Ruošiatės nuomotis automobilį? Įsidėmėkite naujas taisykles

Pirmadienį penkios didžiausios Europos Sąjungoje veikiančios automobilių nuomos bendrovės, „Avis-Budget“, „Enterprise“, „Europcar“, „Hertz“ ir „Sixt“, įsipareigojo pasiūlyti vartotojams sąžiningesnes sąlygas.

Automobilių nuomos įmonės įsipareigojo dirbti sąžiningiau.<br>123rf.com nuotr.
Automobilių nuomos įmonės įsipareigojo dirbti sąžiningiau.<br>123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-07-13 14:22, atnaujinta 2017-10-26 12:13

Šį žingsnį paskatino bendri Europos Komisijos ir nacionalinių vykdymo užtikrinimo institucijų veiksmai.

Piliečiams bus pasiūlytos aiškesnės sutarčių sąlygos dėl draudimo ir degalų bako papildymo, palankesnis žalos atlyginimas ir skaidresnės kainos.

Keletas svarbiausių numatytų patobulinimų:

– daugiau skaidrumo rezervuojant internetu:

– aiškesnė informacija apie visus privalomus mokesčius ir papildomas paslaugas;

– aiškesnė informacija apie pagrindines nuomos sąlygas ir reikalavimus, įskaitant nuo kliento kortelės nuskaitomą užstatą;

– rezervavimo etape daugiau informacijos apie galimybes įsigyti pasirenkamąjį draudimą dėl atleidimo nuo atsakomybės ir kitus draudimo produktus, įskaitant jų kainas, išimtis ir taikomą perviršį;

– patobulinta ir skaidresnė bendrovių politika degalų atžvilgiu;

– aiškesnė ir sąžiningesnė transporto priemonių patikra;

– patobulinta papildomų mokesčių taikymo praktika: klientams numatyta reali galimybė užginčyti bet kokį reikalavimą dėl žalos prieš ją apmokant.

Pavyzdžiui, klientas išsinuomojo automobilį ir sumokėjo 600 eurų užstatą. Nuomos laikotarpiu kažkas įbrėžė automobilį ir buvo padaryta nedidelė žala, kuri įvertinta mažiau nei 100 eurų.

Bet kai klientas grąžino automobilį, buvo nuskaičiuota visa užstato suma. Nuomos agentas jam paaiškino, kad tai buvo numatyta sutarties sąlygose.

Nuo šiol tokių situacijų nebeturi būti. Automobilių nuomos bendrovės įsipareigojo užtikrinti, kad vartotojams netektų apmokėti neproporcingai didelių išlaidų.

Dauguma sutarčių patobulinimų turėtų būti įvykdyti iki 2015 m. pabaigos.

Bet vartotojų apsaugos institucijos nurodė, kad liko keletas neišspręstų klausimų, kuriems reikės skirti papildomo dėmesio. Tai vartotojų atsakomybė už žalą, kurią automobiliui padarė kiti asmenys, brokerių ir tarpininkų taikoma praktika, kalba, kuria turėtų būti pateiktos automobilio nuomos kitoje valstybėje narėje sąlygos, į automobilių nuomos paslaugų paketą įtraukiama draudimo apsauga ir alternatyvių draudimo pasiūlymų paieška rinkoje.

Sprendimas imtis veiksmų buvo priimtas sulaukus vis daugiau vartotojų skundų, susijusių su kitoje šalyje užsisakytomis automobilių nuomos paslaugomis.

Remiantis Europos vartotojų centrų duomenimis, skundų skaičius padidėjo nuo 1 050 (2012 m.) iki 1 750 (2014 m.).

Tyrimo duomenimis, jeigu vartotojai būtų geriau informuoti apie automobilių nuomos sektorių ir labiau juo pasitikėtų, per ateinančius dvejus metus Europoje šis sektorius papildomai išaugtų 3–4 proc.

2013 m. ES buvo sudaryta daugiau nei 21 mln. atskirų nuomos sutarčių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.