Kaunas bando kuo greičiau atsikratyti duobių sostinės vardo

Kauno valdžiai stengiantis atsikratyti duobių sostinės vardo kelininkams tenka plušėti ir naktimis. Jų darbą gerokai palengvina moderni asfalto klojimo mašina.

Moderni mašina asfaltą kloja iki 3 metrų per minutę greičiu.<br>Organizatorių nuotr.
Moderni mašina asfaltą kloja iki 3 metrų per minutę greičiu.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 14, 2014, 1:26 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 11:57 AM

Bendrovėje „Kauno tiltai“ jau 17 metų dirbantis kelininkas Arūnas Boguševičius mintinai žino kiekvieną itin sudėtingo aparato detalę. Kas naktį kartu su savo kolegomis Kauno gatvėse dirbantis A. Boguševičius rūpinasi, kad šia mašina klojamas asfaltas būtų lygus, tvirtas ir ilgaamžis.

Keturias funkcijas vienu metu sugebantis atliktis „Remix Plus“ aparatas šiuo metu yra vienintelis tokio tipo įrenginys visoje rytų Europoje. Tuo tarpu Skandinavijos šalyse praktiškai visos gatvės tiesiamos naudojant šią technologiją. Lietuvoje ši mašina dirba beveik 2 dešimtmečius, bet ilgą laiką su ja dirbantys kelininkai tvarkė svarbiausius užmiesčio kelius.

Situacija pasikeitė praėjusiais metais, kai Kauno miesto savivaldybė ir bendrovė „Kauno tiltai“ pasirašė 3 metų sutartį.

Per naktį – 1 kilometras

„Prieš aparatą važiuoja dvi mašinos, kurios seną asfaltbetonį įkaitina iki 140 laipsnių. Senas asfaltas virsta minkšta mase. Aparatas tą masę frezuoja iki 5 cm gylio, paskui ją sumaišo, paskleidžia po savimi ir iš naujo perkloja. Tuo metu ant viršaus dar papildomai paklojamas 2,5 cm storio naujo asfalto sluoksnis. Iš viso atnaujintos dangos storis siekia 6-7 cm. Visas asfaltas yra sutankinamas ir ilgai tarnauja pagal paskirtį“, - apie šio aparato veikimo principus pasakojo kelininkas A. Boguševičius.

Šis aparatas naują asfalto dangą kloja iki 3 metrų per minutę greičiu. Per vieną naktį kelininkai sutvarko apie 1 km ilgio gatvės ruožą.

„Vasarą, kai lauke būna 25 laipsniai šilumos, operatoriai dirba maždaug 50-60 laipsnių karštyje. Tai praktiškai tas pats, kas visą dieną išbūti suomiškoje pirtyje“, - palygino kelininkas.

Pigiau ir greičiau

Paprašytas palyginti karšto regeneravimo technologiją su įprastu asfaltavimu, kelininkas pabrėžė ekonomiškumą ir darbo greitį.

„Jeigu tvarkytume, pavyzdžiui, Tunelio gatvę įprastu būdu, iš pradžių reikėtų visą asfalto dangą nufrezuoti, paskui kloti klijuojančią emulsiją ir ne mažiau 4 cm storio naują asfalto dangą. Dėl to stipriai išaugtų remonto kaštai. Taip pat tokie darbai užtruktų kur kas ilgiau. Tuo tarpu su šiuo aparatu klojamas dar storesnis sluoksnis. O ilgaamžiškumo atžvilgiu tokiu būdu paklotas asfaltas laiko ne trumpiau, o kartais net ir ilgiau nei dirbant su klotuvu“, - sakė kelininkas.

Šia technologija atliekamų darbų patvarumo ir ilgaamžiškumo įrodymas – prieš daugiau nei 10 metų sutvarkyta H. ir O. Minkovskių gatvė, Aleksoto kalnas bei Savanorių ir Taikos prospektų sankryža.

Kaina skiriasi iki 10 kartų

„Kai kas sako, kad visas pagrindines miesto gatves reikėtų tvarkyti taip, kaip buvo sutvarkytas A. Juozapavičiaus prospektas. Bet tokie darbai kainuotų nuo 7 iki 10 kartų brangiau. Jeigu dabar visi atlikti darbai miestui atsieis apie 16 mln. Lt, tai visų tų gatvių rekonstrukcija būtų kainavusi apie 110 mln. Lt. Tokių pinigų nei savivaldybė kada nors turėjo, nei Vyriausybė niekada neskirs“, - pabrėžė Kauno meras Andrius Kupčinskas.

Pasak miesto vadovo, praėjusiais metais viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiai bendrovei „Kauno tiltai“ iš pradžių buvo pavesta sutvarkyti Ašigalio gatvę.

„Iškart nerizikavome su pagrindinėmis gatvėmis. Norėjome pasižiūrėti, kaip yra dirbama, ir įsitikinti, ar mus tenkina šių darbų kokybė. Tas vadinamasis pilotinis projektas Ašigalio gatvėje pasiteisino, todėl šįmet rangovui buvo patikėtas kur kas didesnis darbų frontas. Šiuo metu jau dėliojamės kitų metų planus. Planuojamos ne mažesnės darbų apimtys nei šįmet“, - teigė Kauno meras A. Kupčinskas.

Visos pagrindinės gatvės

„Anksčiau nemažai lėšų pareikalaudavo kasmetinis duobių tvarkymas. Dabar atnaujinus daugelį pagrindinių miesto gatvių, jų lopyti jau nebereikės, todėl atlikusias lėšas galėsime skirti ir mažesnių gatvelių tvarkymui“, - teigė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Remigijus Skilandis.

„Per šiuos ir kitus metus bus sutvarkytos visos pagrindinės miesto gatvės. Tuomet galėsime prioritetus ir lėšas nukreipti į kitus svarbius miesto objektus“, - tvirtino Kauno miesto tarybos narys Vygantas Gudėnas.

„Situaciją miesto gatvėse galima pavadinti tikru proveržiu. Manau, kad dabar niekas nebedrįs sakyti, kad Kauno gatvės yra apleistos“, - sakė Kauno miesto tarybos narys Gediminas Žukauskas.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: parlamentarų komentarai prieš rytinį Seimo posėdį