Egzaminas su ekonominio vairavimo taisyklėmis: ką reikia žinoti

Nuo Naujųjų metų laikantieji vairavimo egzaminą susiduria su dar vienu reikalavimu. Būsimiesiems vairuotojams tenka įrodyti ne tik tai, kad jie apskritai sugeba valdyti automobilį, bet ir moka važiuoti ekonomiškai, taupydami degalus ir saugodami aplinką.

Ekonomiško vairavimo klaidos per egzaminą laikomos tik nekritinėmis.<br>V.Balkūno nuotr.
Ekonomiško vairavimo klaidos per egzaminą laikomos tik nekritinėmis.<br>V.Balkūno nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Jan 16, 2014, 6:33 PM, atnaujinta Feb 17, 2018, 10:55 AM

Dar belaukiant naujųjų reikalavimų įvedimo pradžios buvo kilęs didžiulis šurmulys, kaip ekonomiškas vairavimas bus vertinamas ir kiek šios žinios turės įtakos egzamino rezultatui.

Vertinimo kriterijai nebuvo patvirtinti iki pat praėjusių metų pabaigos, taigi pirmieji šių metų nauji vairuotojai į egzaminą ėjo kaip į nežinią. Taigi, ką reikia žinoti apie ekonominio vairavimo patikrinimą?

Naujas Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas buvo patvirtintas tik prieš pat žiemos šventes, gruodžio 23 dieną.

Tarp klaidų – delsimas jungti pavarą

Šiame dokumente ilgu pavadinimu išdėstyti visi reikalavimai, ką būsimasis vairuotojas per egzaminą turi sugebėti parodyti – vertinimo kriterijai, klausimai, egzamino eiga ir klaidos.

Jų sąrašą ir papildė ekonominio vairavimo principų nesilaikymas. Pagal naująjį aprašą, nekritinėmis klaidomis naujai laikomi tokie vairuotojo veiksmai:

– spaudžia akceleratoriaus paminą ir neleidžia transporto priemonei judėti iš inercijos prieš sustojant iš anksto numatytoje vietoje (sankryžoje, kurioje dega draudžiamas šviesoforo signalas, stovi „Stop“ ženklas ir pan.) ar kitose situacijose;

– važiuoja įjungęs neutralią pavarą išlanka (posūkiu ar vingiu) arba nuokalne;

– jungia pavarą, kai važiuodamas sankryžoje ar išlankoje suka vairą, ir (arba) pavaros perjungimas trukdo transporto priemonei judėti sklandžiai ir tolygiai;

– aukštesnę pavarą jungia varikliui pasiekus 2300 ar daugiau sūkių per minutę, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;

– įjungia antrą pavarą, pradėjęs važiuoti ir nuvažiavęs didesnį kaip dviejų automobilių ilgio atstumą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;

– tolygiai važiuoja 30 km/val. ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei trečią pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;

– tolygiai važiuoja 50 km/val. ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei ketvirtą pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja;

– tolygiai važiuoja 70 km/val. ar didesniu greičiu, įjungęs žemesnę nei penktą pavarą, kai eismo situacija ir (arba) važiavimo sąlygos to nereikalauja.

Taip pat sąrašą papildė viena klaida, tiesiogiai nesusijusi su ekonomišku vairavimu ir skirta įvertinti saugaus atstumo pasirinkimą - kelyje, kuriame yra dvi ar daugiau eismo juostos, skirtos važiuoti viena kryptimi, iki kito automobilio turi būti paliekamas ne mažesnis kaip per tris sekundes nuvažiuojamas atstumas.

Kritinių klaidų nepadaugėjo

Dar viena klaida iš nekritinių klaidų sąrašo pašalinta – trūkumu nebelaikoma, jei būsimasis vairuotojas važiuoja įjungęs neutralią pavarą nuo trijų iki penkių (imtinai) sekundžių.

Kritinių klaidų sąrašo ekonomiško vairavimo principai nepapildė, todėl vairuotojams nėra ko stipriai baimintis naujųjų taisyklių.

Nekritinių klaidų leidžiama padaryti net aštuonias, o jei egzaminuojamasis nuolat kartoja tą pačią klaidą, egzaminas laikomas neišlaikytas po šeštosios specifinės pasikartojančios klaidos.

Konfliktų nelaukia

Prieš įvedant ekonomiško vairavimo patikrinimą per egzaminą, dalis vairuotojų svarstė, kad tokius įgūdžius vertinti yra labai subjektyvu ir tai paliks daug erdvės egzaminuotojų savivalei.

Tačiau egzaminus rengiančios įmonės „Regitra“ Egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Algimantas Tarabilda užtikrino, kad egzaminuotojai nėra vairuotojų priešai ir nebando tyčia kelti konfliktų.

„Pabandysiu ir aš „interpretuoti“: vairuotojas, artėdamas prie sankryžos, žino, kada atleisti akceleratorių, o egzaminuotojas apie tai nieko neišmano? - retoriškai klausė jis. - Staigus greitėjimas ir stabdymas, važiuojant intensyviame eisme – vieni blogiausių vairuotojo įpročių. Intensyvus eismas reikalauja atidumo, o toks vairuotojas vargiai mato, kas aplink jį vyksta.“

Liko išlygų

Pasak pašnekovo, neviršyti 2,3 tūkst. variklio sūkių ir perjungti pavarą esant tam tikram greičiui ir taip yra įprasta vairuotojams. O jei būsimasis vairuotojas, lenkdamas, persirikiuodamas ar kitoje būtinoje situacijoje perjungs pavarą kiek vėliau, tai nebus laikoma klaida.

„Viena ir bene svarbiausia iš „auksinių“ ekovairavimo taisyklių teigia: „Stebėkite kelią kiek galima toliau į priekį ir numatykite eismo srautą.

Veikite vietoje to, kad tik reaguotumėte – didinkite savo veiksmų laisvę, išlaikydami tinkamą atstumą tarp transporto priemonių, leidžiantį išnaudoti automobilio inerciją.

Didesnis saugumo atstumas, atitinkantis apytiksliai 3 sekundes iki priekyje esančio automobilio, optimizuoja galimybes subalansuoti greičio svyravimus eismo sraute ir leidžia tolygiai vairuoti pastoviu greičiu.“

Šis principas nėra naujas ir iš esmės apibrėžia atidaus ir atsakingo vairuotojo elgesio modelį. Manau, kad egzaminą išlaikytų visi, kam nesvetima paminėta ir kitos „auksinės“ ekovairavimo taisyklės“, - sakė A.Tarabilda.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.