Baudos balams - stiprus rėmėjas

Piniginės baudos atgraso ne visus kelių eismo taisyklių pažeidėjas, sako baudos balų sistemos grąžinimą remiantis vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.

Pasak S. Skvernelio, didesnes pajamas gaunantiems vairuotojams „bauda kaip taisyklė poveikio nepadaro“.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Pasak S. Skvernelio, didesnes pajamas gaunantiems vairuotojams „bauda kaip taisyklė poveikio nepadaro“.<br>Domanto Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Nov 21, 2014, 12:16 PM, atnaujinta Jan 20, 2018, 10:38 PM

Seime penktadienį kalbėdamas saugaus eismo klausimams skirtoje konferencijoje S.Skvernelis pažymėjo, kad sprendimą atnaujinti baudos balų sistemą už kelių eismo taisyklių pažeidimus Valstybinė saugaus eismo komisija priėmė dar 2012 metais, tam pritarė ir Vyriausybė, tik projektas iki šiol nepateiktas parlamentui.

„Kodėl buvo padaryta pauzė - sunku pasakyti, bet, matyt, dėl kilusios diskusijos. Kodėl ši sistema galėtų būti grąžinta? Nuobaudos paskyrimu siekiama užkardyti kitus pažeidimus, o kalbant apie piniginę baudą socialinis poveikis yra skirtingas skirtingoms socialinėms grupėms“, - teigė S.Skvernelis.

Baudos neduoda ilgalaikio poveikio

Pasak jo, didesnes pajamas gaunantiems vairuotojams „bauda kaip taisyklė poveikio nepadaro“.

„Sumokama už tai, kad, tarkime, važiavau greičiau, į valstybės biudžetą, ir ateityje pažeidimai daromi, rezultato nepasiekiama“, - tvirtino vidaus reikalų ministras.

„Senojoje sistemoje baudos balais buvo vertinami pažeidimai. Iš praktikos galiu pasakyti, kad sisteminiai piktybiniai eismo pažeidėjai labiau bijojo ne baudos, o kad pažeidimas nebūtų įvertinamas balais. Tikrai tai buvo pakankamai gera drausminanti priemonė“, - kalbėjo S.Skvernelis.

Jis taip pat pažymėjo, kad 21-oje Europos Sąjungos valstybėse yra vienokia ar kitokia forma balų už administracinius pažeidimus skyrimo sistema, o dažniausiai balais vertinami tie pažeidimai, kurie kelia didžiausią grėsmę eismo dalyviams.

Balus galėtų „išpirkti“ vairavimo kursuose

Lietuvoje siūloma grąžinti balų kaupiamąją sistemą balus diferencijuojant priklausomai nuo pažeidimo sunkumo ir keliamo pavojaus eismo saugumui (2, 3, 4 ar 5 balai).

Pakartotinai kelių eismo taisykles pažeidinėjantys asmenys, kurie per vienerius metus surinktų dešimt ar daugiau balų, netektų teisės vairuoti transporto priemonės nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Įvertinus pradedančiųjų vairuotojų (turinčių iki dvejų metų vairavimo stažą) keliamą grėsmę eismo saugumui, teisė vairuoti jiems būtų atimta surinkus ne dešimt, o šešis balus.

S.Skvernelis taip pat sakė asmeniškai pritariantis variantui, kad vairuotojai turėtų galimybę sukauptus balus „išpirkti“ išklausę saugaus vairavimo kursus.

Baudos balų sistema Lietuvoje galiojo iki 2008 metų.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.