Kauno spūsčių neįveikiantys valdininkai uždarys vieną posūkį

Ką daryti, kad įvykus net menkam automobilių susidūrimui nesutriktų eismas pagrindinėse Kauno gatvėse? Šį klausimą bando spręsti policijos, savivaldybės bei šalies kelius prižiūrinčios įmonės atstovai.

Tunelio gatvėje susidūrus trims automobiliams buvo paralyžiuotas eismas.<br>P.Mantauto nuotr.
Tunelio gatvėje susidūrus trims automobiliams buvo paralyžiuotas eismas.<br>P.Mantauto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis („Lietuvos rytas“)

Mar 9, 2015, 7:44 AM, atnaujinta Jan 11, 2018, 5:33 AM

Kovo 2-ąją Kauno vairuotojai dar kartą įsitikino, kaip jų dienos planus gali sujaukti menkas eismo įvykis. Tunelio gatvėje, netoli Geležinkelio stoties, susidūrus trims automobiliams daugiau kaip valandai sutriko eismas.

Šioje gatvėje susidarė milžiniška spūstis, nusidriekusi net iki K.Baršausko gatvėje esančio prekybos centro „Molas“ prieigų. Išsirikiavo didžiulė troleibusų eilė, jų keleiviams teko susitaikyti su likimu ir kulniuoti pėsčiomis arba kantriai laukti, kol kelias bus atlaisvintas.

Užstrigusių lengvųjų automobilių vairuotojų pastangos vaduotis iš spūsties rezultatų nedavė. Mat apvažiuoti Tunelio gatvėje abi vienos pusės eismo juostas neįmanoma – kelio viduryje yra aukštais bortais atitverta žalia juosta.

Spūstis sukelia troleibusai

Kaune esama gatvių, kuriose spūstis susidaro net dėl menkiausio įvykio, o problemai spręsti iki šiol nerandama tinkamų būdų.

„Didžiausios spūstys keliuose kyla, kai eismo įvykyje dalyvauja troleibusai. Jie atvažiuoja, stoja į vieną eilę. Troleibusas platesnis, jis nepravažiuos pro tarpą kaip lengvasis automobilis“, – „Laikinajai sostinei“ sakė Kauno apskrities kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas.

Susidarius grūstims policijos pareigūnai visada ima reguliuoti eismą, automobilius nukreipia kitomis krytimis. Tačiau kai kuriose Kauno vietose, pavyzdžiui, Tunelio gatvėje ar Islandijos plente, tai padaryti labai sunku – nėra apvažiuoti skirtų kelių.

Užtrunka dokumentų pildymas

Neretai kauniečiai piktinasi, jog policijos pareigūnai į eismo įvykio vietą atvyksta ne taip greitai, kaip to norėtųsi. Užuot patraukę kliūtimi tapusius automobilius, jie ilgai pildo dokumentaciją.

Tačiau Kelių policijos vadovas teigė, jog privalu laikytis procedūrų, o neretai problemų sukelia ir laiką gaišina patys eismo įvykio dalyviai.

„Pasitaiko atvejų, kai vairuotojai skirtingai traktuoja įvykio aplinkybes, ne visiems pavyksta gretai pildyti dokumentus. Atvykę pareigūnai atimti deklaracijas ir surašyti eismo įvykio protokolą neturi teisės“, – sakė D.Česnauskas.

Kaune į avarijos vietą policijos ekipažas atvyksta apytiksliai per 5–7 minutes. Dalyvaujant vairuotojams sudaroma įvykio schema – matuojami atstumai, daromos fotografijos. Tik eismo avarijos dalyviams savo parašais patvirtinus schemą, galima patraukti kelią užtvėrusius automobilius.

Spąstais tampa siauros gatvės

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras minėjo, jog spąstais vairuotojams dažniausiai tampa tos miesto gatvės, kuriose nėra dvigubos ištisinės juostos.

Tokiose transporto arterijose kaip Savanorių, Karaliaus Mindaugo bei Taikos prospektuose didelių problemų dėl avarijų sukeltų spūsčių beveik nebūna. Šios gatvės plačios, tad policininkams nesunku nukreipti eismo srautus, troleibusams taip pat pavyksta apvažiuoti kliūtis.

„Mieste aplinkkelių mes tikrai neatrasime. Kiekvienas vairuotojas puikiai žino įvairius keliukus, kuriais galima apvažiuoti kliūtį. Vienintelis sprendimo būdas – kuo operatyvesnis policijos atvykimas ir susidūrusių automobilių pašalinimas“, – sakė P.Keras.

Kur kas didesnių problemų kyla avarijai įvykus vakariniame Kauno aplinkkelyje ir Islandijos plente. Jeigu išsukus iš Jonavos gatvės Kleboniškio tilto prieigose įvyksta net ir menkiausia avarija, iškart susidaro eismo spūstis. Ji nusidriekia net iki Muravos sankryžos.

Neretai rytais spūstys susidaro ir kitoje tilto pusėje. Eismo srautą trikdo nuo Panerių gatvės link Kleboniškio tilto sukantys automobiliai. Šioje vietoje įvykus net menkiausiai avarijai, užtveriama pirmoji eismo juosta, o grūstis nusidriekia net iki IX forto prieigų.

Prie tilto neliks pavojingo posūkio

Respublikinės reikšmės antrąjį pagal svarbą kelią Vilnius–Klaipėda tvarkančios valstybės įmonės „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Rinkevičius žadėjo, kad netrukus bus imtasi veiksmų, kad vairuotojams netektų gaišti laiko spūstyse.

Posūkis nuo Panerių gatvės link Kleboniškio pusės per tiltą artimiausiu metu bus uždarytas.

Uždarius įvažą nuo Panerių gatvės link Kleboniškio vykstantiems vairuotojams teks daryti lanką. Važiuoti link prekybos ir pramogų centro „Mega“ ir užkilus viaduku, leistis žemyn.

Prietiltyje esantis greičio matuoklis šiais metais bus perkeltas į aukštesnę vietą, kad link „Megos“ vykstantys vairuotojai nuo kalno leistųsi lėčiau.

Sekite Lrytas.lt Auto naujienas Facebook'e.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.