Netikėtai nutrauktos lenktynės lėmė nugalėtojus

Antroje vietoje liko Andriaus Gečiausko vadovaujama "Inter Rao Lietuva" komanda: Rytis Garbaravičius, Robertas Kupčikas, Marijus Mazuchas.

Atitvaras po avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Atitvaras po avarijos.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus

Jul 19, 2014, 1:21 PM, atnaujinta Feb 11, 2018, 9:07 PM

Tuo metu pirmavusi "Liqui Moly Racing Team Lithuania" komanda buvo spėjusi nuvažiuoti 303 ratus - apie 812,6 kilometrų. Ją persekiojusi "Inter Rao Lietuva" paskelbto finišo metu nuo varžovų buvo atsilikusi vos 13 sek. Tokia netikėta lenktynių baigtis šiai komandai buvo apmaudi dar ir dėl to, kad iki tol pirmavusi komanda prieš lemtingą avariją buvo užvažiavusi užsipilti kuro ir varžovus praleido į priekį. Mažai abejojama, kad gerokai galingesnį automobilį už varžovus turėjusi "Inter Rao Lietuva" iki lenktynių pabaigos būtų aplenkusi.

Trečioje vietoje likusiai "Macrofinance" komandai apmaudo buvo mažiau. Ji nuo lyderių dvejeto buvo atsilikusi net 6 ratais. Šitaip netikėtai pasibaigus lenktynėms, patys tuo netikėdami, 1000 kilometrų lenktynių nugalėtojų taurę kėlė Ronaldo Smaidrio vadovaujama "Liqui Moly Team Lithuania" komanda, kurios automobilį "BMW E90 Edva" visų varžybų metu vairavo broliai Jonas ir Ignas Gelžiniai bei Edvinas Arkušauskas.

Antroje vietoje liko Andriaus Gečiausko vadovaujama "Inter Rao Lietuva" komanda: Rytis Garbaravičius, Robertas Kupčikas, Marijus Mazuchas.

Ant trečios lenktynių prizininkų pakylos lipo Igno Žiurinsko "Macrofinance" komanda: Rimas Gerulaitis, Tomas Dapšas, Andrius Jasionauskas, Vytenis Gulbinas.         

20 val. 45 min. teisėjai sustabdė lenktynes. Taip pasielgta dėl to, kad trasa, vienai komandai įvažiavus į posūkyje esančius atitvarus ir po jais palindus, pasidarė nesaugi. Jei į apgadintus atitvarus įvažiuotų kita komanda, lenktynininkai rizikuotų susižeisti galvas.

20 val. 35 min. Dėl masinės avarijos, kol nuo kelio buvo pašalinti apsidaužę automobiliai, į trasą išvažiavusi saugos mašina ilgam pristabdė lenktynių spartą. Pradėta prognozuoti, kad nė vienas lenktynių dalyvis nespės įveikti 1000 kilometrų distanciją, nes lenktynėms duotas 10 valandų limitas. Startas buvo paskelbtas 12 val. 12 min. Vadinasi, lenktynės bet kuriuo atveju turi b8ti baigtos kiek vėliau, nei po 22 valandos. Iki šio momento liko vos daugiau nei pusantros valandos, o dabar pirmaujančiai "Liqui Moly" komandai iki finišo dar liko nuvažiuoti apie 190 kilometrų. Pradėta abejoti, ar per likusį laiką ji tai spės padaryti.

Tokia situacija jau buvo nutikusi 2006 metais, kai dėl avarijų gausos ir dažnų saugos automobilio pasirodymų trasoje lenktynininkai nuvažiavo tik 955 kilometrus ir lenktynės buvo sustabdytos išsekus maksimalaus 10 valandų važiavimo limitui. Paaiškėjo ir tikslesnės masinės avarijos priežastys. Pasirodo, kad "Skinest Rail Kaminera" automobilis "BMW" pravažiavo posūkį ir sustojęs šalikelėje laukė progos, kol sugrįžęs atgal galės įsukti. Tuo metu prie posūkio priartėjo trys automobiliai. "Speed Factory Racing" "Radicalas" atsitrenkė į "Daumantų" komandos "Porsche", o ši šalikelėje stovinčią "BMW" "sugrūdo" į atitvarus. "Porsche" klubo stovykloje - gedulas. Lenktynėse nebeliko nė vieno iš dviejų lenktynėse dalyvavusių šios markės automobilių.       

