Plikiuose (Klaipėdos r.) veikiančios ugniagesių komandos išskirtinumas – ypač sena gaisrų gesinimo technika.
Į iškvietimus gelbėtojai važiuoja daugiau nei prieš 30 metų pagamintu automobiliu GAZ-66, kurio varikliui – net 64 metai.
Paguoda – 34 metų „Iveco“
Kaip atsitiko, kad ugniagesių mašinos variklio amžius dukart didesnis už paties automobilio?
„Čia buvusio komandos viršininko išdaigos – remontuodamas mašiną jis šitaip sugebėjo sukeisti variklius. Kaip šį rudenį mašiną reikės paruošti techniniam automobilio patikrinimui, neįsivaizduoju“, – teigė Plikių komandos vadovas Artūras Veselis.
Tiesa, plikiškiai turi dar vieną automobilį „Iveco“, bet ir tas pats – 1982 metų gamybos.
A.Veselis aiškino, kad „Iveco“ ugniagesiai išvažiuoja ten, kur keliai yra geri. Senuko GAZ-66 variklį tenka paleisti tuomet, kai laukuose reikia gesinti padegtą žolę.
Į gaisrą lekia ir po vieną
Dar didesnė bėda, kai į iškvietimą tenka išvažiuoti vienam ugniagesiui. Iš viso komandoje dirba 9 žmonės, kurie už 7–8 budėjimus per mėnesį gauna apie 330 eurų algą.
Ugniagesiams už viršvalandžius atlyginama poilsio dienomis, nes papildomų pinigų algoms nėra.
Tokiu atveju dažnai pasitaiko taip, kad parą budi vienas ugniagesys.
„Ką vienas gali padaryti gaisravietėje? Nei kopėčių išsitrauksi, nei vandenį paleisi.
Būna ir taip, kad vienam gesinant gaisrą užslopsta mašinos variklis.
Tuomet švirkštą metęs ugniagesys kuo greičiau bėga prie automobilio jo įjungti, o po to lenktyniauja su vandens srove, kuris pirmasis pasieks švirkštą“, – apie seniūnijos ugniagesių darbą pasakojo A.Veselis.
Girkalių (Klaipėdos r.) ugniagesių komanda į iškvietimus važiuoja 35 metų senumo ZIL-131.
„Kiekvieną kartą išvažiavę nesame garantuoti, kad pasieksime tikslą“, – sakė komandos vadovas Kazys Rimkus.
Prieš rinkimus – pažadai
Praėjusį penktadienį rajono seniūnijų komandas aplankė svečiai iš savivaldybės.
„Artėja rinkimai, tai prižadėjo pilnas kišenes, tiktai kas iš to. Nebe pirmą kartą“, – numojo ranka A.Veselis.