Anksčiau buvo priimtas įstatymas, kad reikėtų nurodyti paskutinių 5 metų patirtas avarijas, tačiau dabar jis pataisytas ir nurodyti reikės tik tuos įvykius, kurie patirti per laikotarpį, kai pardavėjas buvo mašinos savininkas.
Tačiau automobilių pirkėjai ir pardavėjai netiki jo nauda, mat dažniausiai mašinos perkamos iš perpardavinėtojų rankų, tad prognozuojama, kad viskas liks taip kaip iki šiol.
Jau nuo lapkričio automobilių pardavėjai parduodami transporto priemonę, sutartyje privalės nurodyti patirtus eismo įvykius, kurie nutiko naudojantis mašina.
Tačiau turguje sudaroma daug tokių sutarčių, neva pirkėjas mašiną perką teisiai iš vokiečio prancūzo ar italo. Perpardavinėtojų nauja tvarka nepažabos.
Be to, perpardavinėtojai sako, kad juos užsienyje taip pat apgaudinėja.
„Jie ir ten tuos spidometrus suka ir virina mašinas iš dviejų. Kaip čia visi sako, vien lietuviai virina mašinas – tai neteisybė.
Vokietijoje jos irgi praktiškai visos turguje suvirintos. Ir atsuktais spidometrais. Tai lietuvis, kuris veža iš vokiečių tas mašinas, jis nežinos? Jis nieko nežino. Čia pirkėjas nusipirks irgi nežinos? Nieko nežinos“, – pasakojo automobilių pardavėjas Vidas Supranavičius.
Buvęs lenktynininkas, Seimo narys Stasys Brundza pabrėžė, kad paprasta reikalavimo išvengti ir Lietuvoje jau pavažinėtiems automobiliams.
Sutvarkęs automobilį vairuotojas jį gali parduoti kitam žmogui, kuris po mėnesio parduos jį dar trečiam, o šis nebeturės galimybių reikalauti teisybės.
Plačiau apie naująją tvarką ir istoriją, kaip vilnietis Valdas nesėkmingai pirko „Volkswagen Golf“, žiūrėkite vaizdo siužete.