19 val 50 min. 1000 kilometrų lentynėse įvyko rimčiausia masinė avarija. Lyderiams likus važiuoti paskutinįjį šimtą ratų prie arčiausiai techninio aptarnavimo zonos esančio posūkio kartą šioje vietoje į atitvarus atsitrenkęs "Speed Factory Racing" "Radical SR8" susidūrė su tuo metu trečioje vietoje buvusios "Daumantų Hoptrans - Toverasport" komandos "Porsche". Iš paskos važiavęs "Skinest Rail - Kaminera" automobilis "BMW" norėjo išvengti susidūrimo su kelią užtvėrusiomis mašinomis ir staigiai suko į šalį. Dideliu greičiu važiavusią mašiną sumėtė ir jį nuvažiavo nuo kelio išlauždama atitvarus. "BMW" tiesiog pakibo ant kelio šlaito palindusi po metaliniais atitvarais.

Kiti automobiliai griūties išvengė ištaškydami posūkius žyminčius stiklo vatos paketus ir apdaužymų išvengė. Lenktynės buvo ilgam pristabdytos, kol trys nebevažiuojančios mašinos buvo patrauktos iš trasos. "Speed Factory Racing" automobilis trečią kartą patyrė incidentą, po kurio mažai tikimąsi, kad jis prisikels.

Tuo metu į pirmąją vietą išsiveržė "Inter Rao Lietuva", kuri keliomis sekundėmis lenkia "Liqui Moly" komandą. Po "Daumantų" komandos nelaimės į trečią vietą vėl pakilo "Macrofinance".    

19 val. 23min. Lenktynėse pirmaujančiai "Liqui Moly Racing Team Lithuania" komandai iki finišo likus maždaug 300 kilometrų, kaip feniksas iš pelenų vėl pakilo prieš daugiau nei valandą rimtą avariją patyrusi "Speed Factory Racing" komanda. Jos "Radical SR8" vėl trasoje ir jau pakilo į 25 -ąją vietą. Tiesa, pavyti bent pirmąjį dešimtuką jai gali pritrūkti laiko, nes atotrūkis - vis dar milžiniškas.  Tuo tarpu avarijos trasoje skina vieną komandą po kitos. Techninio aptarnavimo zonoje ilgam nusėdo "Brum Brum Vitamins by JR Motosport" komandos "BMW M3 Silhouette", kai jį vairavęs kaunietis Dainius Matijošaitis važiuodamas 236 - ąjį ratą galiniame trasos posūkyje pylė į atitvarus ir gerokai sulankstė automobilio variklio dangtį. Nuo smūgio aišku kliuvo ir tam, kas yra po šiuo dangčiu.

Iš viso jau dabar iš lenktynių yra pasitraukę ir jų nebeketina tęsti 4 komandos, tačiau nežinoma, ar kuri nors viena iš jų nepaseks neužmušamos "Speed Factory Racing" komandos pavyzdžiu ir nesugrįš į trasą bent finišuoti.

Kol kas lenktynių lyderiai nepasikeitė. Dėl pirmosios vietos tarpusavyje atkakliai varžosi "Liqui Moly" su "Inter Rao Lietuva". Nuo jų pusketvirto rato atsilieka "Macrofinance".     

