Vokietija ruošiasi apmokestinti savo kelius

Vokietija ketina įvesti kelių mokestį, pagal kurį užsieniečiai turėtų mokėti dar daugiau, nei vokiečiai, tačiau Europos Komisija (EK) atmetė Vokietijos planą dėl naujos kelių mokesčių tvarkos, praneša „Euractiv“.

Netrukus kelionės į Vokietiją gali gerokai pabrangti dėl kelių mokesčio.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Netrukus kelionės į Vokietiją gali gerokai pabrangti dėl kelių mokesčio.<br>Lrytas.lt archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 10, 2014, 10:25 AM, atnaujinta Feb 17, 2018, 5:43 PM

Naujos Vokietiją valdančios koalicijos sutarimu, Vokietija turėtų pirmą kartą pradėti taikyti kelių mokestį panaudojant vinjetes (nurodančius mokesčio rūšį ir galiojimo laiką lipdukus ant automobilio stiklo), tačiau plano detalės kol kas neaiškios.

Pristatydamas naują kelių apmokestinimo projektą, Vokietijos transporto ministras Alexanderas Dobrindtas pasiūlė taikyti skirtingus mokesčius vokiečių ir užsienio šalių vairuotojams.

Europos Sąjungos (ES) transporto komisaro Siimo Kallaso teigimu, jis yra pasiruošęs diskusijoms dėl nuolaidų automobiliams su skirtingais CO2 emisijos standartais, bet ne vairuotojų skirstymui pagal pilietybę.

Tačiau Vokietijos kanclerės Angelos Merkel Krikščionių demokratų sąjunga (CDU) užsispyrusiai laikosi savo pozicijos. CDU frakcijos parlamente atstovas Arnoldas Vaatzas žurnalistams sakė, kad naujas kelių mokestis yra sąžiningumo klausimas.

Pašnekovo teigimu, daugelis ES šalių ima mokesčius iš vokiečių vairuotojų už naudojimąsi jų keliais. Todėl teisinga, kad užsieniečiai taip pat turėtų mokėti už važiavimą Vokietijos keliais. Jeigu Vokietijos valdžia nuspręstų padengti dalį šalies piliečių kelių mokesčių, jai turėtų būti leista tą padaryti, nes tai yra vidaus politikos reikalas.

„ES tai neliečia“ - sakė A.Vatzas.

A.Vatzo teigimu, naujas kelių mokestis teoriškai galėtų surinkti nuo 800 mln. iki 1 mlrd. eurų per metus. Tačiau pašnekovas išreiškė abejonę, ar tokio mokesčio administravimo kaštai padengs jo pajamas.

Partijos atstovo teigimu, kelių mokesčio alternatyva galėtų būti didesnės degalų kainos. Tai sukeltų papildomų išlaidų vokiečių vairuotojams, tačiau jos bent jau būtų proporcingos kuro suvartojimui.

Kelių apmokestinimas yra viena iš temų, keliančių nesutarimą didžiojoje koalicijoje. Socialdemokratų teigimu, toks mokestis apskritai neturės jokio ryškaus finansinio efekto.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.