Sausa žiema - rojus automobilių plovėjams

Kai žiemą gatves nukloja druska ir purvas, vairuotojai nesivargina plauti automobilių. Tačiau stojus sausiems orams net per šalčius prie plovyklų išsirikiavo eilės norinčių grąžinti savo mašinoms tikrąją spalvą, rašo „Lietuvos rytas“.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Feb 6, 2014, 7:27 AM, atnaujinta Feb 16, 2018, 4:06 PM

Paprastai žiemą automobiliai, vos išvažiavę iš plovyklos, apdrabstomi druskingais purslais, o nenorėdami vėjais leisti pinigų žmonės jų neplauna ir po keletą mėnesių.

Bet, pagal meteorologų prognozes, visą ateinančią savaitę nesnigs ir nelis arba kritulių bus labai mažai. Todėl laukti vietos plovykloje dabar tenka valandą ar ilgiau, o vakarais nusidriekia tokios eilės, kad stovėti ryžtasi tik kantriausieji.

Tenka laukti porą valandų

Nusiplauti mašiną kainuoja nuo 8–10 litų savitarnos plovyklose iki 50 litų ir daugiau, jei automobilis ne tik plaunamas, bet ir vaškuojamas.

Pasak plovyklų tinklo „Švaros broliai“ atstovo Raimondo Balčiūno, nuplovus automobilį esant sausiems orams, koks laikosi pastarosiomis dienomis, jis 2–3 savaites atrodys švarutėlis.

„Dabar puikios sąlygos – danga sausa, kritulių nėra”, – aiškino pašnekovas. Jis neslėpė, kad įmonė pajuto didžiulį klientų antplūdį. Vairuotojai eilėje laukia iki 2 valandų, o išsirinkę tikslų plovimo laiką turi užsirašyti bent prieš dieną.

„Lukoil“ prekių ir paslaugų pardavimo vadovas Kęstutis Razgaitis taip pat patvirtino, kad pastaruoju metu prie plovyklų išsirikiavo ilgos eilės. Jos nusidriekė ne tik Vilniuje ir kituose didmiesčiuose, bet ir mažesniuose miestuose.

„Verslas priklauso nuo orų. Dabar jie tinkami plauti automobilį. Blogiausios dienos būna, kai lyja, šlapia, o geriausias laikas – nuo pat pirmos giedro oro dienos“, – pasakojo „Lukoil“ atstovas.

Patartina nuvalyti kraštus

Pasak K.Razgaičio, oro temperatūra niekaip neriboja automobilio plovimo. „Naudojame tuos pačius chemikalus kaip ir vasarą, tik žiemą jų reikia daugiau“, – aiškino pašnekovas.

Prieš išvažiuojant į lauką automobilis išdžiovinamas. Tačiau vairuotojui būtų pravartu turėti švarų skudurėlį, kuriuo, išvažiavęs iš plovyklos, jis galėtų nuvalyti durelių ir bagažinės kraštus, kad šios detalės neprišaltų.

Taip pat prieš važiuojant į gatvę reikėtų keletą kartų spūstelėti stabdžio pedalą, kad nuo stabdžių diskų nutekėtų vandens likučiai.

Rankinėse plovyklose automobilius paprastai nusausina ir durelių gumas bei spyneles sutepa darbuotojai, bet toks plovimas ilgiau užtrunka ir brangiau kainuoja.

Pataria ir nuvaškuoti

Norintiems žiemą rečiau plauti automobilį R.Balčiūnas siūlė padengti jį vašku. Paprasčiausia procedūra kainuoja apie 15 litų, o galintys sau leisti daugiau, renkasi brangiausią padengimą teflonu, kainuojantį apie 250 litų.

Taupantys pinigus automobilį gali nuvaškuoti ir patys savame garaže.

„Tai verta padaryti ir vidury žiemos. Dar nematėme šlapdribos, druskų“, – atkreipė dėmesį K.Razgaitis.

Kokybiška vaško danga atlaiko 2–4 plovimus, taigi apie mėnesį. Pastebėjęs, kad daugelis savo automobilį plauna net ne kiekvieną mėnesį, R.Balčiūnas nenorėjo suprasti taip besielgiančių vairuotojų.

„Kai kas ir suplyšusiais rūbais ar batais vaikšto. Purvas automobiliui kenkia. Tai nėra vien žemė, tai ir druskų mišiniai, šarmai, kurie skverbiasi į laką.

Bet kokį daiktą galima palyginti, kaip atrodo prižiūrėtas ir neprižiūrėtas. Pavyzdžiui, jeigu batus kiekvieną dieną valysi, tepsi, avėsi ilgai, o jeigu neprižiūrėsi, ir nesibaigus sezonui gali nudrengti“, – aiškino „Švaros brolių“ atstovas.

Visą žiemą neplauti – kenksminga

Nors žiemą krintant šlapdribai ar pervažiavus pabarstyta gatve ką tik nuplautas automobilis bemat išsitepa, per keletą dienų prilipęs purvas neprilygsta keletą mėnesių kauptam sluoksniui.

Labiausiai nuo druskos ir smėlio kenčia nematoma automobilio dalis – jo dugnas. Į mažas įtrūkas ir tarp detalių patekusi druska, susimaišiusi su drėgme, ima graužti metalą, jis pradeda greitai rūdyti.

Plauti automobilį per didelius šalčius kenksminga tik tuomet, jeigu jis po plovimo neišdžiovinamas ar nenuvalomas. Tada vanduo gali patekti tarp detalių, o šąlant plėsdamasis iškraipyti jas ar pagilinti įtrūkimus.

Automobilio nebeplauti be džiovinimo reikėtų termometro stulpeliui nukritus iki minus 10 laipsnių Celsijaus.

Pavasarį rekomenduojama išvalyti automobilio saloną, kad su batais atneštos druskos ir drėgmė neardytų mašinos dugno likusią metų dalį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.