18 val. 15 min. Nuo savo lemties nepabėgsi. Šį posakį galima pritaikyti kvalifikacinių lenktynių nugalėtojai ir greičiausią automobilį turinčiai "Speed Factory Racing" komandai. Lenktynių pradžioje gedimą turėjusiai, bet su juo sėkmingai susitvarkiusiai ir į lyderio poziciją sugrįžusiai komandai lemtingu tapo 210 - asis ratas. Tuo metu automobilį vairavęs Rusijos sportininkas Rustamas Akiniyazovas posūkyje galine mašinos dalimi kliudė apsauginį bloką, apsisuko trasoje ir šonu gana stipriai rėžėsi į metalinius kelio atitvarus. Rėžėsi taip, kad jie gerokai įlinko.

Dėl savo klaidos susikrimtęs lenktynininkas neslėpė liūdesio ir išlipęs iš automobilio pėsčiomis patraukė į netoli šio posūkio esančią techninio aptarnavimo zoną. Nebevažiuojantį automobilį teko užkelti į techninę pagalbos mašiną ir vežti pas mechanikus. Komandų mechanikai garsėja darantys stebuklus, tačiau kad jie lenktynėms prikels stiprų smūgį patyrusį automobilį, mažai besitikima. Jei baigiantis lenktynėms šios komandos "Radical SR8" dar ir išvažiuos į trasą, kova dėl nugalėtojų jiems jau baigėsi.

Šitaip liūdnai lenktynės baigėsi visiems trims favoritams, kurie pirmavo pirmąjį trečdalį lenktynių. Dabar lenktynėse pirmauja tos komandos, kurių prieš varžybas niekas rimtai nevertino. Pirmoje vietoje "Liqui Moly Racing Team Lithuania". Jai ant kulnų lipa "Inter Rao Lietuva", kuri atsilieka vos pusę rato. Trečioje vietoje lenktynių pradžioje nuo komandų rikiuotės vidurio nuosekliai kilusi "Macrofinance" komanda. Ji nuo abiejų lyderių atsilieka dviem ratais.    

17 val. 35 min. Ilgų distancijų lenktynėse patikimimu garsėję "Porsche" automobiliai nuvylė "General Financing" komandą. Važiuojant 167 - ąjį ratą vieno iš lyderių automobiliui subyrėjo pavarų dėžė ir į techninio aptarnavimo centrą "Porsche" atitempusi komanda suprato, kad gedimo pašalinti nebeįmanoma ir jiems šios lenktynės jau yra baigtos.

Važiuojant tą patį ratą beveik tuo pačiu metu nesėkmė ištiko ir tuo metu pirmavusią "BarBar'os" komandą. Jos "Aquila CR1" sustojo trasoje, kai sulūžo automobilio pusašis. Kol buvo taisomas gedimas buvę lyderiai spėjo nusmukti į trečiąjį komandų rikiuotės dešimtuką. Tačiau komanda grįžo į trasą ir tęsia lenktynes, nors pasiekti lyderių jau nebesitiki.

 Kad atsitikus gedimui rankų nuleisti nevalia, įrodė "Speed Factory Racing". Lenktynių pradžioje pirmavę, o vėliau po gedimo į turnyrinės rikiuotės vidurį nusmukusi komanda atsitiesė, ir su savo greičiausiu lenktynių automobiliu baigiant važiuoti 200 ratų vėl sugrįžo į lyderio poziciją.

Antroje vietoje vos ratu atsliekanti "Liqui Moly Racing Team Lithuania" komanda, trečioje pirmą kartą pasirodė "Daumantų - Hoptrans - Toverasport" komanda su "Porsche EBR968", kuri nuo lyderio atsilieka dviem ratais. Gal šis lenktynėse likęs "Porsche" automobilis įrodys, kad lyderių tos pačios markės automobilį ištikusi nesėkmė - tik atsitiktinumas.

