Automobilių signalizacijos prie „Akropolio“ užminė daug mįslių

Ramų vakarą atvažiuojate į prekybos centrą apsipirkti ir grįžę prie automobilio nebegalite jo atrakinti. Centrinio užrakto pultelis nereaguoja į jokį mygtuko spustelėjimą, o pamėginus atrakinti raktu automobilio signalizacija ima kaukti.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Sep 30, 2014, 2:45 PM, atnaujinta Jan 29, 2018, 3:38 AM

Sugedo signalizacija? Galbūt, bet aplinkui dešimtys kaukiančių kitų automobilių pasėja neramią mintį, kad nutiko kažkas šiurpiai neįprasto.

Automobiliai ėjo iš proto

Į tokią situaciją penktadienį pateko daugybė Vilniaus „Akropolio“ lankytojų. Kaip rašė portalas lrytas.lt, penktadienio vakarą Vilniaus policijos budėtojus užgriuvo vilniečių skambučių lavina. Žmonės skundėsi, kad automobilių aikštelėje prie prekybos centro pradėjo masiškai streikuoti automobilių signalizacijos. Jos kaukia, automobiliai neužsiveda ir niekas nieko negali padaryti.

Savininkų neklausė nei gamyklinės, nei servisuose įtaisytos signalizacijos sistemos, kaukė ir seni, ir nauji automobiliai.

Panašių įvykių yra buvę ir anksčiau, bet kad vienu metu būtų sustreikavę tokios daugybės automobilių centriniai užraktai, Vilniaus policija nepamena. Todėl šis įvykis užminė dar daugiau mįslių. Pradėta net spėlioti, kad tai galėjo būti kitos valstybės šnipų bandymas pademonstruoti galimybes.

Galingo prietaiso mįslė

Kas galėjo išvesti iš proto bemaž pusę didelėje aikštelėje stovinčių automobilių, bijojo spėlioti net patyrę automobilių apsaugos specialistai. Bendrovės „Altas“ technikos direktorius Arūnas Graliauskas svarstė, kad automobilius sutrikdyti galėjo itin stiprus  siųstuvas, veikiantis tuo pačiu diapazonu kaip ir automobilių užraktai.

„Iš esmės pati apsaugos sistema veikia kaip siųstuvas – raktas ar signalizacijos pultelis siunčia signalą „atidaryti“ ar „uždaryti“ į centrinio užrakto valdymo įrenginį automobilyje. Jei yra galingesnis įrenginys, veikiantis tuo pačiu dažniu, jis gali nepraleisti signalo iš savininko pultelio“, – aiškino jis.

Tačiau, koks tai galėjo būti prietaisas, pašnekovas tvirtino net neįsivaizduojantis. Pasak jo, jokie prekybos centre naudojami įrenginiai negalėjo sutrikdyti automobilių signalizacijų. Net ir automobilių signalizaciją montuojančios įmonės neturi tokių galingų prietaisų.

Policijai – naujiena

Teoriškai negalima atmesti ir galimybės, kad techniką išbandė automobilių vagys, bet tai mažai tikėtina, nes vargu ar jie būtų drįsę nusikaltimą daryti žmonių gausiai lankomoje vietoje ir dar tokiu lengvai pastebimu būdu. Be to, ilgapirščių naudojami signalų slopintuvai nebūna tokie galingi, kad išvestų iš rikiuotės dešimtis automobilių.

A.Graliauskas nesiryžo spėti, koks prietaisas galėjo sukelti tokią sumaištį. Jam neatėjo į galvą, kur tokio galingumo įrenginiai galėtų būti naudojami. „Tai turėjo būti labai galingas prietaisas. Jis turėjo būti atvežtas ir išvežtas iš aikštelės“, – svarstė jis.

Vilniaus vyriausiojo policijos komisariato atstovas Paulius Radvilavičius irgi gūžčiojo pečiais. „Policijai tai labai neįprastas įvykis. Nuo 18 val. 31 min. iki 19 val. 29 min. gavome penkis pranešimus iš žmonių, skambino ir „Akropolio“ apsauga“, – tvirtino jis.

Skambinantys žmonės pasakojo, kad aplinkui mato ir daugiau sutrikusių vairuotojų, kurie taip pat negali atrakinti savo automobilių, taigi realiai šis sutrikimas galėjo paveikti kelias dešimtis vairuotojų.

P.Radvilavičius patvirtino, kad policija aiškinasi įvykio aplinkybes, renka informaciją ir konsultuosis su Ryšių reguliavimo tarnyba.

Automobilių signalizacijos ėjo iš proto ir anksčiau

Šis įvykis Vilniuje – ne pirmasis, kai automobilių centriniai užraktai ima masiškai nebeveikti ir signalizacijos kaukia lyg pašėlusios.

2005 metų vasarį Vilniaus Savanorių prospekte esančio prekybos centro „Rimi Hypermarket” automobilių aikštelėje vienu metu ėmė kaukti beveik visų stovinčių automobilių signalizacijos. Išgirdę triukšmą žmonės puolė prie savo automobilių, tačiau negalėjo jų užvesti, o kai kurių – ir atrakinti.

Tuomet pareigūnai svarstė, kad trumpalaikį signalizacijos gedimą galėjo sukelti automobilių vagys, elektronikos prietaisais mėgindami nuskenuoti brangios mašinos signalizacijos dažnius, bet šios versijos policija oficialiai nepatvirtino.

Panašiai buvo ir 2008-ųjų liepą Kaune. Čia automobiliai tuo pat metu ėmė kaukti prie dviejų prekybos centrų – „Norfos“ ir „Megos“. Lankytojai įtarė, kad dėl nesklandumų gali būti kalta prekybos centrų gaisro signalizacija ar kiti elektros prietaisai, tačiau aiškių išvadų nepaskelbė nei policija, nei Ryšių reguliavimo tarnyba.

Dar kartą automobilių psichozė pasikartojo 2011 metų rugpjūtį Šiauliuose. Prekybos centro „Saulės miestas“ požeminėje aikštelėje įstrigo keliolika automobilių. Tuomet specialistai iškėlė versiją, kad dėl to kalta sugedusi vieno automobilių signalizacija, kuri privertė reaguoti ir kitus automobilius. Tačiau tikroji tokių keistų įvykių priežastis taip ir nepaaiškėjo.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kokių klausimų vengia prezidentas G. Nausėda?