Šiltą žiemą sniego valyti nereikia. Ką veikia kelininkai?

Nors techninės druskos atsargos sandėliuose šią besniegę žiemą nedaug teaptirpo, dykaduoniauti sniego valytuvų vairuotojams neteko. Jie visu smarkumu greideriais lygina žvyrkelius ir lopo kone kiekvieną naktį asfalte atsiveriančias smegduobes, rašo „Lietuvos rytas“.

Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbailienė

Jan 10, 2014, 7:25 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 5:56 PM

Žiema kelininkus visada užklumpa nepasirengusius?

Vairuotojai įsitikinę, jog tai nenuginčijama tiesa. Kaip ir tai, kad pastarąjį mėnesį kelininkai sutaupė sniegui valyti skirtus milijonus litų.

Nesninga, bet budi

„Dviprasmiška padėtis. Pinigų lyg ir nereikėjo išleisti sniegui valyti. Tačiau tik per pastarąsias porą savaičių ant regiono kelių nereikėjo berti druskos.

Užtat gruodį išbarstėme jos nė kiek ne mažiau nei ankstesniais metais. Naktimis kelius juk aptraukdavo plikledis“, – sakė įmonės „Vilniaus regiono keliai“ direktorius Petras Džervus.

Techninės druskos atsargos įmonės sandėliuose šią žiemą dar nelabai aptirpo. Paprastai sandėlius kelininkai per šaltąjį sezoną turi papildyti tris kartus. O kol kas jos sunaudota šeštadalis to, kiek reikia visam sezonui.

Bet pavojaus, kad kelių priežiūros įmonių vairuotojai, neturėdami ką veikti, negaus ir algų, nėra.

Nors pastaruoju metu meteorologai neprognozavo sniego, vairuotojai naktimis vis tiek budėjo pagal nustatytą grafiką. Ir uždirbo tiek, kiek visada.

Už budėjimą naktį mokama dvigubai: išskaičiavus mokesčius pavyksta uždirbti 1400–1600 litų.

P.Džervaus teigimu, budėjimo tvarkos laužyti negalima: nežinosi, kaip orai naktimis gali pasikeisti.

Svajoja apie gerą žiemą

10 laipsnių šalčio – apie tai svajoja kelininkai žiemą. Tačiau iki šiol jų svajonės nesipildė.

Todėl kelininkai, užuot stumdę sniegą, turi greideriuoti žvyrkelius, kurie Vilniaus regione sudaro kone trečdalį valstybinių kelių.

Be paliovos tenka lopyti ir seną kelių asfalto dangą. Mat pastaruoju metu pakako vos keleto lietingų dienų, ir vairuotojai pradėjo keiksnoti kelių prižiūrėtojus, nes šie nesuskumba užtaisyti kone pernakt atsiveriančių smegduobių.

„Tai dėl drėgmės pertekliaus“, – aiškino P.Džervus. Duobės ypač greitai atsiveria, kai dieną yra teigiama temperatūra, o naktį nesmarkiai pašąla.

Vanduo, patekęs į asfalto plyšius, užšąla, o tirpdamas jį suplėšo. Tad nulinė temperatūra naujos dangos nemačiusiems keliams – pati nepalankiausia.

Pajūryje keiksnoja lietų

Pajūryje situacija panaši. Klaipėdos regiono kelininkai be perstojo lygina žvyrkelių ar seno asfalto duobes.

„Kai sniego nėra, pinigų keliams prižiūrėti gal ir mažiau išleidžiame, tačiau dirbti tikrai ne menkiau tenka. Lietaus pas mus dar daugiau nei kituose Lietuvos regionuose. Todėl vos spėja žvyrkelius nulyginti greideris, žmonės vėl skambina, kad tas kelias – neišvažiuojamas.

Žvyrkeliai visai nusidėvėję, o kai šlapia, jie tyžte tyžta“, – sakė įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ vadovas Petras Kaučikas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.