16 val. 40 min. Lenktynių scenarijus palankiai klostosi žiūrovams. Vos lenktynių lyderiai spėja kiek toliau atsiplėšti nuo varžovų ir žiūrovų aistros nurimsta, kai pirmaujančią komandą sustabdo automobilio gedimas ir varžybų intriga sugrįžta. Artėjant lenktynių pusiaukelei trasoje staiga sustojo lyderių "BarBar'os" komandos automobilis "Aquila CR1", kuri iki tol prieš artimiausius varžovus "General Financing" komandą pirmavo net 4 ratais. Kol lyderių automobilis buvo tempiamas į techninio aptarnavimo zoną, komandos vadovas dar nieko negalėjo pasakyti, ar gedimas yra rimtas.

Beveik tuo pat metu techninio aptarnavimo zonoje atsidūrė ir antroje vietoje važiavęs "General Financing" komandos automobilis "Porsche".

Šiuo lyderių stabtelėjimu netruko pasinaudoti varžovai ir į pirmą vietą pirmą kartą išsiveržė "Mojo Lounge Racing" "BMW", vairuojama belgo Stevo Vanbellingeno. Į lyderių gretą po ilgokos petraukos sugrįžo greitasis "Speed Factory Racing" automobilis "Radical SR8", kuris nuo pirmaujančio "BMW" atsilieka vos trimis ratais. Į trečią vietą pirmą kartą pakilo Jono Gelžinio vairuojamas "Liqui Moly Racing Team Lithuania" komandos automobilis "BMW E90 Edva".    

16 val. 05 min. Pirmąjį lenktynių trečdalį pirmavusią "Speed Factory Racing" komandą ištiko nelaimė. Važiuojant 141 - ąjį ratą Konstantino Calko vairuojamas "Radical SR8" buvo priverstas užsukti į techninio aptarnavimo zoną. Pakėlę variklio dangtį prie jo palinko komandos mechanikai, tačiau aiškėja, kad automobilio gedimas yra rimtesnis, nei atrodė iš pradžių. Komandos automobiliui užteko pas mechanikus užtrukti apie 10 minučių ir buvę lyderiai nusirito į 5 vietą.

Pasinaudoję varžovų nesėkme į priekį šovė "BarBar'a" ir "General Financing" komandos. Antroje vietoje važiuojanti pastaroji komanda nuo trečioje vietoje esančios "Mojo Lounge Racing" yra atsiplėšusi trimis ratais.  Į trasą vėl išvažiavę favoritai "Speed Factory Racing" dabar nuo lyderių atsilieka beveik dešimčia ratų.

Tačiau lenktynės dar neįpusėjo ir kvalifikaciją laimėjusi "Speed" komanda dar neprarado vilčių iškovoti lenktynių nugalėtojų taurę.  

15 val. 20 min.  Lenktynių trasoje vis dažniau pasirodo saugos automobilis, kuris stabdo varžybų tempą, kol iš kelio nebus patrauktos nebegalinčios važiuoti mašinos. Regis ilgam iš trasos pasitraukė "Prie kavos Racing Team" komanda, kurios automobiliui "BMW E90 M3" atsikabino kardanas. Tuo metu automobilį vairavęs Tomas Stabingis pasakojo, kad pajuto didžiulį smūgį, tačiau manė, kad dar sugebės nuvažiuoti iki techninio aptarnavimo zonos. Bet netrukus mašinos valdymas buvo prarastas ir lenktynininkas vos neįsirėžė į tuo metu netoli važiavusį varžovą.

Kiek vėliau posūkius žyminčius pastatų apšiltinimo vatos pakus ištaškė ir į kelio atitvarus įsirėmė "Lesta" komandos eksperimentinis automobilis "Lotus replika".  Pristabdžius lenktynes šį automobilį teko parvilkti į techninio aptarnavimo zoną. Šiuo metu ten remontuojami keturių komandų automobiliai.

Po keliolikos minučių atitvarus "pabučiavo" "DFDSDHR.COM" komandos "Ford Escort" automobilis. Ne veltui ne vienas lenktynininkas pastebėjo, kad po sankryžos rekonstrukcijos kelio dango paklojus nauju asfaltu, trasa yra slidi ir automobiliams posūkiai yra klastingi.  

