„Michelin“ atstovai tikina išsprendę žieminių padangų problemą

„Michelin“ pasiūlė rinkai vasarines padangas, tinkamas naudoti ir žiemą. Tai patvirtina ant padangų šono nurodytas specialus simbolis. Gamintojas tikina, kad šios padangos gali būti naudojamos žiemą ir tose šalyse, kuriose žieminės padangos yra privalomos.

„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 18, 2016, 3:03 PM, atnaujinta Jun 1, 2017, 8:30 AM

„Michelin CrossClimate“ – naujos kategorijos padangos. Priešingai nei universalaus profilio padangoms, kurių eksploatacinės savybės vasarą ir žiemą yra techninio kompromiso rezultatas, šioms padangoms suteikta aukščiausia sukibimo su šlapia danga „A“ klasė vertinant pagal vasarinių ir žieminių padangų kriterijus.

Iki šiol buvo manyta, kad žieminių ir vasarinių padangų technologijų derinio neįmanoma pritaikyti vienoje padangoje. Tačiau „Michelin“ giriasi, jog pritaikius naują protektoriaus konstrukciją ir panaudojus išmaniuosius elastomerus, šios naujoviškos padangos prisitaiko prie orų sąlygų.

Išplėtus padangų asortimentą lengvųjų automobilių vairuotojai šiais metais galės rinktis iš 37 padangų modelių, kurių dydis nuo 14 iki 18 colių, o didesnio pravažumo automobilių savininkai – iš 6 padangų modelių, kurių dydis nuo 17 iki 19 colių.

Patikrino bandymuose

Šias padangas jau išbandė ir įvertino šios nepriklausomos organizacijos: „TUV-Sud Product Service“, „Dekra Test Center“ ir „Utac-Ceram Group“.

Bandymais patvirtinta, kad ir vasarą, ir žiemą šių padangų rezultatai patys aukščiausi, jos pranašesnės už rinkoje parduodamas universalaus profilio padangas – pvz., itin svarbiu saugos atveju, t. y. stabdant ant sausos dangos.

Tokių rezultatų naujosioms „Michelin“ padangoms leido pasiekti trijų pažangiausių technologijų derinys. Visų pirma, tai naujas naujas protektoriaus mišinys. Dėl jo protektoriaus paviršius labai lankstus, todėl sukimba su dangos nelygumais bet kokiomis sąlygomis – kai danga sausa, šlapia ir apsnigta.

Padangų riedėjimo pasipriešinimas yra mažas. „Michelin“ inžinieriai, panaudoję naujausios rūšies silicio dioksidą, kurio įdėta į iš karto po protektoriumi esantį gumos mišinį, sumažino išskiriamos šilumos kiekį.

Kryptimis protektoriaus kryptinio raštas suderintas su nestandartinėmis savaime užsiblokuojančiomis lamelėmis.

Lamelės išilgai protektoriaus – tokios kaip vasarinių padangų, bet jų konstrukcija ir geometrija yra kaip žieminių „Michelin“ padangų. Geometrija sudėtinga: juostelės yra banguotos ir kinta jų plotis.

Žiemą jos sukuria „nagų“ efektą, todėl įsikimba į sniegą ir pagerina trauką.

Naujos protektoriaus technologijos

Kryptinis raštas su pailgintų blokelių kintamuoju padėties kampu optimizuoja sukibimą su sniegu: skersai dėl aštresnio kampo centre ir išilgai, kur blokeliai labiau atsiveria.

Vertikalus ir horizontalus juostelių banguotumas sukuria savaiminio blokavimo efektą. Kitaip tariant, lamelės užsidaro, kad protektoriaus blokeliai būtų standesni, todėl padangos, nepaisant traukos metu susidariusių jėgų, stabdant ir važiuojant lanku, yra stabilesnės.

Pasiteisino ir naujas protektoriaus blokelių nupjautomis briaunomis ir viso gylio lamelių derinys. „Michelin“ teigia, kad jis užtikrina geriausią sąlytį su kelio danga, todėl pagerėja stabdymo ant sausų dangų veiksmingumas. Be to, viso gylio lamelės užtikrina puikų stabdymą ir trauką ant sniego.

„CrossClimate“ padangas „Michelin“ inžinieriai sukūrė orientuodamiesi į šiltėjantį Europos klimatą. Tačiau jos tiks ir vairuotojams, kurie nori jaustis saugūs važiuodami sausa ar šlapia danga vasarą ir tais atvejais, kai sąlygos tampa žiemiškos.

Europos vairuotojų elgesio tyrimo rezultatai:

65 proc. Europos vairuotojų nekeičia vasarinių padangų ištisus metus ir kelia pavojų važinėdami sniegu ir ledu.

Vokietijoje, kur žieminės padangos yra privalomos, 20 proc. vairuotojų nenaudoja žieminių padangų, o Prancūzijoje, kur tokios prievolės nėra, žieminių padangų nenaudoja 76 proc. vairuotojų.

4 iš 10 Europos vairuotojų teigia, kad padangų keitimas – tai rūpestis arba papildomos išlaidos. Taigi padangos keičiamos paskutinę akimirką arba iš viso nekeičiamos.

3 proc. Vokietijos vairuotojų ir 7 proc. Prancūzijos vairuotojų važinėja žieminėmis padangomis ištisus metus, todėl pailgėja stabdymo ant sausos dangos kelias, ypač kai yra šilta. Be to, žieminės padangos vasarą didina degalų sąnaudas.

Kasmet „Michelin“ investuoja daugiau kaip 640 mln. eurų į bandymus ir patobulinimus, atlieka 75 tūkst. bandymų su vairuotojais visame pasaulyje ir apklausia 11 tūkst. padangų pirkėjų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.