Trikampis elektromobilis „Nissan BladeGlider“ rėžia ne tik akį

Specialiai lrytas.lt iš Tokijo

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Nov 21, 2013, 6:32 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 5:48 AM

Tokijo automobilių parodoje pristatytas trivietis elektromobilisNissan BladeGlider“ nustebino kontroversišku dizainu, bet paprastai į dizainerių fantazijas nekreipiame pernelyg daug dėmesio – juk tokios koncepcijos niekuomet neišrieda į gatves.

Bet ne šį kartą. „Nissan“ atstovų žodžiai, kad egzotiškas, bolidą primenantis automobilis iš tiesų bus pradėtas gaminti, privertė stabtelėti ir atidžiau pasižiūrėti į šį kompiuterinių žaidimų įrenginį primenantį modelį.

Apie galimybę jį gaminti užsiminė ir „Renault-Nissan“ alijanso vadovas Carlosas Ghosnas. „Mes negalime turėti tik vieno modelio. „Leaf“ labai sėkmingas, bet kai elektromobiliai tampa įprastu dalyku, žmonės nori kitokių modelių - visureigių, sportinių automobilių. Vien „Leaf“ neužtenka“, - sakė jis per spaudos konferenciją Tokijuje.

Tikslios išleidimo datos kaip ir techninių duomenų gamintojas kol kas nepaskelbė, bet patvirtino kad automobilis važiuojantis ir jau išbandytas trasoje.

Radikalaus dizaino automobilyje vietos žmonėms išdėstytos lyg pramoginėje formulėje. Vairuotojas sėdi per vidurį, o jį iš priekio ir šonų gaubia vien tik stiklas. Du keleiviai gali sėdėti šonuose už vairuotojo nugaros.

Trikampio forma inžinieriams leido atsikratyti nereikalingo svorio ir padaryti automobilį itin aptakų. Koks automobilio svoris neskelbiama, bet vizualiai jis tikrai atrodo smulkus ir lengvas.

Dėl neįprastos formos, „BladeGlider“ svoris pasiskirsto netolygiai. Priekiui tenka tik 30 proc. svorio, o gale, kur yra ne tik gerokai didesni ratai, bet ir variklis bei varančioji ašis, susideda net 70 proc. svorio.

Jei į automobilį įsėstų trys žmonės, mašinos galas dar labiau pasunkėtų, tačiau „Nissan“ tame nemato problemos.

Paprastai gamintojai siekia automobilių svorio balansą paskirstyti kuo tolygiau, kad modeliai būtų stabilūs ir lengvai valdomi, bet „Nissan Motorsport Innovation“ direktorius Benas Bowlby buvo įsitikinęs, kad tai visai nebūtina.

Jis siūlė padėti plaktuką ant žemės ir pastumti jo rankeną į šoną – taip plaktukas labai lengvai sukasi.

Negana to, inžinieriaus manymu, „BladeGlider“ galėtų būti geriausiai valdomas automobilis pasaulyje. Priekiniai ratai turėtų automobilį nukreipti tinkama kryptimi, o galiniai varyti ir stabdyti mašiną.

Didžiausią elektromobilio pranašumą galima suprasti pažvelgus į greičiausių traukos lenktynių automobilių formą – galiniais ratais varomas automobilis su lengvu priekiu labai greitai pajuda ir įsibėgėja.

Bet tai negarantuoja prognozuojamo elgesio posūkiuose. Tačiau B.Bowlby žodžiais verta tikėti – jis yra „BladeGlider“ pirmtako lenktyninio „Nissan ZEOD“ kūrėjas.

Jei „Nissan BladeGlider“ iš tiesų bus pradėtas gaminti, tai bus vienas įdomiausių pastarojo meto modelių ir pirmas numeris norimų išbandyti automobilių sąraše.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.