Beveik trečdalį distancijos įveikę trys lenktynių lyderiai dar labiau nutolo nuo persekiotojų ir dabar trečioje vietoje esanti "BarBar'a" komanda artimiausius varžovus ketvirtoje vietoje esančius "Mojo Lounge Racing by JR Motosport" lenkia net 4 ratais. Tai jau - solidi persvara, kuriai panaikinti reikia mažiausiai 5 minučių. Lenktynėse vis dar pirmauja "Speed Factory Racing", turintis 2 ratų persvarą. Atkaklesnė kova dėl antrosios pozicijos. Kol kas ją užima "General Financing", kuri savo konkurentus "BarBar'ą" lenkia vos pusę rato.    

14 val. 15 min. Trasoje darosi karšta tiesiogine žodžio prasme. Pirmame dešimtuke važiavusios "Mojo Lounge 2 Racing by JR Motosport" komandos "BMW M3 GTR" automobilio variklis perkaito ir trasos gale iš po variklio dangčio ėmė veržtis dūmai ir pasirodė liepsnos. Lenktynės buvo pristabdytos, o į trasą išskubėjo ugniagesių automobilis, bei automobilius tranpsortuojanti techninės pagalbos mašina. Ar šiai komandai dar bus lemta tęsti varžybas, paaiškės, kai ugniagesių užgęsintą variklį įvertins mechanikai.

Lyderiai nesikeičia ir didina savo pranašumą prieš varžovus. Tačiau penktąją vietą nuo pirmosios skiria vos 4 ratai, kurie greitai ištirptų atsitikus bet kuriam gedimui, o lyderių rikiuotė pasikeistų bet kuriai pirmaujančiai komandai užsukus pasipildyti degalų.

13 val. 45 min. Lenktynių trasoje pirmą kartą pasirodė saugos automobilis. Jis pristabdė lenktynių tempą, kol iš trasos buvo pašalintas gedimus patyręs "E100 Go - Piniginė. lt" komandos automobilis "Spire GTR". Šis autombilis posūkyje stuktelėjo į atitvarus, tačiau matomų didelių sužalojimų nepatyrė, todėl manoma, kad  mechanikams jį kiek aplopius, ši mašina iš techninio aptarnavimo zonos į trasą dar išvažiuos. Kita vertus, kovoti dėl aukštų vietų ši komanda, regis, galimybių nebeturi. pačioje pradžioje nuvažiavusi vos vieną ratą ji turėjo sukti pas mechanikus, o dabar įveikusi vos 28 ratus yra paskutiniojoje vietoje ir nuo artimiausio varžovo atsilieka beveik 10 ratų.

Tuo metu lenktynių lyderiai "Speed Factory Racing" didina atotrūkį nuo antroje vietoje važiuojančios "BarBar'a Bauer by Algirdai" komandos. Dabar jas skiria jau du ratai. Trečioje - "General Financing" automobilis "Porsche", kurį šiuo metu vairuoja Nerijus Dagilis.

13 val. 19 min. Įvykiai trasoje keičiasi kaip kaleidoskope. "Speed Factory Racing" komandai net ir pakeitus lenktynininką, ji išlaikė pirmaujančias pozicijas. Nuo jos vis dar neatsilieka R.Čapkauskas, o į trečią vietą įsiveržė "Inter RAO Lietuva" su BMW M3.

13 val. 07 min. Baigiantis pirmąjai lenktynių valandai, o pirmaujančiai komandai "Speed Factory Racing" artėjant prie 50 - ojo rato aiškėja lyderių trejetukas. Nuo par varžybų pradžios pirmaujančiai komandai ant kulnų lipa "BarBar'a- Bauer by Algirdai" lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas, kuris nuo prikyje važiuojančio Konstantino Calko atsilieka vos keliasdešimt sekundžių. Trečioje vietoje nuolat buvusią "General Financing" komanda šiuo metu nusmuko į 6 vietą, o jos poziciją užėmė "Cor User Racing" su Baltijos šalių lenktynių trasose dar neregėtu eksperimentiniu monstru "Marcos Mantis".

