Automobiliai jau rieda naujuoju Palangos aplinkkeliu

Nuo šiol vykstantiems į Palangos oro uostą, Šventąją ar Latviją nebėra

Naujuoju Palangos aplinkkeliu jau leidžiamas transporto eismas<br>A.Ziabkaus nuotr.
Naujuoju Palangos aplinkkeliu jau leidžiamas transporto eismas<br>A.Ziabkaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus

Apr 30, 2015, 6:35 PM, atnaujinta Jan 5, 2018, 8:02 AM

Ketvirtadienį pagaliau paleistas transporto eismas neseniai baigtu statyti Palangos aplinkkeliu. Rekonstruotu viaduku link Šventosios jau galima pasukti važiuojant nuo Kretingos ir iš Palangos.

Per dvejus metus nutiestas 8,25 kilometro ilgio aplinkkelis kerta Darbėnų kelią ir už Palangos oro uosto įsilieja į Liepojos plentą.

Apie tai, kad atvažiuojant nuo Klaipėdos link Šventosios leidžiama važiuoti tiesiai iš pradžių suprato dar ne visi vairuotojai. Daugelis jų iš įpročio pasukę link Palangos ir susivokę, kad galėjo važiuoti tiesiai, trumpam net sustodavo įvažiavime ant viaduko.

Tačiau pavakare naujuoju aplinkkeliu riedėjo vis daugiau automobilių. Projektuotojai yra numatę, kad aplinkkelio vidutinis pralaidumas per metus sieks po 3 tūkst. transporto priemonių per parą.

Tai pirmasis šalyje įgyvendintas viešosios ir privačios partnerystės projektas.

Šį „Kauno tiltų“ ir „Šiaulių plento“ bendrovių nutiestą kelią ir rekonstruotą Vydmantų sankryžą – viaduką už savo lėšas statė specialiai šiam projektui įsteigta įmonė „Palangos aplinkkelis“, kuri ir yra šio kelio savininkė ir jį prižiūrės: remontuos, valys sniegą, šienaus pakeles.

Iš viso šis projektas kainavo beveik 36 mln. eurų. Valstybė šiuos pinigus privačiai bendrovei įsipareigojo sugrąžinti per 23 metus, o vėliau aplinkkelis bus perduotas valstybinei įmonei „Klaipėdos regiono keliai“.

Labiausiai naujojo aplinkkelio laukė Palanga, per kurią visą laiką riedėdavo tranzitu į Latviją keliaujantis sunkiasvoris transportas.

Prie vasaros eismo spūsčių nemažai prisidėdavo ir per Palangą į Šventąją važiuojantys automobiliai. Paskaičiuota, kad per vasarą į kurortą sukdavo per 100 tūkst. toliau važiuojančių transporto priemonių.

Dabar šis transporto srautas gali nuvažiuoti neužsukant į miestą ir kelionės tikslą pasiekti žymiai greičiau.

Tačiau šiomis eismo permainomis pajūryje yra patenkinti ne visi čia gyvenantys žmonės. Kretingos rajono teritorijoje prieš viaduką pietinėje kelio pusėje esančių sodybų gyventojai atkreipė dėmesį, kad jiems važiuojant nuo Kretingos čia draudžiama pasukti į kairę.

Norintys patekti namo jie turi apie 2 kilometrus sukinėtis viaduku ir parvažiuoti nuo Klaipėdos pusės. Tuo metu už rekonstruotos sankryžos link kurorto toje pačioje kelio pusėje esančių Vilimiškių gyventojai kirsti Šiaulių – Palangos kelią gali abiem kryptim.

Rekonstruotas viadukas vasarą poilsiautojams gali pateikti dar vieną nemalonią staigmeną.

Į Palangą atvažiuojantys nuo Klaipėdos pusės ir pakilę ant viaduko vos 100 metrų ilgio eismo juostos ruože privalės persirikiuoti į kairę, nes dešinioji eismo juosta iš karto suka link Klaipėdos.

Tačiau persirikiuoti į eismo juostą, kuria važiuos transportas nuo Kretingos bus sudėtinga, nes šis srautas turės pirmumo teisę.

Vietos gyventojai neabejoja, kad vasaros savaitgaliais, kada į Palangą poilsiautojai plūsta ir nuo Kretingos, ir nuo Klaipėdos, ant viaduko kils transporto spūstys ir bus neišvengta avarijų. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.