Kaune brangsta važiavimas viešuoju transportu

Taip pat brangs autobusuose ir troleibusuose iš vairuotojo perkami bilietai.

Kauniečiai turės daugiau mokėti už važiavimą mikroautobusais ir pirkdami bilietus iš vairuotojų.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Kauniečiai turės daugiau mokėti už važiavimą mikroautobusais ir pirkdami bilietus iš vairuotojų.<br>M.Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 23, 2016, 3:23 PM, atnaujinta Jun 6, 2017, 9:28 PM

Taip pat brangs autobusuose ir troleibusuose iš vairuotojo perkami bilietai.

Ši bendrovė yra laimėjusi septynis konkursus (tuomet siūlė 87 euro centų kainą, paskui, keičiantis litams į eurus, trimis centais pabrangino).

Kautra“ aptarnauja visus septynis mieste tebelikusius taksi maršrutus. Alternatyvos keleiviams pasirinkti kitą transporto įmonei priklausančią analogišką važiavimo priemonę, kuri gal vežtų pigiau, nepalikta.

Miesto politikams dabar svarstant, ar priimti vežėjui palankų sprendimą, opozicijos atstovai prieštaravo, tačiau jų balsų nepakako, kad maršrutinių taksi teikiamos paslaugos kaina liktų nepakitusi.

Lygiai taip pat prieštarauta ir dėl šį antradienį priimto sprendimo kelti kainas tiems autobusų ir troleibusų keleiviams, kurie neturi elektroninių bilietų bei nėra už savo būsimąsias keliones susimokėję iš anksto.

Jei tik jie pirks bilietą iš transporto priemonės, kuria nori važiuoti, vairuotojo, tai mokės dešimčia centų daugiau nei dabar.

Kainos padidinimo iniciatoriai teigė, jog šitaip daugiau žmonių bus priversti įsigyti elektroninius bilietus ir negaišins vairuotojų, mokėdami už vienkartinę kelionę. Opozicijos atstovų pamąstymai apie galimus savarankiško mokėjimo automatus, kokių yra daugelio šalių viešajame transporte, kad keleiviai vairuotojų darbo netrikdytų, tarybos posėdyje dėmesio nesusilaukė.

Po posėdžio antroji pagal didumą miesto taryboje (po valdančiosios „Vieningo Kauno“ frakcijos) Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcija išplatino pareiškimą, kuriame akcentavo, kad nelogiška kelti važiavimo kainas, kai gerokai atpigo nemažą įtaką jai turintys degalai.

„Teigiama, jog atpigus kurui daugelis keleivių persėdo į nuosavus automobilius. Todėl anksčiau teisę teikti penkerius metus maršrutinių taksi paslaugas laimėjusi bendrovė „Kautra“ 2015 metais patyrė nuostolių.

Tačiau ši bendrovė dirba tai visai neprastai, pelningai. Jeigu, tarkim, kuris nors vienas įmonės cechas atsilieka, o visi kiti – pirmauja, tai ne produkto kainos didinamos, bet nuostoliai išlyginami kitomis priemonėmis.

Atpigo benzinas, valio, – atpiginkite vežimą, tai daugiau keleivių sulauksite ir nereikės skųstis, kad žmonės mažiau naudojasi maršrutiniais taksi, nes jiems labiau apsimoka savo mašinomis važiuoti“, – sakė konservatorius Kęstutis Mikėnas.

Nuo kovo 1 dienos Kaune važiavimas mikroautobusais brangsta nuo 0,90 iki 1 euro. Taip pat nuo rugsėjo 1 dienos įvedama kita naujovė – už 35 eurus įsigijusiems mėnesinį elektroninį bilietą per 30 min. nuo bilieto pažymėjimo bus galima nemokamai persėsti į kitą mikroautobusą.

Vienkartinių bilietų, kuriuos parduoda autobuso ar troleibuso vairuotojai, kaina didinama nuo 0,70 iki 0,80 euro. Autobusuose ir troleibusuose parduodama beveik 60 proc. visų viešojo transporto vienkartinių bilietų.

„Deklaruojama, kad viešasis transportas yra socialinė paslauga. Todėl iki šiol savivaldybė kartu su gyventojais dalindavosi paslaugos kaštus: miestas skirdavo subsidijas transporto įmonėms, o keleiviai pirkdavo pigesnius bilietėlius.

Tačiau dabartinė miesto valdžia nusprendė taupyti nepasiturinčiųjų sąskaita. Vietoje to, kad pingant kurui sumažintų bilietėlių kainas, savivaldybė nubraukė subsidijas transportui, visus kaštus perkeldama ant vartotojų pečių“, – teigė TS-LKD frakcijos seniūno pavaduotoja Gintarė Skaistė, dar pridurdama, kad „kitais metais miesto vadovybė galės girtis, kad optimizavusi transporto sistemą, sutaupė 10 mln. eurų“. Tuo tarpu, pasak jos, skolų mažinimas vyks pensininkų ir studentų sąskaita“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.