Iki 29 - ojo rato trečia važiavusią "15 min-GSR-Telšių statybą" ištiko nesėkmė ir automobilis buvo priverstas užsukti į techninio aptarnavimo zoną. Šiai komandai užteko sugaišti kelioliką minučių ir ji beregint nusmuko į ketvirtą komandų dešimtuką. 

Po Kretingos – Palangos žiedinės sankryžos rekonstrukcijos sutrumpėjus trasos ratui, 1000 kilometrų norinčiam įveikti būsimajam varžybų nugalėtojui šiemet teks įveikti 373 ratus. Žiūrovams lieka tik spėlioti, kuri vienintelė komanda pirmoji spės nuvažiuoti šį ilgą atstumą ir kels lenktynių nugalėtojų taurę.

Vienais iš pagrindinių favoritų įvardijama penktadienį vakare vykusią kvalifikaciją laimėjusi „Speed Factory Racing“ komanda, kurios eksperimentinis automobilis „Radical SR8“ įrodė esąs greičiausias. Šios komandos nariui 20 metų latviui Konstantinui Calko priklauso kvalifikacinėse varžybose pasiektas naujos trasos greičio rekordas – 1 min. 07,046 sek.

Tačiau jam konkurenciją pasiruošę sudaryti kiti ne mažiau greiti ir galingi automobiliai. Antrąją vietą kvalifikacijoje užėmė „15 min – GSR – Telšių statyba“ komanda, kurios „Radical SR5“ ratą apsuko per 1 min. 09,390 sek. Vos keliomis dešimtosiomis sekundės nuo jos atsiliko kitas favoritas – „BarBar'a – Bauer by Algirdai“ su lenktyniniu monstru „Aquila CR1“. Jų trasos rato laikas – 1 min.938 sek.

Už prizininkų trejeto likusi „General Financing – Stihl by Pitlane“ komanda važiuojanti su „Porsche 911 GT3 Cup“ nuo artimiausio varžovo atsiliko daugiau nei 2 sekundėmis.

Tačiau sportininkai supranta, kad ne vieno rato greitis lemia pergalę beveik pusę paros trunkančiame lenktynių maratone. Kvalifikacijos nugalėtojų komandos vadovas Dalius Steponavičius nerimavo, kad vos 50 litrų talpos degalų baką turinčiam jų automobiliui į degalinę teks užsukti ir laiką gaišti du kartus daugiau, nei talpesnius kuro bakus turintiems varžovams.

Kita vertus, kaip įrodė ankstesnės lenktynės, pripažinti favoritai su itin galingais automobiliais sugesdavo jau po pirmųjų lenktynių valandų ir pasitraukdavo iš varžybų. Šiuo atveju savotišką pranašumą turi „General Financing“ komanda, nes jų turimas „Porsche“ jau įrodė esąs vienas iš patikimiausių lenktynių automobilių. Iš 14 iki šiol vykusių 1000 kilometrų lenktynių, šios markės automobiliai nugalėjo net 8 kartus.

Net ir po starto kol kas dar neaišku, kiek komandų dalyvaus lenktynėse. Varžyboms užsiregistravo 43 komandos, tačiau kai kurie automobiliai jau treniruotėse patyrė gedimus ir kvalifikacijoje trys automobiliai iš viso nevažiavo. Bet labai tikėtina, kad suremontuotos mašinos iš techninio aptarnavimo zonos į trasą išvažiuos jau lenktynių metu.

Genda ne vien tik automobiliai. 1000 kilometrų lenktynių startą turėjo pasveikinti du Lietuvoje šiuo metu patruliuojantys Lenkijos naikintuvai. Tačiau paaiškėjo, kad vienam iš jų sugedo turbina ir jis šiandien negalėjo pakilti į orą, o naikintuvai gali skristi tik po du.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.