Potvynio jėgos neatlaikė ir sunkioji technika

Skubiai įrengta autoperkėla nuo ankstaus penktadienio ryto dalį eismo problemų potvynio užlietoje krašto kelio Šilutė-Rusnė septintojo kilometro atkarpoje sumažino, bet visų išspręsti nepajėgė. Ir nepajėgs.

Daugiau nuotraukų (1)

Aldona Aleksėjūnienė

Jan 16, 2015, 7:37 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 8:32 PM

Nes vandens stichijos sąlygomis pagal saugumo reikalavimus organizuoti susisiekimą, kai potvynis kyla, plečiasi, gilina apsemto kelio ruožą, o transporto srautas intensyvus – vargu ar įmanoma. Juk automobiliai yra sausumos, ne vandens transporto priemonės.

Hidrosmūgį gavo net autobusas

Šiandien pačiame perkėlos viduryje į darbo dienos pabaigą įstrigo didžiulis Šilutės autobusų parko autobusas, pabandęs sava eiga įveikti 34 centimetrų vandens gylį ir nuvažiuoti į Rusnę.

Bet pariedėjo šis tuščias keleivinis transportas vandeniu gal keliasdešimt metrų, gavo hidrosmūgį, ir kaip mat vairuotojas susizgribo jungti atbulinę pavarą ir riedėti atgal į sausumą. Čia galutinai užgeso.

Nei apsisukti, nei šalikelėn pajudėti. Kaip bejėgiškumo paminklas sugedęs autobusas įstrigo ilgam viduryje važiuojamosios kelio dalies, ties centrine užlieto ruožo dalimi, ir stybsojo akivaizdžiu kliuviniu aplink manevruojantiems keliems traktoriams su ilgomis priekabomis.

Ant šių vežėčių per užlietą kelio ruožą kilnojami automobiliai.

Susidarė spūstis

Automobilių eilės abipus perkėlos nutįso ilgos, eismo saugumu besirūpinantys kelininkai galop nuėjo prie užgesusio autobuso, vyrai patūpčiojo aplink priekinius ratus, pasižvalgė po dugnu, niekuo padėti vairuotojui neįstengė. Ir grįžo prie savo posto.

Nebuvo laiko laukti atomazgos, stebėti, kada nevažiuojantį autobusą kas nutemps iš užlieto kelio vidurio. O ir kam būtų įdomu kas ir kada nutempė autobusą šalin? Juk ne pirmas ir ne paskutinis automobilis, sugendantis vandeny. Bus dar daugiau – pavasaris ir potvynio atoslūgis dar toli.

Sinoptikai jau pranašauja atšalimą, tad visi dabar pamario kraštą ir jo kelius užlieję potvynio vandenys, tikėtina, taps ledo laukais. Jais, jei bus pakankamai tvirti, pėsčiomis iš apsemtų sodybų eis žmonės, rizikuodami įlūžti. Žinoma, ir mašinos, traktoriai pajudės.

Gyventojai ugdo kantrybę

Pernai ir užpernai, rizikuodami įlūžti, Rusnės gyventojai ledo laukais buvo nugairiavę ledo kelią automobilių eismui ir juo naudojosi, saugodami savo mašinas nuo pražūtingo vandens perkėloje.

Šilutės rajono gyventojai, kuriems susisiekimas su Rusne per potvynius yra kasmet varganas, daug laiko, nervų, sveikatos ir pinigų automobilių gedimų šalinimui kainuojantis, yra stebėtinai kantrūs.

Supratę, kad valdžia per 25 metus tik imitavo rūpestį susisiekimo problemomis per potvynį, nei pralaidos, nei estakados užliejamoje atkarpoje nesurentė, dabar veikia pagal savo supratimą. Jau du metus iš eilės nusikerta kuolus, pririša prie jų spalvotas gaires, išgręžia lede skyles, pamatuoja ledo storį ir sukala žymeklius išilgai trasos ledo laukais tarp Šilutės ir Rusnės.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: Honest Insights in Sustainability Reporting