Išmanieji automobiliai Lietuvoje jau gali išsikviesti pagalbą

Bendrasis pagalbos centras (BPC) ir mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė Lietuva“, „Omnitel“, „Tele2“ per pastaruosius mėnesius atliko keletą bandymų, kurių metu patikrino, kaip Lietuvoje veikia skubios pagalbos iškvietimo iš automobilio sistema „eCall“.

„eCall“ sistemos diegimui Europos šalys turi būti pasirengusios ne vėliau kaip 2017 m. spalio 1 d.<br>Gamintojo nuotr.
„eCall“ sistemos diegimui Europos šalys turi būti pasirengusios ne vėliau kaip 2017 m. spalio 1 d.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 12, 2016, 2:09 PM, atnaujinta May 25, 2017, 8:46 PM

Buvo siekiama įsitikinti, ar mobiliojo ryšio tinklai priima „eCall“ pagalbos iškvietos skambutį ir jį tinkamai nusiunčia į BPC, taip pat – ar BPC gali priimti tokį skambutį ir iškoduoti jame esančią informaciją apie automobilio vietos koordinates, važiavimo kryptimi, degalų tipą ir kt.

Automobiliui susidūrus su kliūtimi, „eCall“ sistema automatiškai mobiliuoju ryšiu siunčia skubią iškvietą BPC, pastarasis signalą priima ir iškoduoja, tai yra – nustato tikslią automobilio buvimo vietą bei išsiunčia pagalbą.

Išbandė visus ryšio operatorius

Bendradarbiaujant su valstybės įmone „Regitra“, buvo sukurtos Lietuvos transporto priemonių registro ir Europos transporto priemonių duomenų bazės EUCARIS sąsajos, taigi iš registro ir duomenų bazės pagal automobilio VIN numerį bus gaunama papildoma informacija apie automobilį (pvz., koks modelis, spalva ir pan.).

Pasak BPC viršininko pavaduotojo Tado Maroščiko, bandymams atlikti buvo pasitelktas „eCall“ sistemos automobilinio įrenginio prototipas; testavimas „Omnitel“ ir „Bitės“ tinkluose vyko pernai gruodį, „Tele2“ tinkle – šių metų kovą.

Eksperimento metu vadinamieji „eCall“ skambučiai buvo sėkmingai nusiųsti į BPC „eCall“ modemą, kuriame informacija iškoduota ir pateikta BPC operatoriau darbo vietos ekrane.

Bandymai atlikti vadovaujantis „Transporto priemonėje įrengtos pagalbos iškvietos sistemos „eCall“ funkcionalumo diegimo viešuosiuose judriojo ryšio tinkluose memorandumu“, pasirašytu 2015 m. birželio 30 d.

Memorandumo šalys: Vidaus reikalų ministerija (VRM), Susisiekimo ministerija, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie VRM, Bendrasis pagalbos centras, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba, UAB „Bitė Lietuva“, UAB „Omnitel“, UAB „Tele2“.

Montuos visuose automobiliuose

Pagal memorandumą, šalys sistemos diegimui turi būti pasirengusios ne vėliau kaip 2017 m. spalio 1 d. Tuo tarpu „eCall“ sistema visuose naujuose automobiliuose, kurie gaminami Europoje, bus diegiama nuo 2018 m. balandžio 1 d.

VRM, BPC, Ryšių reguliavimo tarnyba ir mobiliojo ryšio operatoriai siekia, kad visų skambinančiųjų numeriu 112 vietos nustatymas taptų kuo tikslesnis.

Nuo 2017 m. sausio 1 d. mobiliojo ryšio tinkluose numatyta naudoti signalo sklidimo laike metodus „Cell ID Timing Advance“ ir „Cell ID Round Trip Time“, kurie leis tiksliau identifikuoti galimą skambinančiojo buvimo vietą, nei nustatydavo anksčiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: Lietuva jau 20 metų ES – ką nuveikė atstovai EP?