Lietuvos „Toyota“ pardavėjai dėl klientų susikibo teisme

Lietuvoje naujų automobilių kas mėnesį parduodama tik 1–1,5 tūkst., bet pardavėjai pasiruošę rimtai susikauti dėl kiekvieno pirkėjo.

Daugiau nuotraukų (1)

Ilona Staškutė

Oct 7, 2014, 6:00 AM, atnaujinta Jan 28, 2018, 8:26 AM

Daugelis apsiriboja rėksmingais reklaminiais plakatais ir skambiais pasiūlymais, bet dvi „Toyota“ markę atstovaujančios įmonės, „Tokvila“ ir „Mototoja“, žengė žingsnį toliau ir dėl klientų dėmesio susikibo teisme.

Nustebino paieškos rezultatai

Konfliktas tarp dviejų „Toyota“ atstovų kilo „Tokvilos“ vadovams pastebėjus, kad „Google“ paieškos sistemoje surinkus įmonės pavadinimą potencialūs klientai yra nukreipiami į „Mototojos“ interneto svetainę, rašo dienraštis "Lietuvos rytas".

„Surinkus, pavyzdžiui, raktinį žodį „Tokvila“, tarp mokamų paieškos pozicijų atsirasdavo tokia aktyvi nuoroda: „Tokvila-Mototoja.lt“, – tvirtino „Tokvilos“ valdybos pirmininkas Petras Ignotas.

Nukreipia į kitą svetainę

„Mus konsultavo ir išvadas pateikė profesionalūs informacinių technologijų specialistai, jie patvirtino ir oficialiai užfiksavo, kad tai yra specialiai suprogramuota „Google AdWords“ sistema“, – teigė P.Ignotas.

„Google AdWords“ reklamos platforma leidžia įmonėms susikurti savo reklamą panaudojant įvairius raktinius žodžius.

Ši reklama pasirodo matomiausiose kompiuterio ekrano vietose, kai nieko neįtariantis žmogus bando ieškoti jį dominančios informacijos ir surinkti paieškos žodžiai sutampa su „AdWords“ nurodytais raktiniais žodžiais.

„Mototojos“ reklamoje tarp raktinių žodžių buvo panaudotas ir „Tokvilos“ vardas, todėl žmonės pirmiau išvysdavo besireklamuojančios įmonės puslapį.

Tokių raktinių žodžių buvo ir daugiau. Konkurentų vardas tarp aukščiausiai esančių paieškos rezultatų pasirodydavo net surinkus konkrečią užklausą, kaip „Tokvila servisas“ ar „Toyota centras UAB Tokvila“.

„Kadangi internetas yra svarbus prekiaujant automobiliais ir teikiant kitas su tuo susijusias paslaugas, tokie klaidinantys paieškos rezultatai daro įtakos klientams.

Pastarieji, prieš tai girdėję apie „Tokvilą“, spaudžia tokią nuorodą ir tikisi patekti į „Tokvilos“ tinklalapį, bet patenka jau į kitos įmonės interneto svetainę“, – pykčio neslėpė P.Ignotas.

Pasak jo, apie keistus rezultatus užsiminė ir keletas klientų, o tai dar labiau paskatino kreiptis į teismą.

Kaltę suvertė kitiems

Dabar abi pusės rengiasi bylos nagrinėjimui, tačiau kol viskas paaiškės, reklama sustabdyta.

„Mototojos“ vadovas Edmundas Poviliauskas neslėpė, kad reklamoje iš tiesų panaudojo įvairiausias konkurentų pavadinimo versijas. Tačiau, pasak jo, automobilių salonas apie tai nežinojo – esą raktinius žodžius savo nuožiūra parinko reklamą kūrusi įmonė.

Jis tvirtino pats sustabdęs reklamos naudojimą, vos tik sužinojo apie konkurentų priekaištus, tačiau atsiprašymai „Tokvilos“ vadovų širdies nesuminkštino – jie skundo neatsiėmė.

„Tam, kad išvengtume ginčo perkėlimo į teismą, būtų pakakę paskambinti telefonu ar parašyti bent vieno sakinio apimties laiškelį elektroniniu paštu. Visi galimi nesusipratimai tikrai galėtų būti operatyviai išsprendžiami būtent tokiu būdu, taupant laiką bei lėšas ir visą dėmesį skiriant savo tiesioginei veiklai“, – stebėjosi „Mototoja“ atstovė Ingrida Bertašiūtė.

Taika net nekvepia

I.Bertašiūtė nedrįso spėlioti, kuo gali virsti šis ginčas, tačiau, jos manymu, geriausia bylos baigtis – taikos sutarties sudarymas ir jos patvirtinimas teisme.

„Jei jau bylai buvo lemta pasiekti teismą, šiuo metu bylos šalių svarbiausia priedermė – siekti taikos, o ne tolesnio bylinėjimosi“, – svarstė pašnekovė.

Tačiau taika nė nekvepia – šiuo metu byloje jau yra ne tik „Tokvilos“ pateiktas ieškinys prieš „Mototoją“, bet ir priešieškinys, kuriame ieškovas ir atsakovas susikeitė vietomis. Abi įmonės pasitelkė ir po audito kompaniją.

P.Ignotas teigė nemanąs, kad šią keistą reklamą galima taip paprastai pamiršti. Anot jo, įmonė pirmiausia siekia neturtinės žalos atlyginimo, o šis ginčas principingai sprendžiamas labiausiai dėl bendrų verslo etikos principų, kurie, jo manymu, buvo pažeisti.

„Visada laikiausi nuostatos, kad verslas turi būti vykdomas sąžiningai, be spekuliacijų, rinkoje elgiantis korektiškai.

Todėl išaiškėjus tokiai situacijai norisi, kad būtų apginti dalykai, kurie turėtų būti bet kokios verslo veiklos pagrindas“, – tikino „Tokvilos“ vadovas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.