paneriai–Mūrinė Vokė–Lazdynai“ bei 28-uoju „Žemieji Paneriai–Grigiškės“.

Pasak įmonės vadovo, kadangi privatininkų autobusiukai šiek tiek mažesni nei bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ transporto priemonės, nuo lapkričio 7-osios jie važinės dažniau. „Keisis ir tvarkaraščiai, todėl keleiviai turėtų iš anksto pasitikslinti laiką, kada autobusas atvažiuoja“, - aiškina G. Nakutis.

Visi septyni mikroautobusai – „Mercedes-Benz“. Keleiviams įlipti ir išlipti įrengtos vienerios elektra valdomos durys autobuso priekyje. Elektroninio bilieto įranga jau sumontuota aštuoniuose autobusiukuose, planuojama sumontuoti dar dviejuose. „Tai sudarytų galimybę prireikus e-bilieto įrangą permontuoti rezerviniame autobuse“, - kalba G. Nakutis.

Pasak įmonės vadovo, visi „Ridvijos“ vairuotojai išmokyti naudotis e-bilietu: užsiregistruoti sistemoje, perkrauti kompiuterį jam „pakibus“ ir pan.

Transporto priemonių salone yra keleivių vežimo Vilniaus mieste taisyklės, informaciniai lipdukai apie bilietų kainas ir pan. Autobusiukų išorėje, viršutinėje šonų dalyje, užklijuotos spalvotos juostos, kad keleiviai suprastų, kad tai – „Vilniaus viešojo transporto“ maršrutas, autobuse yra e-bilieto įranga, galioja Vilniečio kortelė.

„Ant šių autobusų nebus keleiviams įprasto „Vilniaus viešojo transporto“ logotipo – jo vietoje bus bendrovės „Ridvija“ logotipas“, - aiškina G. Nakutis.

Pasak įmonės vadovo, keleiviai, neturintys Vilniečio kortelės ar galiojančio e-bilieto, bilietą galės nusipirkti iš vairuotojo. Vairuotojas pardavinės bilietus dviem būdais – arba atspausdintus kasos aparatu, arba parduos vilniečiams jau įprastus vienkartinius popierinius, kuriuos keleiviai privalės pažymėti mechaniniu žymekliu. Keleivius kontroliuos savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ kontrolieriai.

Kaip vežėjas laikosi eismo tvarkaraščių, kaip elgiasi su keleiviais, ar autobusiukai švarūs ir t. t., be „Susisiekimo paslaugų“ ar savivaldybės atstovų, dar kontroliuos „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojai. „Vežti šiais maršrutais keleivius – mūsų pareiga, todėl esame atsakingi už šio vežėjo darbą. Tikimės, kad keleiviai, pasikeitus vežėjui, nepajus nepatogumų“, - sako G. Nakutis.

Sutartis vežti keleivius standartinio 12 metrų ilgio autobusais 40-uoju maršrutu bus pasirašyta artimiausiu metu. „Jau žinoma, kad keleivius veš dešimt autobusų, iš viso nugalėtoju paskelbtas vežėjas jų pateiks trylika. Į transporto priemones netrukus pradėsime montuoti elektroninio bilieto įrangą, o privatus vežėjas į miesto gatves išvažiuos lapkričio viduryje“, - teigia G. Nakutis.

Jau pateiktas pasiūlymas ir vežti keleivius antrojoje grupėje numatytais maršrutais (devyni autobusai vežtų keleivius 13, 58, 61 ir 82-uoju maršrutais). Konkurso procedūros kol kas nebaigtos.

Trečiai maršrutų grupei (vežti keleivius 15-a autobusų 14, 15, 38, 57, 87, 115, 116-uoju maršrutais) pasiūlymų kol kas negauta.

Remiantis konkurso sąlygomis, privatūs vežėjai sutartis vežti keleivius numatytais maršrutais su bendrove „Vilniaus viešasis transportas" sudaro pusei metų. Šis terminas galės būti pratęstas dar vieną kartą, tačiau gi ne ilgesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.