Kaip sumažinti spūstis Vilniaus gatvėse? Penki žingsniai

Pastaruoju metu vilniečiai ir miesto svečiai piktinasi neįtikėtinai dideliais kamščiais Vilniaus mieste, skirtingomis valandomis ir net nebūtinai rytinio ar vakarinio piko metu. Tai stebina ir mane. Juk negalėjo taip staiga padidėti automobilių kiekis sostinėje.

Daugiau nuotraukų (1)

Artūras Zuokas

Dec 21, 2015, 2:51 PM, atnaujinta Sep 28, 2017, 3:20 AM

Pirma mintis – kažkas nutiko su eismo valdymo sistema. Priminsiu, dalyje Vilniaus miesto įrengta  viena moderniausių eismo valdymo sistemų Europoje, bet, kaip ir su kiekvienu instrumentu, reikia mokėti juo naudotis.

Lietuvos laisvės sąjungos (liberalai) frakcija kreipėsi į SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyrių prašydami pateikti realią eismo situaciją keliose sankryžose. Gauta informacija suglumino ir patvirtino mano pirminius įtarimus. 

Pagal pateiktus Centrinio eismo valdymo centro duomenis, matome, kad  paros automobilių skaičius ir srautas mažėja, tačiau realybėje stebime ką kita. Be to, pasirodo, buvo pakeisti šviesoforų intervalai – kai kuriose sankryžose panaikinti trumpesni intervalai, kai kuriose įvesti ilgesni laiko intervalai, o tai jau sugriauna vieningą eismo srauto valdymą ir tam tikrose vietose susidaro dideli kamščiai. 

Susisiekimo paslaugų Eismo valdymo skyriaus pateikti duomenys: Laisvės pr. – Rygos ir Buivydiškių sankryžoje parodė, kad pravažiuojančių automobilių skaičius sumažėjo vidutiniškai 156 transporto priemonėmis visomis kryptimis, Kalvarijų g. – Konstitucijos pr. – Šeimyniškių gatvių sankryžoje – 88, Ozo – Gelvonų gatvių sankryžoje padidėjo 156 (Lyginant dabartinę eismo situaciją su eismo situacija prieš metus tomis pačiomis dienomis).

Taigi, tikėtina, kad padidėjusių kamščių priežastis – eismo reguliavimo sistemos neefektyvus veikimas ir šviesoforų intervalų keitimas.  

Vairuotojai piktinasi pagrįstai, o miesto vadovai nesiima jokių priemonių.

Kokios to priežastys ir ką reikėtų daryti? 

Pirma: pastaruoju metu daug specialistų buvo atleista, nepasirūpinus jų atitinkamos kvalifikacijos pamaina, todėl greičiausiai trūksta tos srities ekspertų, kurie galėtų efektyviai sureguliuoti eismo valdymo sistemą.

Antra: šiais metais buvo rekonstruojama daug sankryžų, kuriose įdiegti nauji šviesoforai, kaip pvz. Antakalnio, Geležinio Vilko ir Žalgirio gatvėse ir t.t. Šie šviesoforai nėra pajungti į eismo valdymo sistemą ar tinkamai sureguliuoti, todėl tampa „butelio kakliukais“ ir kamščių priežastimi.

Trečia: rugsėjo mėnesį Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos’’ (SįSP) pasirašė sistemos priežiūros sustartį su konkurso nugalėtoju, tačiau Vilniaus miesto savivaldybė neapmoka už suteikiamas paslaugas ir įsiskolinimai didėja. Sunku tikėtis geros sistemos priežiūros, kai nemoki už atliktus darbus. Sutapimas ar ne, bet būtet po šios sutarties pasirašymo prasidėjo nepaaiškinami kamščiai miesto gatvėse.

Ketvirta: po savivaldybės administracijos reformos buvęs Miesto ūkio ir transporto departamentas reorganizuotas prie jo prijungiant tris dideles sritis – energetikos ūkį, atliekų tvarkymą ir pastatų renovavimą. Tuo tarpu departamento darbuotojų skaičius sumažintas, todėl suprantama, kad šio departamento darbuotojai fiziškai nespėja sužiūrėti visų miesto galų.

Penkta: galimas piktnaudžiavimas ir sąmoningas sabotažas. Sistema reguliuojama  neefektyviai, nes neturima patirties arba tai daroma tyčia, kad vėliau būtų galima iš to pasipelnyti atliekant papildomus viešuosius pirkimus ir įdiegiant naują paralelinę eismo reguliavimo sistemą.

Prieš dvejus metus Vilniaus miesto savivaldybės ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ vadovai pastebėjo, kad kai kurie specialistai atsakingi už eismo reguliavimo sistemą sąmoningai nenaudojo visos turimos eismo sistemos pajėgumų ir net dirbtinai sudarydavo nepatogumus. Tokiu būdu aktyviai buvo bandoma įtikinti Vilniaus miesto savivaldybę įsigyti papildomas programas ir produktus iš kitų tiekėjų, kurie buvo susiję su SĮ „Susisiekimo paslaugos“ darbuotojais. Už tokius veiksmus  buvo atleista visa SĮ „Susisiekimo paslaugos“ Eismo skyriaus vadovybė.

Įvertinus mano išvardintas priežastis, pajungus visus šviesoforus į eismo valdymo sistemą bei tinkamai sureguliavus, tokių kamščių mieste nebūtų. 

Kitas svarbus pasiūlymas – kasdien viešinti eismo srautų duomenis su ciklo trukmėmis. Tai padidintų skaidrumą ir kontrolę, kad nebūtų piktnaudžiavimų, o kartu padėtų užtikrinti profesionalų eismo valdymo sistemos valdymą.   Šiuos pasiūlymus nusiuntėme ir Vilniaus miesto merui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.