Tramvajui Vilniuje klojami pamatai

Visi Vilniaus tarybos nariai sutartinai balsavo už tai, kad visuomenės poreikiams būtų paimti du žemės sklypai Molėtų plente. Nuo čia bus pradėta tiesti pirmoji tramvajaus linija iš Santariškių į stotį.

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Jan 4, 2014, 11:05 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 11:23 PM

Savivaldybė naujos transporto rūšies – greitojo tramvajaus – diegimo darbus ketina pradėti nuo didžiulės automobilių stovėjimo aikštelės statybos, rašo „Lietuvos rytas".

Nors tramvajaus idėja tarp tarybos narių keldavo daug diskusijų, per paskutinį praėjusių metų posėdį politikai skubėjo švęsti Naujųjų metų, todėl paskutinį darbotvarkės klausimą palaimino be žodžių.

Tai atrišo rankas pradėti dviejų sklypų paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Jų prireikė automobilių stovėjimo aikštelei statyti.

Užsimena apie naują gatvę

Visuomenės poreikiams paimtuose žemės sklypuose ne tik atsiras stovėjimo aikštelė, bet ir iki jos bus nutiesta D kategorijos gatvė. Ji drieksis nuo Mokslininkų ir Baltupio gatvių sankryžos lygiagrečiai su Molėtų plentu.

Tiesa, parengtoje galimybių studijoje apie tramvajų nekalbama, tačiau užsimenama, kad aikštelė padėtų spręsti susisiekimo problemas.

Iš užmiesčio atvykę gyventojai ten paliktų automobilius ir toliau į Vilnių vyktų miesto transportu.

Aikštelės reikia dar ir dėl to, kad ši teritorija miesto bendrajame plane iki 2015 metų apibūdinama kaip intensyvaus užstatymo.

Ieškoti milijonų nereikės

Visuomenės poreikiams paimami žemės sklypai priklauso bendrovei „Invidentus“. Šį nekilnojamąjį turtą ji įsigijo prieš trejus metus.

Kiek savivaldybei tektų pakloti už žemę? Apskaičiuota, kad kompensacijoms prireiktų daugiau nei 284 tūkst. litų.

Tačiau projekto vadovas Martynas Rimgaila nuramino – šalių sutarimu bendrovei „Invidentus“ bus suteikiamas lygiavertis sklypas.

Nereikės savivaldybei krapštyti ir 2 mln. litų pačiai aikštelei įrengti.

Šias išlaidas numato padengti juridinis asmuo. Jis įgyvendins apie 4,5 hektaro teritorijos šalia Mokslininkų gatvės ir Molėtų plento detaliojo plano sprendinius.

Žemės sklypų vertė išaugtų

Kol dar atvirai nekalbama apie tramvajų, kokia nauda iš to, kad sklypai bus paimti visuomenės poreikiams?

Anot M.Rimgailos, nutiesus naują gatvę ir įrengus aikštelę išaugtų aplinkinių sklypų vertė. Be to, sumažėtų transporto srautas.

O neįgyvendinus projekto investicijos į Santariškes ir Visorius smarkiai sulėtėtų.

Pirmoji linija – greitai?

Kad artimiausius trisdešimt metų Vilniuje bus diegiama nauja transporto rūšis – greitasis tramvajus, savivaldybės taryba apsisprendė 2012-ųjų pabaigoje.

Tada meras Artūras Zuokas minėjo, kad jau šiemet bus pradėtas realus projektavimas dėl naujos transporto sistemos įtraukimo į Vilniaus miesto transporto žemėlapį.

Anot mero, Vilnius renkasi tris greitojo šiuolaikinio tramvajaus linijas.

Pirmoji – Santariškės–Stotis. Jau rengiamas techninis jos projektas.

Vilnius tikisi projektą įgyvendinti šiemet gavęs Europos Sąjungos paramą. Jei pavyktų, pirmoji linija būtų baigta iki 2016-ųjų. Jai prireiktų apie pusės milijardo litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.